Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام خبر شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت و همراهان ایشان، تمام مردم و مسئولانِ زادگاه فرمانده برای میزبانی از پیکر مطهر ایشان آستین همت بالا زدند و در زمان تشییع و تدفین پیکر سرداران شهید جبهه مقاومت 500 موکب در طول مسیر تشییع آماده خدمت رسانی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ از زمان انتشار خبر ترور و به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان غوغایی در وجود ملت ایران  و جهان اسلام به وجود آمد که این حال و هوا، امروز با گذشت یک سال رنگ و بوی آرامش به خود نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به وصیت شهید سلیمانی، پیکر مطهر حاج قاسم قرار شد در گلزار شهدا کرمان به خاک و یاد سپرده شود.

همه مردم و مسئولان استان برای میزبانی پیکر سرداران جبهه مقاومت آستین همت بالا زدند. موکب های اربعین حسینی که هر ساله برای میزبانی و خدمت رسانی زائران سیدالشهدا علیه السلام در مسیر نجف به کربلا حضور داشتند؛ این بار برای میزبانی از زائران سیدالشهدای جبهه مقاومت عزم خود را جزم کردند و بنا بر اعلام مهدی صدفی، مسئول کمیته مراسم ستاد تشییع سردار سلیمانی در کرمان در زمان تشییع و تدفین پیکر سرداران شهید جبهه مقاومت 500 موکب در طول مسیر تشییع آماده خدمت رسانی بودند.

علی لنگری زاده در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: پس از شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و همراهان ایشان موکب را در محل پلیس راه ماهان و یک موکب دیگر در محل گلزار شهدا کرمان برپا کردیم و به زائران حاج قاسم که از شهرستان های جنوبی و استان سیستان و بلوچستان برای تشییع و تدفین سرداران جبهه مقاومت حضور پیدا می کردند، خدمات ارائه می دادیم.

مسئول موکب خدمتگزاران حسینی ادامه داد: پس از مراسم تشییع و تدفین پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری؛ تعدادی از زائران پاکستان برای تشرف به کربلای معلی به موکب ما آمده بودند و در حین پذیرایی با سرکاروان آنها صحبت کردیم که آیا تمایل دارید که مزار حاج قاسم را زیارت کنید و آنان ابراز علاقمندی برای حضور کردند.

بعد از شهادت حاج قاسم فهمیدیم او کی بود

وی افزود: با حضور زائران پاکستانی بر سر مزار شهید سلیمانی، متوجه شدم که حاج قاسم را این زائران می شناسند نه ما؛ به این معنی که شهید سلیمانی درس بزرگی برای جهان اسلام است.

لنگری زاده بیان کرد: زائران پاکستانی بر سر مزار شهدای جبهه مقاومت بودند با نوع برخورد، حرکات، رفتار و گفتارشان درس بزرگی را میزان علاقمندی خود به سپهبد شهید قاسم سلیمانی به من دادند که حاج قاسم نه برای ما کرمانی ها، نه برای ایرانیان، بلکه نزد جهان اسلام، زینبیون و فاطمیون از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ما از این سیدالشهدای مقاومت هیچ نمی دانیم.

مسئول موکب خدمتگزاران حسینی با تأکید بر حضور خودجوش نیروها در موکب خدمت رسانی به زائران شهید سلیمانی در زمان تشییع پیکر شهدای جبهه مقاومت ابراز کرد: این نیروها بدون آنکه از آنها درخواست همکاری کرده باشیم در دو موکب به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند و تمام اقلام مورد نیاز را خودشان و به صورت مردمی تهیه می کردند.

وی با بیان اینکه حال و هوای آن روزها وصف نشدنی است و من لیاقت ندارم که در مورد حاج قاسم و آن روزها صحبتی کنم، اظهار کرد: حضور زائران حاج قاسم در زمان تشییع و تدفین شبیه به حضور زائران اربعین حسینی بود.

زائر کویتی هزینه مهمانان مزار حاج قاسم را تقبل کرد

امین گزستانی در گفتگو با راه آرمان؛ زمان شهادت سردار تا چهلم ایشان مهدیه مسجد صاحب الزمان را تحویل گرفته بودیم، خاطر نشان کرد: صرفا با استفاده از کمک های مردمی توانستیم هر شب مهمان هایی که از جاهای مختلف حضور پیدا می کردند را پذیرایی و اسکان دهیم؛ زائری از کویت یا لبنان آمده بود و بعد از سفر به کرمان و حضور بر سر مزار شهید سلیمانی تماس گرفت که می خواهد کمک هایی صرف مهمانان شهید سلیمانی کند.

مهران شیخی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: زمانی که خبر شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی به گوش ما رسید، دانش آموزان مجموعه اتحادیه انجمن های اسلامی تماس می گرفتند که چه کاری را انجام دهیم و ما این شور و حال دانش آموزان را در قالب برگزاری موکب و برنامه های هئیت در آوردیم.

مسئول موکب اتحادیه انجمن های اسلامی شهر کرمان ادامه داد: موکب اتحادیه انجمن های اسلامی شهر کرمان به واسطه میزبانی شهر حاج قاسم از روز شنبه راه اندازی شد و دانش آموزان در مرکز اتحادیه به صورت شبانه روزی فعالیت می کردند.

وی با بیان اینکه به واسطه ارتباط بین حاج قاسم و امام حسین علیه السلام فضای ایجاد شده در آن روزها به فضای اربعین تبدیل شده بود، ابراز کرد: دانش آموزان و نیروهای موکب به ارائه خدمات مختلف می پرداختند تا شور و حماسه ای که از آمدن حضور پیکر مطهر سردار سپهبد شهید سلیمانی ایجاد شده است را مدیریت کنند.

شیخی با اشاره به اینکه اسکان زائران ده استان توسط اتحادیه انجمن های اسلامی شهر کرمان انجام می شد، تصریح کرد: در زمان شهادت حاج قاسم همه مردم در هر لباس و شغلی که بودند، عشق و علاقه خود را نسبت به انقلاب نشان دادند و همه به جنب و جوش افتاده بودند.

فضای مراسم تشییع حاج قاسم، تداعی کننده فضای اربعین حسینی بود

مسئول موکب اتحادیه انجمن های اسلامی شهر کرمان اظهار کرد: یکی از همراهان حاج قاسم خاطره ای را از شهید سلیمانی عنوان کرد که به ایشان گفتیم سردار ما برای شهادت شما بسیار دعا می کنیم و البته ان شاالله بعد از 120 سال به آرزوی خود برسید؛ حاج قاسم بیان کرده بود که شهادت من الان جوابگو است و خون من الان مردم را نسبت به انقلاب و نظام همراه می کند.

وی در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: این نگاه سردار موجب شده بود که شور و حالی در کل کشور، منطقه و بسیاری از کشورها رقم بخورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سردار سپهبد شهید زمان تشییع تشییع و تدفین برای میزبانی شهید سلیمانی دانش آموزان جبهه مقاومت خدمت رسانی مسئول موکب راه آرمان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901084

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما