Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل روایاتی از پیام سردار سلیمانی به وزیر امور خارجه در میانه مذاکرات ایران و 1+5 در لوزان سوئیس را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبدالهیان در حاشیه نشست خبری صبح امروز یکشنبه خود برای اعلام برنامه های بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران با ذکر خاطره ای از سردار سلیمانی گفت: زمانی که من معاون آقای ظریف بودم و آقای ظریف در لوزان سوئیس با 5 کشور درحال مذاکرات هسته ای بودند سردار سلیمانی به من زنگ زدند اتفاقا شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن وزیر امور خارجه با وزیر وقت آمریکا جان کری منتشر شده بود؛ سردار سلیمانی در این تماس به من گفت دارید با آمریکایی ها قدم می زنید و خندیدو او پیامی برای وزیر خارجه داشت و گفت که لطفا این پیام را به آقای ظریف برسانید من به دفتر ایشان رفتم ایشان می خواست به همه ما در دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده توجه بدهد که به دشمن نمی توان اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ایشان گفتند اسنادی به دست آوردیم؛ این اسناد که بخشی از آن را من دیدم و خودشان توضیح دادند اسناد دقیقی بود از این که در موصل که توسط داعش سقوط کرده بود چند فروند هواپیمای لجستیک غول پیکر آمریکایی در فرودگاه این شهر در تاریخ و ساعت مشخص به زمین نشستند؛ از یکی از این هواپیماها ژنرال های آمریکایی پیاده می شوند و فرماندهان داعش در موصل روی فرش قرمز حرکت می کنند و به استقبال ژنرالهای آمریکایی می آیند و به مدت 5 ساعت در سالن وی ای پی فرودگاه موصل بین ژنرالهای آمریکایی و فرماندهان داعش مذاکره می شود.

امیر عبدالهیان با بیان این که جزئیات و فایل این مذاکره در اختیار سردار سلیمانی قرار داشته یادآور شد: ایشان با این دقت دنبال می کردند؛ همچنین در تمام مدت این 5 ساعت سلاحهای پیشرفته و جدید از هوایپیماهای آمریکایی در حال تخلیه و انتقال به داعش بود که تصاویر و نوع سلاح روشن بود.

وی همچنین گفت: سردار سلیمانی می خواستند به ما توجه بدهند که دشمنی که دارند با شما مذاکره می کند قابل اعتماد نیست و آن روی سکه اش این است. من بلافاصله از طریق سیستم محرمانه خودمان مطالب ایشان را به دکتر ظریف در سوئیس منتقل کردم و ایشان در اولین فرصت به طرف آمریکایی گفت و طلبکاری کرد؛ البته پاسخ مبهم و چند پهلویی بیش، از مقام آمریکایی نگرفتیم و هیچگاه آمریکایی ها حاضر نشدند به ما بگویند اسنادتان را به ما بدهید؛ چرا که خودشان می دانستند چه استاندارد دوگانه ای دارند.

لینک کوتاه: asriran.com/003CNV

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ظریف سردار سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ببینید | پیام خاص امیر قلعه‌نوعی به ملی‌پوشان فوتسال
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پیام امیر قلعه نویی به تیم ملی فوتسال پس از صعود به فینال + ویدئو
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟