Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:21:27 GMT

طرح تلاوت نور در ایام فاطمیه اجرا می شود 

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۹۷۴۸

طرح تلاوت نور در ایام فاطمیه اجرا می شود 

فهیمه برخان گفت: یکی از برنامه های ویژه ایام فاطمیه، اجرای طرح تلاوت نور است و به همین منظور در نظر داریم در این ایام یک دور قرآن کریم را ختم کرده و ثواب آن را به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه کنیم.

«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: یکی از برنامه های ویژه ایام فاطمیه، اجرای طرح تلاوت نور است و به همین منظور در نظر داریم در این ایام یک دور قرآن کریم را ختم کرده و ثواب آن را به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: علاوه بر این هم زمان با این ایام، به مدت ۶ روز مراسم عزاداری همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی ویژه بانوان برگزار می شود.
 



وی بیان کرد: یکی از برنامه های محوری این مراسم، سخنرانی درباره شخصیت، سبک زندگی و سیره حضرت زهرا (س) است تا بتوانیم حضرت زهرا (س) را آن گونه که شایسته است به قشر نوجوان و جوان معرفی کنیم البته مداحی و قرائت حدیث کساء نیز از سایر برنامه های مراسم عزاداری است.




برخان ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در ایام فاطمیه، کمک به نیازمندان با تاسی از سیره آن حضرت است و در همین راستا با مشارکت بچه های مسجدی به ۵۰ نفر از کودکان یتیم و بی سرپرست تحت حمایت کانون، کمک های نقدی می شود.




مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج اظهار کرد: همچنین قرار است روزانه غذای نذری پخت کرده و پس از بسته بندی در ظروف یکبار مصرف درب منازل نیازمندان تحویل دهیم.



وی ادامه داد: هر ساله در ایام فاطمیه به همت ۴۰ نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمیه که نام آنها فاطمه است، آش نذری پخت شده و سپس در بین اهالی محله توزیع می شود و امسال نیز با رعایت کامل نکات بهداشتی این آش پخت و توزیع می شود.



برخان اضافه کرد: البته کمک مومنانه به یکی از بیماران قطع نخاعی در دستور کار برنامه های ایام فاطمیه قرار دارد.




مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج در خاتمه یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، به همت اعضای کانون، فضای فیزیکی فاطمیه و محله سیاه پوش شد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج شهادت حضرت زهرا س ایام فاطمیه طرح تلاوت نور کانون فرهنگی هنری فاطمیه ایام فاطمیه حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد