Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، اتحادیه اروپا امروز (شنبه) اعلام کرد که توافق تجاری اعلام شده میان این اتحادیه و انگلیس ویژه مرحله پسابرگزیت را برای امضا و اجرا بررسی می‌کنند.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرد که عکس العمل سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره نسخه غیر‌نهایی توافق تجاری با انگلیس برای مرحله پس از خروج این کشور از اتحادیه عادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشحالی بسیاری میان اعضا وجود ندارد، زیرا جدایی خبر خوشحال کننده‌ای نیست.

این دیپلمات به خبرگزاری «أ.ف.ب» گفت: توافق تجاری پسابرگزیت در ۱۲۰۰ صفحه تنظیم شده است که از روز دوشنبه به صورت دقیق بررسی خواهد شد تا اگر مسائل پنهانی دارد که ممکن است در آینده مشکل ساز باشد، مشخص شود.

قرار است سفرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای آغاز تدابیر لازم جهت امضای توافق از سوی کشور‌های عضو تشکیل جلسه دهند تا پس از آن برای تصویب به پارلمان اروپا ارسال شود.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شب سه‌شنبه یا چهارشنبه باید متن توافق را تایید و آن را امضا کنند تا در روز پنج‌شنبه در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود و از ابتدای ژانویه ۲۰۲۱ اجرایی شود.

انگلیس و اتحادیه اروپا پس از چهار سال و نیم مذاکرات سخت و تنها یک هفته مانده به پایان دوره انتقال در ۳۱ دسامبر، روز پنج‌شنبه و در آستانه کریسمس، از دستیابی به توافقنامه تجاری پسابرگزیت خبر دادند.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به خبرنگاران گفت: این یک جاده طولانی و پر پیچ و خم بود، اما ما به توافق‌های خوبی برای انجام معاملات با لندن رسیدیم. این توافق منصفانه، متعادل، درست و مسئولانه برای هر دو طرف است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد که علی رغم مشکلات و بدبینی برخی توانستند به این توافق دست پیدا کنند و از این به بعد لندن کنترل سرنوشت خود را در دست می‌گیرد و این اقدام برای تمام اروپا خوب است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا امضای توافق توافق برگزیت اتحادیه اروپا توافق تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی