Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حمله پانیک در افرادی که به اختلال دو قطبی مبتلا هستند، نسبتاً شایع است. در حقیقت ، محققان دریافته اند که بیش از نیمی از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی به یک اختلال اضطرابی مانند حملات پانیک مبتلا هستند. حملات پانیک

هیچ تعریف رسمی روانپزشکی از "حملات اضطرابی" یا پانیک وجود ندارد. وقتی این اصطلاح استفاده می شود ، بیشتر اوقات افراد به حملات پانیک اشاره می کنند ، که تعریف خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک حمله پانیک، فرد احساس ترس ناگهانی و بسیار شدیدی را دارد که حتی به مرحله وحشت  و ترس از مرگ می رسد، در صورتی که هیچ گونه خطری او را تهدید نمی کند.

علائم حملات پانیک  ضربان قلب بالادرد قفسه سینهتعریقسبکی سرحالت تهوعتنگی نفس یا احساس خفگیلرزیدن و احساس نبودن در واقعیت

 بسیاری از افرادی که برای اولین بار چنین حمله اضطرابی را تجربه می کنند فکر می کنند دچار حمله قلبی شده اند.

برخی مطالعات نشان می دهد حملات پانیک در بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی کاملاً شایع است.

در این مطلب که توسط مرکز مشاوره ذهن آرا تهیه و جمع آوری شده است مروری بر اختلالات اضطرابی که ممکن است همزمان با اختلال دو قطبی مشاهده شود، انجام شده است. به همین ترتیب ، افراد مبتلا به اختلال دو قطبی ممکن است از انواع علائم اضطراب مانند حملات پانیک رنج ببرند.

در اختلال پانیک، فرد دچار حملات وحشت ناگهانی و مکرر می شود. محققان دریافته اند که حدود 16٪ از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی نیز دارای اختلال پانیک هم هستند.

اگر آنچه را حملات اضطرابی می خوانید تجربه می کنید ، آن ها را جدی بگیرید و حتما برای درمان پانیک و دیگر اختلالات اضطرابی در خود یا عزیزان خود از طریق مراجعه به یک کلینیک روانشناسی خوب اقدام کنید.

آگورافوبیا نوعی ترس شدید است که می تواند در افرادی که اختلال پانیک دارند ، ایجاد شود. همچنین می تواند بدون همراه با علائم پانیک هم در فرد ایجاد شود. افراد مبتلا به آگورافوبیا از حضور در هر مکانی که باعث ایجاد یا فرار از حمله پانیک شود ترس دارند. آگورافوبیا می تواند چنان شدید باشد که فرد مبتلا نسبت به خارج شدن از خانه خود امتناع ورزد.

اختلال اضطراب عمومی (GAD)

GAD نوعی بیماری است که با نگرانی بیش از حد و علائم جسمی اضطراب مشخص می شود که حداقل به مدت شش ماه در یک فرد مبتلا وجود داشته است. نگرانی بیش از حد معمولاً مربوط به شرایط روزمره زندگی افراد است.

فرد در کنترل اضطراب خود به میزان قابل توجهی مشکل دارد و باعث بروز پریشانی در تصمیمات خود یا مشکلات اساسی در زندگی روزمره اش می شود.

علائم اختلال اضطراب عمومی

برای تشخیص GAD ، باید حداقل سه مورد از این علائم اضافی اضطراب وجود داشته باشد:

بی قراریتنش عضلانیخستگیاختلالات خوابمشکلات تمرکزتحریک پذیری

افرادی که اختلال اضطراب عمومی دارند نیز ممکن است حملات اضطرابی را تجربه کنند. گزارش شده است كه GAD همراه با اختلال دو قطبی است. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

PTSD نوعی اختلال است که پس از یک واقعه آسیب زا مانند تجاوز ، حمله ، بلایا (طبیعی یا غیر آن) ، تصادفات یا درگیری های نظامی ایجاد می شود.

علائم PTSD

برخی از رایج ترین آن ها بازگشت به عقب به رویداد ، کابوس های مکرر ، مشکل در به خاطر سپردن تمام یا بخشی از آن ، اختلالات خواب ، طغیان عصبانیت و واکنش های منفی شدید نسبت به یادآوری رویداد است. علائم برای تشخیص PTSD باید بیش از یک ماه وجود داشته باشد تا به طور قطعی از وجود این اختلال در فرد سخن گفته شود.

مطالعات و تحقیقات زیادی نشان داده است که افراد مبتلا به اختلال دو قطبی اغلب گزارش می کنند که از کودک آزاری (جسمی و / یا جنسی) رنج برده اند.

در چنین مطالعه ای بر روی 330 جانباز مبتلا به اختلال دو قطبی که اکثر آن ها مرد بودند ، تقریباً نیمی از مردان در کودکی تحت نوعی سو استفاده قرار گرفته بودند. بنابراین ، جای تعجب نیست که PTSD و اختلال دو قطبی اغلب با هم تشخیص داده می شوند.

درمان اختلالات اضطرابی

دو درمان اصلی برای اختلالات اضطرابی وجود دارد:

روان درمانیدارودرمانی

کشف اینکه کدام روش های درمانی برای شما بهتر است ممکن است نیاز به آزمایش و خطا داشته باشد، اما این امکان وجود دارد که ترکیب این دو روش درمانی برای درمان شما بهترین نتیجه را داشته باشد.

روان درمانی

روان درمانی که به عنوان گفتگوی درمانی یا مشاوره روانشناسی نیز شناخته می شود ، شامل کار با یک درمانگر برای کاهش علائم اضطراب شما است. این روش می تواند یک درمان موثر برای مشکل اضطراب در شما باشد.

شناخت درمانی رفتاری (CBT)

شناخت درمانی رفتاری (CBT) موثرترین شکل روان درمانی برای اختلالات اضطرابی است. به طور کلی یک درمان کوتاه مدت ، CBT متمرکز بر آموزش مهارت های خاص شما برای بهبود علائم و بازگشت تدریجی به فعالیت هایی است که به دلیل اضطراب از آن ها اجتناب کرده اید.

CBT شامل مواجهه درمانی است که در آن شما به تدریج با شی یا موقعیتی روبرو می شوید که اضطراب شما را تحریک می کند بنابراین اعتماد به نفس می یابید که می توانید وضعیت و علائم اضطراب را مدیریت کنید.

دارودرمانی برای درمان اختلالات اضطرابی

بسته به نوع اختلال اضطرابی که دارید و سایر مشکلات بهداشت روانی یا جسمی ، انواع مختلفی از داروها برای کمک به تسکین علائم استفاده می شود. مثلا:

از داروهای ضد افسردگی خاصی نیز برای درمان اختلالات اضطرابی استفاده می شود. ممکن است داروی ضد اضطراب به نام بوسپیرون تجویز شود.

در شرایط محدود ، پزشک ممکن است انواع دیگری از داروها مانند داروهای آرامبخش ، بنزودیازپین یا مسدود کننده های بتا را نیز برای شما تجویز کند. این داروها برای تسکین کوتاه مدت علائم اضطراب هستند و قرار نیست در طولانی مدت استفاده شوند.

توصیه می شود که با پزشک خود در مورد مزایا ، خطرات و عوارض جانبی احتمالی داروها صحبت کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمله پانیک اختلال دو قطبی مبتلا به اختلال دو قطبی اختلالات اضطرابی اختلال اضطراب علائم اضطراب حملات پانیک روان درمانی برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»

حدود یک سوم افرادی که پسوریازیس دارند به آرتریت پسوریاتیک مبتلا می‌شوند. علایم ممکن است شدید بوده و به سرعت بدتر شوند یا می‌توانند خفیف باشند و طی سالیان و به آهستگی وخیم شوند.

علایم این بیماری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

۱) درد و سفتی مفاصل: آرتریت پسوریاتیک می‌تواند این قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد:

- مچ پا

- زانو

- انگشتان

- انگشتان پا

- پایین کمر

همچنین احتمال سفت شدن مفاصل در اول صبح یا بعد از مدتی استراحت بیشتر است.

۲) گرمی و تورم مفاصل: همراه با درد، التهاب می‌تواند مفاصل شما را متورم کند.

۳) مشکلات ناخن: آرتریت پسوریاتیک معمولاً باعث ایجاد تغییراتی در ناخن‌ها می‌شود از جمله سوراخ شدن، شکستن یا حتی جدا شدن ناخن.

۴) درد پایین کمر: برای حدود ۲۰ درصد از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک، التهاب باعث ایجاد مشکلاتی در مفاصل بین مهره‌ها می‌شود؛ وضعیتی به نام «اسپوندیلیت». همچنین باعث التهاب مفصل «خاجی‌تهیگاهی» می‌شود.

۵) آماس انگشت: این زمانی است که کل انگشتان دست یا پا متورم می‌شوند. علایم آماس انگشت می‌تواند به پزشکان کمک کند تا آرتریت پسوریاتیک را از آرتریت روماتوئید تشخیص دهند.

۶) مشکلات چشمی: در برخی موارد، افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک مشکلات چشمی را تجربه می‌کنند. همان فرآیند التهابی که باعث مشکلات مفصلی می‌شود می‌تواند به سایر نواحی بدن مانند چشم‌ها نیز آسیب برساند.

۷) درد پا: دو مورد از رایج‌ترین قسمت‌های بدن برای یافتن آرتریت پسوریاتیک در تاندون آشیل است که بین ماهیچه ساق پا و پاشنه یا پایین پای شما قرار دارد.

۸) درد آرنج: التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک می‌تواند باعث درد در آرنج نیز شود.

۹) خستگی: حدود نیمی از افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک احساس خستگی می‌کنند که بر فعالیت‌های روزانه آنها تأثیر می‌گذارد. این وضعیت ناشی از التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک است.

۱۰) مشکل در حرکت دادنِ دست و انگشتان: تورم و درد مفاصل که ممکن است با آرتریت پسوریاتیک همراه باشد، می‌تواند حتی کار‌های ساده و روزمره را سخت کند.

به گزارش «وب ام دی»، اگر هر یک از علایم بالا را دارید، به خصوص اگر پسوریازیس دارید یا در خانواده شما شایع است، با پزشک یا روماتولوژیست خود در مورد آنچه در حال وقوع است، صحبت کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش (فیلم)
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون