Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد انور هاشمزهی رییس اداره محیط زیست ایرانشهر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،: جریمه شکار هر قطعه پرنده هوبره به منظور حفاظت از این گونه در حال انقراض ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

او بیان کرد: با توجه به فصل مهاجرت پرنده هوبره به منطقه، با کسانی که اقدام به شکار این پرنده درحال انقراض کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: مهاجرت پرنده هوبره که به زبان محلی «چرز» نام دارد از آبانماه از سرزمین‌های شمالی به این شهرستان آغاز شده و تا پایان اسفند در این منطقه زیست می‌کنند.

او بیان کرد: زیستگاه این پرنده مهاجر دشت‌های باز و وسیع منطقه است که متاسفانه توسط افراد سودجو شکار می‌شوند.

هاشمزهی اظهارداشت: هوبره مشتری‌های زیادی در بین عرب‌های ساکن کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان این پرندگان را به این کشور‌ها قاچاق می‌کنند.

او با هشدار به شکارچیان متخلف و تاکید بر پرهیز از شکار این پرنده حمایت شده و کمیاب افزود: هرگونه شکار و صید حیوانات و پرندگان تحت حمایت محیط زیست پیگرد قانونی دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر بیان کرد: هوبره از تیره درناسانان و یکی از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد.

او بیان کرد: پرنده رو به انقراض هوبره در زیستگاه‌های بیابانی و مناطق خشک دشتی زادوولد می‌کند و این پرنده ارزشمند دارای گردن و دم خرمایی رنگ دراز و از حشرات، بی‌مهرگان، دانه و بذر گیاهان تغذیه می‌کند.

هاشمزهی افزود: هوبره تمایل کمی به پرواز کردن دارد و اغلب راه می‌رود و از این رو شکارچیان غیرمجاز با ساخت دیواره و پرچین‌هایی کم ارتفاع از بوته‌ها و شاخ و برگ درختان در مسیر حرکت این پرنده و ایجاد سد معبر در مسیر آن اقدام به زنده گیری می‌کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست ایرانشهر پرنده هوبره محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در آخرین روز از هفته زمین پاک در راستای ترویج فرهنگ زباله کمتر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با همکاری واحد آموزش شهروندی شهرداری، برنامه جمع آوری زباله و مسابقه نقاشی برای دانش آموزان برگزار کرد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در این مراسم گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه یاد می‌گیرند که زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند تا محیط اطراف و خودشان سالم بمانند.

دیگر خبرها

  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج