Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند، محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای زرد نیز اجرایی می‌شود.

مجید شیرانی هفتم دی‌ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بعد از یک روند طولانی و نفس‌گیر، سیر بیماری کرونا در استان از چند هفته گذشته نزولی شده است، اظهار کرد: موج سوم کرونا سهمگین‌تر بود و شاهد افزایش چشمگیر بیماران مبتلا به کرونا و تعداد موارد مرگ و میر ناشی از ویروس در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در اواخر آبان‌ماه شاهد افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا تا ۴۰۰ نفر و افزایش تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه تا تعداد ۷۷ نفر در یک روز بودیم، خوشبختانه هم‌اکنون تعداد افراد بستری به ۱۰۰ مورد و تعداد بیماران بدحال به کمتر از از ۲۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۰ هزار و ۱۶۷ نمونه از بیماران مشکوک به بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام گرفته شده است، بیان کرد: از این تعداد نمونه ۲۲ هزار و ۲۴۳ بیمار مثبت اعلام شده و تعداد کل موارد فوتی ۷۰۹ نفر تا امروز است.

شیرانی افزود: ۲۲.۵ درصد آمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری مربوط به کادر درمان است و حدود ۸۶ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در رده سنی بالای ۶۸ سال قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و بروجن در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند، باتوجه به اینکه بیش‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا مربوط به دورهمی‌ها و اجتماعات خانوادگی است، بنابراین محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای زرد نیز اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته است، خاطرنشان کرد: کرونا آتش زیر خاکستر است و امکان شعله‌ور شدن مجدد این ویروس وجود دارد، در گذشته در رفع محدودیت‌ها تعجیل کردیم و نتایج آن را شاهد بودیم، باید در رفع محدودیت‌ها هشیارانه عمل کنیم.

شیرانی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو در دی‌ماه از جمله دهه فاطمیه، هفته بصیرت، شهادت سردار سلیمانی و...، عنوان کرد: از منظر سلامت اجازه هیچ تجمعی داده نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا به‌صورت محله و خانواده‌محور، خاطرنشان کرد: باید در این طرح نقاط قرمز در محلات شناسایی شود، زیرا این نقاط  موجب انتشار ویروس خواهد شد.

کاهش چشمگیر موارد مبتلا به کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

در ادامه سید راشد جزایری معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در کنترل و مدیریت بیماری در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در بحث تیم‌های حمایتی حدود ۱۰۲ میلیون تومان کمک برای حمایت از نیازمندان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و موارد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه شاهد کاهش ۷۳ درصدی موارد بستری از هفته دوم آذرماه تا چهارم دی‌ماه و کاهش ۵۷ درصدی موارد سرپایی در این تاریخ بودیم.

جزایری در خصوص اجرای طرح کنترل مراجعان به ادارات با استفاده از کارت ملی، بیان کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی همکاری مناسبی در این خصوص نداشتند، این مسئله از مصوبات ستاد کرونای ملی است و باید به سرعت اجرا شود.

آمار جرایم ترافیکی کرونایی

همچنین در این جلسه منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه ۳۶۹۷ مورد بازدید از اصناف صورت گرفت که در همین راستا به ۲۱۵۲ واحد تذکر و ۱۹۵ واحد صنفی نیز پلمب شد.

وی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی گفت: در همین راستا به ۸۹۳۱ راننده تذکر داده شد و ۷۱۲۲ خودرو به مبدا عودت داده شد.

امان‌اللهی در خصوص جرایم نقدی خودروهایی که محدودیت‌های تردد را جدی نگرفته‌اند، بیان کرد: ۷۱۲۷ خودرو مشمول جریمه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵۳۶ خودرو مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، ۲۵۵ خودروی درون شهری و ۶۴۳ خودرو نیز مشمول جریمه یک‌میلیون تومانی شدند.

برگزاری آزمون استخدامی در چهارمحال و بختیاری

در پایان جلسه سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: آزمون‌های دانشجویان مراکز آموزشی استان به صورت مجازی برگزار می‌شود، همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های ترم آینده به‌صورت مجازی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم برای برگزاری آزمون استخدامی برای ۳۹۰۰ داوطلب در استان در تاریخ ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه انجام شده است، اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز هستیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد کرونا در چهارمحال و بختیاری بیماری کرونا ویروس کرونا شهرستان ها محدودیت ها اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت تا شنبه ۰۸ اردیبهشت ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

محدودیت تردد موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت محور کرج – چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌شود:

- از ساعت ۱۴۰۰ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵۰۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

- از ساعت ۱۷۰۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع است.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان می‌باشد. در سایت www.rahvar۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

دیگر خبرها

  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران