Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های پرسپولیس و نساجی با حاشیه‌های فراوانی مواجه شد و خیلی از کارشناسان حتی به برگزاری این بازی در شرایط جوی خاص نیز ایراد وارد کردند.

در این خصوص کاظم اولیایی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر آنکه در خود فوتبال رعایت اصول استاندارد را نمی‌کنیم، در صنایع مرتبط با فوتبال هم به همین شکل با عملکرد ضعیف انسانی از استانداردهای روز دنیا فاصله می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالهاست فیفا به صورت رسمی چمن مصنوعی را به رسمیت شناخته و حتی مجوز برگزاری بازی روی این چمن را در بالاترین سطوح فوتبال هم داده است. منتها منوط به استاندارد بودن آن. همانطور که یک زمین چمن طبیعی هم باید دارای کیفیت لازم باشد و به استانداردهای روز دنیا نزدیک باشد، چمن مصنوعی هم باید دارای این فاکتورها باشد تا بتوان روی آن یک فوتبال با کیفیت ارائه داد.

کارشناس فوتبال در ادامه بیان داشت: کشور ما با اینکه اقلیم‌های گوناگونی دارد، اما آب و هوای غالب آن آب و هوای خشک است و ما در اغلب مناطق کشورمان با کمبود آب مواجه هستیم و با توجه به حجم آب مصرفی برای حفظ و نگهداری از زمین چمن طبیعی، نیاز به پیشرفت در تکنولوژی چمن مصنوعی داریم. اما عملکرد انسانی و سهل انگاری در اجرای این نوع چمن باعث بی اعتمادی به این تکنولوژی می‌شود.

اولیایی تصریح کرد: اگر بازی پرسپولیس و نساجی در آن شرایط برگزار می‌شود، مشکل از خود چمن مصنوعی نیست. بلکه مشکل از سازنده و نصاب این چمن است. در حالی که به راحتی می‌توان چمن مصنوعی را به تکنولوژی گرمایشی، سرمایشی و تخلیه آب در شرایط بارندگی تجهیز کرد، زمین قائم شهر فاقد این استانداردهای لازم است.

عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در خصوص اظهار نظر جواد ششکلانی رییس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در خصوص مشترک بودن مالکان دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی خاطرنشان ساخت: از آقای ششکلانی با این همه تجربه انتظار می‌رود باتجربه‌تر اظهار نظر کند. در هر صورت ایشان یک مقام رسمی در فوتبال هستند و اظهار نظر یک مقام رسمی قطعاً مورد توجه AFC و FIFA قرار خواهد گرفت و این اظهار نظر می‌تواند تبعاتی را برای تیم تراکتور که نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان است داشته باشد.

وی افزود: در بحث صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها ۵ آیتم وجود دارد که یکی از مهمترین های آن آیتم حقوقی است. یکی از جزئیات این آیتم حقوقی نیز عدم مدیریت و مالکیت مشترک است. در مدارک مربوط به دو باشگاه ماشین و تراکتور هم هیات مدیره های مستقل دیده شده‌اند اما حالا این صحبت می‌تواند پیامدهایی داشته باشد.

کد خبر 5104851 علی خلف

منبع: مهر

کلیدواژه: کاظم اولیایی لیگ برتر فوتبال ایران چمن مصنوعی تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال نساجی مازندران باشگاه تراکتورسازی تبریز تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران والیبال تکواندو کشتی آزاد لیگ برتر بسکتبال لیگ برتر والیبال فدراسیون کشتی باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان تنیس روی میز تیم ملی تکواندو مهدی طارمی چمن مصنوعی اظهار نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت علمی کیدکد شریف با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز، در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، دانش آموزان از سن ۷ تا ۱۷ سال از سراسر ایران با حضور در سومین دوره مسابقات کیدکد شریف، به رقابت برای تکنولوژی‌های آینده پرداختند.

این دوره از مسابقات با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه نویسی بر روی سخت افزار (IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO برگزار شد که رقابت‌های جذابی را به نمایش گذاشتند، این رویداد یک پلتفرم برای کشف استعداد‌های جوانان در عرصه برنامه‌نویسی نرم افزار و سخت افزار است.

این رویداد در محل دانشگاه صنعتی شریف، و با هدف ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی و کشف و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک برگزار شد. دانش آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد.

نتایج نهایی این دوره از مسابقات در ۲۸ اردیبهشت طی مراسم اختتامیه با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وستهام به خاطر ستاره آرسنال به چلسی باخت!
  • تبعات باخت: مدافعان تاتنهام درگیر شدند! (عکس)
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • تمجید سایت ژاپنی از زاهدی به‌خاطر گل تاریخی