Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه ادبیات دفاع مقدس کودک و نوجوان یکی از گونه‌های موفق ادبیات در سال‌های پس از انقلاب به شمار می‌رود،‌ برخی نویسندگان معتقدند که مفهوم شهادت و شهدای مدافع حرم در ادبیات امروز کودک و نوجوان وجود ندارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ دفاع مقدس از مقولاتی است که روایت وقایع، رشادت‌ها و حماسه‌های آن، برای مخاطب کودک و نوجوان امری دشوار و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت تلخی‌های جنگ هم برای نوجوانان خلاقیت‌های خاصی را می‌طلبد. تا هم جذابیت خوانش برای مخاطب ایجاد کند و هم مفاهیم عمیق انسانی‌، دینی و ارزشی را برای این مخاطب تبیین کند.

بسیاری از نویسندگان موفق این عرصه در سال‌های گذشته از طنز برای نوشتن داستان‌های دفاع مقدس استفاده کرده‌اند، ‌ استقبال پرشمار از این گونه داستان‌ها و رمان‌های نوجوان در عمل نشان داده است که این حوزه موفق بوده است. اما رفته رفته در سال‌های اخیر موضوعات دیگری نیز در جهان پیش آمده است که کودکان و نوجوانان خواه ناخواه با آن‌ها درگیر شده‌اند‌، موضوعاتی مانند ظهور و بروز داعش،‌ جنگ سوریه و عراق،‌ مسئله مدافعان حرم،‌ شهدای مدافع حرم و ... به نظر می‌رسد در این زمینه هنوز دست ادبیات کودک و نوجوان خالی است و برخی نویسندگان از اهمیت ورود به آن غافل هستند.

رحیم مخدومی که در موسسه فرهنگی و هنری رسول آفتاب انتشار کتاب‌هایی در این حوزه را کلید زده است به تسنیم می‌گوید:‌ انتشار کتاب‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برای مخاطب کودک و نوجوان با موضوع شهید و شهادت به ویژه بحث شهدای مدافع حرم در این سال‌ها ضرورت دوچندان دارد،‌ هم در حوزه نوجوان و هم در حوزه کودک انتشار چنین کتاب‌هایی بسیار نیاز است،‌ متاسفانه نویسنده‌های ما تاکنون نتوانسته‌اند این خلا را پر کنند و البته بیشتر در بخش بزرگسال به این موضوعات پرداخته شده است.

این نویسنده درباره چرایی این عدم توجه نیز اضافه می‌کند: در زمینه شهدای مدافع حرم شاید یک نگاه این باشد که ما به مسائلی که کاملا کودکانه است باید بپردازیم، مقولات جدی مثل دفاع مقدس، انقلاب، مدافعان حرم، موضوع دشمن‌شناسی و ... برای کودکان زود است و مناسب نیست‌، در حالیکه کودک امروز نیز هم وچون کودک دوران دفاع مقدس،‌ خواه ناخواه با این مسائل و مباحث مواجه است.

مخدومی تصریح می‌کند:‌ ما نمی‌توانیم مانع این مواجهه شویم، چون کودکان تحت تاثیر قرار گرفته و برایشان سوال ایجاد می‌شود.امروزه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مدام در حال مخابره کردن این اخبار هستند و کودک نیز در محیط خانواده و جامعه و حتی همسالان خود در مواجهه با این اخبار قرار می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد:‌ نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان باید برای این قشر پاسخ روشن داشته باشد و  پاسخ این قشر هم اثر هنری است. ما در قالب اثر هنری باید پاسخی در خور بدهیم. جدای از وقایع که باید برایشان تبیین شود‌، برای شخصیت‌های مطرح سال‌های اخیر نیز کاری نکرده‌ایم.

مرگ ادبیات کودک از دهه 70 آغاز شد/ اجازه دادیم ژانر وحشت ‌‌یکه‌تازی کندبیایید یک روز با ادبیات کودک درگیر شویم!

مخدومی اضافه می‌کند: شخصیت‌هایی چون شهید حججی‌، سردار شهید سلیمانی‌، شهید فخری‌زاده و ... قطعا برای مخاطب نوجوان این پرسش مطرح می‌شود که این شهید که بوده و چرا شهید شده است؟ مگر می‌شود از شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم برای بچه‌ها سخن نگفت؟ یا زمانی که یک تروو ناجوانمردانه اتفاق می‌افتد، دانشمند بزرگی را شهید می‌کنند  کودک و نوجوان برایش سوال ایجاد می‌شود که چه کسی دست به چنین عملی زده است و چرا؟ اگر ما امروز پاسخ مناسبی ندهیم، فردا در هجمه‌های رسانه‌ای جهان به او پاسخ نامناسب خواهند داد.

وی با اشاره به انتشار چند کتاب در این زمینه در انتشارات رسول آفتاب گفت: ما در این زمینه ورود پیدا کرده‌ایم و اخیراً‌ کتاب‌هایی در معرفی شخصیت برخی شهدا از جمله سردار سلیمانی برای مخاطبان نوجوان منتشر شده است.اما قطعا تلاش ما کافی نیست و باید موسسات و انتشاراتی‌های دیگر نیز به این موضوع ورود کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدای مدافع حرم شهید ادبیات کودک و نوجوان دفاع مقدس شهدای مدافع حرم شهید ادبیات کودک و نوجوان شهدای مدافع حرم کودک و نوجوان ادبیات کودک برای مخاطب کتاب هایی دفاع مقدس سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا

بسیاری از ما آرزو داریم که کاش در کودکی استعداد خود را کشف کرده بودیم و از همان زمان قدم در مسیری می‌گذاشتیم که در انتها به موفقیت کامل ختم شود. کافی است که کودک خود را به دست متخصصان و مربیان دلسوز بارانا بسپارید و شاهد پیشرفت چشمگیر کودک خود بعد از مدتی کوتاه باشید.

برای شرکت در آموزش بازیگری کودک بارانا کلیک کنید

معرفی آموزشگاه بارانا

آموزشگاه‌های بازیگری زیادی در کشور وجود دارند که هر کدام سبک خاصی در آموزش بازیگری به کودکان دارند. برای این که بتوانید ارزیابی درستی از این آموزشگاه‌ها داشته باشید و درنهایت بهترین آن‌ها را انتخاب کنید، لازم است که حتما با ساختار کلی یک آموزشگاه بازیگری کودک آشنا شوید، هزینه‌های کلاس‌ها را با هم مقایسه کنید، از سوابق و رزومه مربیان آموزشگاه اطلاع یابید، کیفیت آموزش‌ها را مدنظر داشته باشید و در نهایت به روزمه کلی آموزشگاه توجه کنید. با مقایسه این فاکتورها و تعدادی فاکتور دیگر می‌توان در نهایت به یک نتیجه مناسب در انتخاب آموزشگاه بازیگری رسید.

آموزشگاه بارانا در سال 1395 با مجوز رسمی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی کار خود را آغاز کرده است. در همان ابتدای فعالیت این آموزشگاه توانسته تعداد زیادی از هنرجویان خود را به بازیگران قابلی تبدیل کند و راهی سینما و تلویزیون کند. مدیریت این آموزشگاه را باران لطفی برعهده دارد و سرپرستی آن به عهده عبدالرضا اکبری است. در سایت و صفحه اینستاگرام این آموزشگاه می‌توانید بازیگرانی را که در این آموزشگاه پرورش یافته‌اند و سر پروژه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، مشاهده کنید.

ویژگی های دوره آموزش بازیگری بارانا

آموزشگاه بازیگری کودک بارانا در نوع خود بسیار خاص است و سبکی ویژه در آموزش بازیگری به کودکان و نوجوانان دارد. این آموزشگاه از متدهای علمی در آموزش بازیگری به قشری که آموزش آن‌ها کمی دشوارتر از دیگر قشرهاست، یعنی کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند. برای همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که این آموزشگاه توانسته هر ساله دوره‌هایی بسیار موفقیت‌آمیز برگزار کند و تعداد زیادی هنرجوی نوجوان و کودک را به بازیگرانی حرفه‌ای تبدیل کرده و راهی سینما و تلویزیون کند. برای این که بهتر با دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان آشنا شوید لازم است این ویژگی‌ها را بشناسید.

آموزش مهارت های بازیگری مخصوص کودکان و نوجوانان

یکی از ویژگی‌های جذاب و بسیار مهم دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا این است که یک سری مهارت و پیش مهارت بازیگری که مخصوص کودکان و نوجوانان است را ابتدا به فرزند شما می‌آموزد که کمتر دوره‌ای به آن‌ها توجه می‌کند. این مهارت‌ها شامل یک سری حرکات ورزشی برای ریلکس شدن بدن، تمرینات ذهنی برای تمرکز روی اجرای بازیگری، مهارت‌های اعتماد به نفس و برقراری ارتباط موثر با دیگران، مهارت‌های مرتبط با تغییر حالات صورت متناسب با احساساتی که حین بازی به بازیگر دست می‌دهد و... است.

برگزاری کلاس بازیگری کودک برنامه ریزی شده

کلاس‌های آموزش بازیگری بارانا در طول یک دوره درسی منظم برگزار شده و ابتدا از مفاهیم پایه آغاز می‌شود و سپس سطح کلاس‌ها پیشرفته شده و در نهایت یک سری کلاس‌های فردی پیشرفته و گروهی بازیگری برای فرزند شما برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها از موارد آموزشی مدرن و پیشرفته، تجهیزات به روز، تمارین و فعالیت‌هایی برای انجام در منزل و... استفاده می‌شود تا فرزند شما درست مثل کلاس‌های مدرسه درگیر آموزش و یادگیری فن بازیگری شود. این تمرینات زیر نظر بهترین مربیان آموزش بازیگری کشور برگزار می‌شود و برای همین نتیجه مثبتی دارند.

ارائه مدرک رسمی بازیگری رسمی

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که در پایان دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا به فرزند شما یک مدرک رسمی و معتبر بازیگری داده می‌شود که ضامن او در مسیر حرفه‌ای است. این مدرک نشان می‌دهد که فرزند شما توانسته بازیگری را به‌صورت حرفه‌ای بیاموزد و اگر قصد داشته باشد در یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی بازی کند، قطعا در اولویت خواهد بود. به خاطر این که آموزشگاه بارانا اعتبار زیادی دارد، مدرکی که از سوی این آموزشگاه صادر می‌شود نیز خیلی معتبر است و ارزش علمی بسیار زیادی دارد.

معرفی بازیگران کودک به پروژه های مختلف

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا این است که در انتهای دوره، فرزند شما به پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلف معرفی می‌شود. اگر سریال افعی را دیده باشید، در این سریال 6 نفر از بازیگران تعلیم‌یافته آموزشگاه بارانا به نام‌های بابک ملک زاده، پرهام رحمانی، علی دلیر، کیارش تاتار، لیانا فرجی و بنیتا افشاری حضور دارند که بعد از اتمام دوره خود توسط آموزشگاه بارانا به این پروژه معرفی شده‌اند. تعداد این اسامی و پروژه‌ها بسیار زیاد است و این نام‌ها تنها یک مثال از سطح حرفه‌ای آموزشگاه بارانا بود.

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا

در انتها اگر قصد دارید از همین امروز فرزند شما به بازیگری صاحب‌نام تبدیل شود و دوره‌های آموزش بازیگری که از محبوب‌ترین دوره‌های رشته تحصیلی هنر و سینما محسوب می‌شود را به‌صورت حرفه‌ای پشت‌سر بگذارد، دست دست نکنید و با آموزشگاه بارانا ارتباط بگیرید. همچنین این آموزشگاه یک دوره مشاوره هم دارد که در آن می‌توانید هر سوالی که دارید از متخصصان و مربیان بپرسید و با اطمینان خاطر فرزند خود را در کلاس‌های آموزش بازیگری آن ثبت نام کنید. این مشاوره حضوری و رایگان است و به نوعی به شما کمک می‌کند تا بهتر استعداد بازیگری کودک خود را کشف کنید.

ایجاد انگیزه و کمک به فرزند شما برای پشت سر گذاشتن دوره‌های بازیگری و کلاس‌های حرفه‌ای آموزشگاه بارانا یکی از وظایف مربیان این آموزشگاه است که در کنار تشویق‌های شما و حفظ روحیه فرزندتان، در نهایت منجربه این می‌شود که فرزند شما به یک بازیگر بسیار حرفه‌ای تبدیل شود. همچنین این دوره از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است و یک سرمایه‌گذاری بسیار عالی روی آینده فرزندتان خواهد بود. بازیگری حرفه‌ای است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و تنها کسانی که به صورت حرفه‌ای به آن وارد می‌شوند می‌توانند به جایگاهی ویژه در این دنیای جذاب دست یابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900263

دیگر خبرها

  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • ببینید | شهادت ۵ فلسطینی از جمله دو کودک در در رفح
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟