Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از اجرای برنامه راهبردی مشترک میراث‌فرهنگی، شورای شهر و شهرداری در راستای ساماندهی و جداره‌سازی حیدر تکیه‌سی تبریز خبر داد.

احمد حمزه زاده با اعلام این خبر گفت: به دنبال تشکیل جلسه مابین این اداره‌کل، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهردار منطقه ۱۰ تبریز، آخرین وضعیت منطقه تاریخی حیدر تکیه‌سی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جلسه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان بر لزوم جداره‌سازی اضطراری در حیدر تکیه‌سی توسط شهرداری منطقه تاکید کرد و خواستار اجرای اقدامات عملیاتی در اسرع وقت شد.

وی اظهار کرد: پیرو مهلت ۱۵ روزه شورای شهر تبریز، شهرداری منطقه ۱۰ طی مدت مذکور ملزم به ارائه طرح ساماندهی محور حیدرتکیه‌سی، سرخاب و سامان میدانی است.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حمزه‌زاده ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در راستای تسهیل روند ساماندهی و جداره‌سازی منطقه تاریخی حیدر تکیه‌سی در تهیه طرح، تامین نیروی متخصص و ناظر اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از بافت تاریخی هدفی جامع و همه جانبه است، ادامه داد: حفظ و حراست از بافت تاریخی همتی جامع می‌طلبد که تمامی نهادهای شهری و مدنی باید در آن نقش موثر داشته باشند، با توجه به مزیت‌های فرهنگی و اقتصادی بافت تاریخی با ساماندهی این منطقه تاریخی فرصت مناسبی برای بهره‌مندی شهرداری منطقه از ظرفیت‌های اقتصادی نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی آذربايجان شرقي کل میراث فرهنگی حیدر تکیه سی جداره سازی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک

قدیر افروند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عوامل شهرداری منطقه ۲۰ تهران روز گذشته در محدوده گورستان تاریخی «زیرین»، برج «اینانج» و کوه «نقاره‌خانه» ری اقدام به حفاری کردند.

وی گفت: مالک این آثار باستانی در راستای جلوگیری از حفاری وارد عمل شد، اما متأسفانه عوامل شهرداری اقدام و به ضرب و شتم مالک میراث فرهنگی کردند.

رئیس پایگاه ملی میراث ری گفت: البته با ورود عوامل نیروی انتظامی تمام افراد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و عوامل کلانتری امین‌آباد حفاری متوقف شده است.

وی ضمن انتقاد از حفاری انجام شده گفت: محل مورد حفاری شهرداری منطقه ۲۰ عرصه‌ای تاریخی و گورستان زیرین باستان است که ثبت ملی نیز شده و بر اساس قانون نباید مورد حفاری قرار گیرد، اما در روزهای پیش که عوامل شهرداری اقدام به نقشه‌برداری در محل کردند، از سوی پایگاه ملی میراث ری در بازدید از محل، اخطاری در خصوص عدم حفاری و اقدامات عمرانی در منطقه به عوامل حاضر در محل صادر شد، اما به آن توجهی نشد.‌

کد خبر 6089024

دیگر خبرها

  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان