Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی از مجموع ۹۳۳ روستای گلستان، ۳۱۹ روستا در معرض حوادث و مخاطرات طبیعی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» صبح امروز (شنبه 6 دی) به مناسبت روز ملی ایمنی در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن گلستان با توجه به اینکه مسئول بازسازی خسارت های حوادث است، عملیات پیشگیرانه زیادی را در دستور کار دارد و بیش از 4 دهه کار بازسازی مناطق آسیب دیده را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: به همت همه دست اندرکاران، بازسازی ها در این مناطق به خوبی مدیریت می شود.

 

وی ادامه داد: استان گلستان به دلیل تهدیدات و مخاطرات طبیعی همچون؛ سیل، زلزله، رانش زمین، سیلاب و غیره جزو 10 استان حادثه خیز کشور محسوب می شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون، بیش از یکصد زمین لرزه در استان گلستان در سامانه زلزله نگاری کشور ثبت شده است و این مسئله ضرورت بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی را بیشتر می کند.

 

وی اظهارداشت: بر اساس سرشماری سال 95، از 933 روستای بالای 20 خانوار استان، 228 هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در گلستان وجود دارد که تا پایان سال 98 با پیگیری های همکاران و تخصیص اعتبارات، بخشی از این واحدها مقاوم سازی شده اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، یکصد و 10 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در استان وجود دارد که از ابتدای برنامه چهارم، طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی شروع شده است.

 

افزایش 5 برابری اعتبارات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی بنیاد مسکن گلستان

وی، از افزایش 5 برابری اعتبارات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی بنیاد مسکن گلستان خبر داد و گفت: این رقم در استان تایید شده است و تا کنون 600 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

 

حسینی اظهارداشت: با توجه به افزایش اعتبار، مردم برای مشارکت و ساخت واحدهای مسکونی جهت مقابله با حوادث اقدام کنند تا شاهد خسارت در مواقع بحرانی نباشیم.

 

وی گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور قرار است تمامی واحدهای بی دوام در استان گلستان بازسازی و مقاوم سازی شوند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: از مجموع 933 روستای استان، 319 روستای گلستان در معرض حوادث و مخاطرات طبیعی قرار دارند.

 

وی افزود: از این تعداد، 200 روستا در معرض جاری شدن سیلاب و سیل و مابقی در خطر لغزش، فروچاله و غیره قرار دارند.

 

حسینی از آمادگی بنیاد مسکن گلستان برای بازسازی تمامی این روستاها تا سه سال آینده خبر داد و گفت: یکی از برنامه های بنیاد مسکن در سال 1400 شناسایی واحدهای مسکونی حریم رودخانه ها و جابجایی این واحدها است.

 

وی با اشاره به خسارت واحدهای مسکونی در چهار زلزله رخ داده امسال در گلستان، افزود: در این چهار زلزله، یک هزار واحد مسکونی خسارت دیدند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهارداشت: تمامی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این واحدهای مسکونی تامین شده است و هیچ محدودیت و نگرانی برای بازسازی حوادث امسال نداریم.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز ملی ایمنی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان واحدهای مسکونی مقاوم سازی قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت سد دز و رهاسازی آب، بر بالا آمدن آب رودخانه دز هشدار داد.

او ادامه داد: شهروندان به ویژه اهالی روستاها از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه های دز و کارون خودداری کنند.

فرماندار اهواز گفت: با توجه به رهاسازی آب سد دز، به روستاهای حاشیه رودخانه ها اطلاع رسانی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم