Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@06:26:24 GMT

طرز تهیه دلمه کلم رومانیایی

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۸۹۴۹

طرز تهیه دلمه کلم رومانیایی

برگ های کلم را با مخلوط گوشت چرخ کرده ، برنج و سبزیجات پر می کنند و سپس با آب گوجه فرنگی و مقداری گوشت دودی می پزند تا طعم بیشتری پیدا کند.

شوید تازه و آویشن پرمصرف ترین در تهیه این غذا هستند. به طور سنتی ، این دلمه ها با خامه ترش سرو می شوند و باید بگویم که بسیار شگفت انگیز هستند. برای آشنایی با طرز تهیه دلمه کلم رومانیایی مطلب زیر را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

۲ عدد کلم متوسط

۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) نمک

۴-۵ شاخه آویشن

۲ شاخه شوید تازه

آب جوش

مواد داخل دلمه:

۴ عدد پیاز متوسط ​​(۵۰۰ گرم) خرد شده

۵ قاشق غذاخوری (۷۰ گرم) روغن

۱/۴ فنجان (۶۵ گرم) رب گوجه فرنگی

۲ قاشق چایخوری (۴ گرم) پاپریکا

۱ و ۱/۴ فنجان (۲۵۰ گرم) برنج دانه بلند

گوشت گاو ۴۵۰ گرم

۱۱۰ گرم گوشت گوشفند

۱/۲ فنجان (۲۵ گرم) شوید تازه خرد شده

۱/۲ قاشق چایخوری نمک (۷ گرم)

۱/۲ قاشق چایخوری (۵ گرم) پودر فلفل سیاه

برای مواد دلمه:

۱/۲ قاشق چایخوری (۳ گرم) نمک

۲ قاشق غذاخوری شوید تازه خرد شده

فلفل سیاه تازه آسیاب شده

برای اضافه کردن روی دلمه:

۴۰۰ گرم گوجه فرنگی خرد

دنده گاو دودی ۲۳۰ گرم که در قطعات کوچکتر برش داده شده

آب نمک گرم

دستور پخت:

برگ های کلم را جدا کنید. در یک قابلمه بزرگ آب را بجوشانید. نمک ، چند شاخه آویشن و شوید را اضافه کنید. کلم را در آب جوش بریزید. ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بپزید. برگ ها را به آرامی بچرخانید. وقتی برگها پختند و آب پز شدند از آب خارج کنید و بگذارید خنک شوند. در ماهیتابه روغن را روی حرارت متوسط رو به زیاد گرم کنید.

پیاز را بپزید تا نرم و براق شود. پاپریکا و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. بگذارید کمی خنک شود. برنج ، گوشت گوسفند و گوشت گاو ، شوید ، نمک و فلفل را اضافه کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. قسمت های ضخیم کلم را جدا کنید. اگر برگها خیلی بزرگ هستند ، برگها را در قطعات کوچکتر برش دهید.

کلم باقیمانده (قسمت های سفت کلم که جدا کردید) را در ظرف قرار دهید. کلم خرد شده را با شوید ، نمک و فلفل مخلوط کنید. چند شاخه آویشن را در کف یک قابلمه بزرگ قرار دهید ، نیمی از کلم خرد شده و چند شاخه شوید را روی آن قرار دهید. شروع به تهیه دلمه کلم کنید. ۱/۲ تا ۱ قاشق غذاخوری مخلوط برنج را در وسط هر برگ قرار دهید. سپس رول کند. داخل قابلمه بگذارید و ادامه دهید تا قابلمه پر شود.

نیمه دیگر کلم خرد شده را روی دلمه ها بریزید. گوجه فرنگی های خرد شده را به آن اضافه کنید ، دنده های گوشت را روی آنها قرار دهید و آب نمک گرم بریزید تا زمانی که رول های کلم تقریباً با آب پوشانده شود. در قابلمه را بگذارید و با حرارت متوسط ​​آن را بپزید تا جوش بیایند. حرارت را کم کنید و به مدت ۱ ساعت بجوشانید. دلمه ها را با خامه ترش سرو کنید.

 

منبع: آشپزی ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه دلمه طرز تهیه دلمه دلمه کلم آشپزی سبک زندگی پارسی خبر ۲ قاشق چایخوری قاشق غذاخوری اضافه کنید گوجه فرنگی شوید تازه قرار دهید خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند

مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

«عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که ایرنا منتشر کرده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند