Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@23:41:07 GMT

نخستین زن خلبان ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۹۳۱۹

نخستین زن خلبان ایران درگذشت

نخستین زن خلبان ایران درسن ۸۲ سالگی پس‌از سال‌ها زندگی پرفراز ونشیب و تلاش خستگی‌ناپذیر، به فاصله یک روز پس‌از مرگ همسرش، بدرود حیات گفت.

 عفت تجارت چی نخستین کارآموز و خلبان زن ایرانی که در سال ۱۲۹۶ متولد شد و در سال ۱۳۱۸ به تشویق پدرش و علاقه‌ای که برای پرواز داشت، در آموزشگاه هواپیمایی که به تازگی گشایش یافته بود ثبت‌نام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ناهید فیاض منش دختر این زن خلبان با شرح خاطرات مادرش از روی دفترچه خاطرات او می‌گوید: محل تمرین خلبانی فرودگاه دوشان تپه بود و هواپیمایی که با آن تمرین را آغاز کردیم «تایگرمرس» نامیده می‌شد و روباز بود. به‌طوری که نیم تنه سرنشینان بیرون از محفظه بود و با دو کمربند که از روی شانه‌ها عبور می‌کرد، به صندلی بسته می‌شد تا هنگام پرواز یا عملیات آکروباتیک سقوط نکنند. وی در مورد مشکلات مادرش درآن زمان می‌گوید: برخی از دوستان یا افراد فامیل، پدر بزرگم را سرزنش می‌کردند و او را ترغیب می‌کردند که از فعالیت مادرم برای آموزش خلبانی جلوگیری کند.  حتی چند بار افراد ناشناس به خانه پدر بزرگم تلفن کرده و به دروغ خبر سقوط هواپیمای مادرم را اطلاع می‌دادند، اما مقاومت و استواری مادر و پدر بزرگم باعث شد او دوره آموزش خلبانی را با موفقیت پشت سر بگذارد.... روزنامه ایران- شنبه 16 مرداد 1378

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در پایان دیدار استقلال و شمس آذر بود که ویدیویی از یک هوادار آبی پوش، حسابی مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.

یکی از هواداران خاص و عاشق استقلال که از داشتن نعمت هر دو دست محروم بود، لباس و پرچم آبی بر تن کرده و مشغول تماشای بازی تیم موردعلاقه‌اش بود.

سیدحسین حسینی پیش از شروع بازی و در هنگام گرم کردن نزد این هوادار رفت و در پایان بازی نیز جواد نکونام به همراه تعدادی از بازیکنان استقلال، تصویر این هوادار را در صفحات شخصی خود استوری کردند.

حالا رسانه رسمی آبی‌ها با تیتر "استقلالی عاشق، میهمان ویژه تمرین استقلال"، نوشته است: جواد نکونام و شاگردانش امروز در کمپ زنده یاد ناصر حجازی میزبان یک استقلالی عاشق و فرزندش بودند.

در ادامه این خبر آمده است:

امروز نیز تمرین استقلال یک میهمان ویژه داشت. رسول مولایی، هوادار اصفهانی استقلال که بعد از دیدار با شمس آذر تصویر او در ورزشگاه آزادی وایرال شد، امروز به دعوت جواد نکونام سرمربی تیم، همراه با دخترش در کمپ زنده یاد ناصر حجازی حاضر شد و علاوه بر تماشای تمرین استقلال، دقایقی با جواد نکونام و اعضای تیم صحبت کرد.

سرمربی استقلال به نشانه قدردانی و تشکر از این هوادار، پیراهنی را به یادگار به او هدیه داد.

دیگر خبرها

  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی
  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت
  • قصه عبرت آموز یک دزد!
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)
  • من، مادرم، خواهرم و برادرم را سلاخی کرده‌ام!
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران