Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:22:17 GMT

شیوع کرونا در ۱۲ شهرستان مازندران افزایشی است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۹۳۲۰

شیوع کرونا در ۱۲ شهرستان مازندران افزایشی است

به گزارش ایرنا ، دکتر سیدعباس موسوی روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا مازندران در ساری افزود : اگر الگوی رنگ بندی وضعیت کرونایی در استان های کشور را با ضریب خطر پذیری  ابتلا به ویروس کرونا همانند گذشته محاسبه شود، هر ۱۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی از گلوگاه ، بهشهر، نکاء ، ساری ، جویبار، سودکوه ، آمل ، نور ، نوشهر ، قائمشهر ، فریدونکنار و  رامسر به عنوان شهرستان هایی نام برد که شیوع کرونا در آنها افزایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر موسوی تغییر رنگ بندی این شهرستان ها از قرمز به نارنجی و یا از نارنجی به زرد در هفته گذشته را ناشی از تغییر الگوی رنگ بندی در کشور دانست و تاکید کرد که وضعیت شیوع کرونا در مازندران همچنان نگران کننده است.

وی توضیح داد : از هفته پیش الگوی رنگ بندی وضعیت کرونایی در کشور از ضریب خطر پذیری که قبلا اعمال می شد به بیماران بستری تغییر یافته است و به همین دلیل هم ما شاهد بودیم که وضعیت شهرستان های قرمز ما به نارنجی تبدیل شد و برخی شهرستان های نارنجی هم به زرد تغییر وضعیت دادند ولی واقعیت این است که این تغییر رنگ بندی به معنای کنترل یا کاهش شیوع کرونا نبوده است و باید محدودیت های کرونایی برای جلوگیری از ورود مازندران به پیک سوم به صورت سختگیرانه تر ادامه یابد.

گلوگاه و رامسر پرخطرتر

رییس دانشگاه علوم پزشکی  مازندران از رامسر و گلوگاه به عنوان خطرپذیر ترین شهرستان های استان نام برد و گفت : شهرستان رامسر به دلیل قرارگیری در مسیر استان گیلان از خطرپذیری بالایی برخوردار است چون شیوع کرونا در آن استان بالا است و گلوگاه نیز مرز مازندران با استان گلستان محسوب می شود و باز هم به خاطر بالا بودن میزان آلودگی گلستان به کرونا ، این شهرستان هم خطرپذیری بالایی دارد.

وی خواستار کنترل تردد های خودرویی میان مازندران و استان های گیلان و گلستان شد و گفت : شهرستان آمل نیز همانند ۲ موج گذشته از لحاظ وضعیت ابتلا روند افزایشی را طی می کند و دستورالعمل ها و محدودیت های کرونایی باید در این شهرستان نیز سختگیرانه تر اجرایی شود.
دکتر موسوی افزود : در شرایط فعلی طبق بررسی های صورت گرفته سرعت انتقال ویروس کرونا در مازندران ۱.۱ نفر است به این معنی که هر ۱۰ نفر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ یا ناقل ویروس کرونا در استان می توانند ۱۱ نفر را مبتلا کنند و چنانچه محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی بدرستی اجرایی نشود ، سرعت انتقال قطعا افزایش خواهد یافت و استان را در شرایط بحرانی قرار خواهد داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل هم در این نشست گفت : اگر چه استان مازندران با گذشت چند ماه از شروع موج سوم هنوز برخلاف بسیاری از استان ها به نقطه پیک این موج نرسیده است ، ولی عادی انگاری رفتار کرونایی می تواند روند ابتلا به کرونا را افزایش داده و استان را با مشکل مواجه کند.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود افزود : بررسی ها نشان می دهد که محدودیت های تردد کرونایی مربوط به شهرستان های نارنجی به طور غیر رسمی تا حدودی متوقف شده است ، در حالی که طبق مصوبه اخیر ستاد ملی این محدودیت ها برای شهرستان های زرد نیز باید اعمال شود.
وی ادامه داد : محدودیت های کرونایی با وجود تغییرات رنگ بندی و الگوی آن ، در تمامی کشور در حال اجرا است و لازم است در مازندران هم که روند انتقال و شیوع ویروس کرونا همچنان افزایشی است ، به صورت سخت گیرانه تری اجرایی شود.
دکتر جلالی گفت : در شرایط فعلی تمامی استان های کشور با پشت سر گذاشتن پیک موج سوم روند آرامتری را از لحاظ آلودگی طی می کنند و ما باید با اجرای سخت گیرانه تر محدودیت های کرونایی بویژه در بخش تردد خودرویی ، از ورود مسافران سایر استان ها که همچنان آلودگی بالایی دارند ، جلوگیری کنیم تا بتوانیم روند شیوع در استان را کنترل شده نگه داریم.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل که روز گذشته منتشر شد ، هم اکنون یک هزار و ۱۰۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران اخبار کنکور محدودیت های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی شیوع کرونا ویروس کرونا شهرستان ها محدودیت ها استان ها رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل