Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیده الهام مختاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات صورت گرفته مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار داشت: طرح توسعه مشاغل خانگی از شهریور سال 99 با تشکیل جلسه معارفه و معرفی طرح در استانداری و همچنین شورای اشتغال آغاز شد.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر افزود: اقدامات انجام شده برای متقاضیان آماده‌کردن بستر و اطلاع‌رسانی عمومی طرح، تشکیل کارگروه تخصصی مرتبط با دبیرخانه استانی طرح، تشکیل شورای علمی طرح در استان، تشکیل جلسات علمی و راهبردی استانی، برگزاری جلسات با کارفرما و ناظر استانی، برگزاری جلسات با پیشرانان ملی و استانی جهت توجیه طرح، شناسایی مزیت‌ها، آغاز مرحله ارزیابی و اطلاع‌رسانی اولیه به متقاضیان، ایجاد بستر توجیهی طرح برای متقاضیان، مشاوره متقاضیان و آغاز تماس تلفنی با متقاضیان طرح جهت راستی‌آزمایی، جلسه با دستگاه ای اجرایی مرتبط با طرح و معرفی طرح در کارگروه اشتغال استان در حضور مقامات و مدیران استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اظهار کرد: تاکنون در سطح استان بوشهر ۱۶۱۱ نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد با ۸۳۱ نفر تماس تلفنی جهت راستی‌آزمایی و همچنین مشاوره و شناسایی متقاضیان انجام شده و در این راستا تقریباً نیمی از متقاضیان راستی‌آزمایی شده‌اند.

مختاری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده گفت: تشکیل شورای علمی طرح در استان و برگزاری جلسات آن، برگزاری جلسات با کارفرما و ناظر استانی، برگزاری جلسات با پیشرانان ملی و استانی، انعقاد تفاهم‌نامه با پیشرانان، شناسایی مزیت‌ها، شناسایی و دسته‌بندی جامعه هدف طرح، آغاز مرحله ارزیابی و اطلاع‌رسانی اولیه به متقاضیان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز یک مطالعات و بررسی شرایط استان به لحاظ فرهنگی و وضعیت اشتغال بوده که در این فاز نشست‌های تخصصی نمایندگان جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر، با فرمانداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی برگزار شده است.

این مسؤول توضیح داد: شروع فاز دو اجرای طرح شامل برنامه‌ریزی برای متقاضیان، تأیید مکان آموزش، تهیه مواد اولیه جهت آموزش و اجرا، آموزش متقاضیان در رشته شغل‌های موردنظر و مهم‌تر از همه بحث اتصال افراد به بازار که پس از توانمندسازی اجرا می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر در فاز شناسایی مزیت‌ها در استان بوشهر رسته مشاغلی شامل حصیربافی، تولید پوشاک، گبه و گلیم‌بافی، بسته‌بندی خرما، خشک و کردن بسته‌بندی سبزی، ترشی جات، شیرینی‌پزی احصا و دسته‌بندی گردید.

گفتنی است این طرح در مدت سه سال اجرا می‌شود که تمامی مراحل با حساسیت توسط کارشناسان و اعضای ستاد و دبیرخانه طرح توسعه ملی مشاغل خانگی مستقر در جهاد دانشگاهی استان بوشهر پیگیری و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر توسعه اشتغال مشاغل جهاد دانشگاهی برگزاری جلسات جهاد دانشگاهی استان بوشهر مشاغل خانگی طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم