Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@06:31:42 GMT

تامین معیشت و فراوانی کالا اولویت وزارت صمت

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۶۰۹۰

وزیر صمت: اولویت این وزارتخانه و دولت، تأمین معیشت، فراوانی و عرضه مناسب کالاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای علیرضا رزم حسینی در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی که به صورت وبیناری برگزار شد افزود: اولویت دیگر وزارت صمت، جهش تولید و افزایش اشتغال است که با افزایش تولید در گروه‌های مختلف صنعتی به ویژه رشد ۵۰ درصدی در تولید خودرو و رشد تولید لوازم خانگی، این حرکت آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ناشی از تحریم، فراوانی این کالا در بازار وجود دارد که البته برای قدرت خرید مردم، باید راهکار‌هایی مانند توزیع عادلانه ثروت را مدنظر قرار دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر می‌خواهیم توزیع عادلانه ثروت صورت گیرد این کار از محل کارآفرینی و توسعه اشتغال با استفاده از ظرفیت واحد‌های تولیدی امکانپذیر است.

وزارت صمت پیشگام در توزیع عادلانه ثروت

رزم حسینی افزود: وزارت صمت تصمیم گرفته است در توزیع عادلانه ثروت، پیشگام باشد از این رو دنبال این هستیم تا ۲۰۰ شرکت نامدار را به منظور توسعه متوازن کشور درگیر کنیم و به کمک این شرکت ها، الگویی از توازن توسعه‌ای را در مناطق مختلف کشور بوجود بیاوریم.

وزیر صمت ادامه داد: توزیع عادلانه ثروت میان مردم، فقط پخش پول نیست بلکه ایجاد فرصت‌های مساوی برای خلق ثروت و کارآفرینی است.

وی گفت: ریشه این که نتوانستیم به جایگاه رفیع خود در اقتصاد دنیا برسیم شاید نوع نگاه مدیران ما باشد که باید در آن تحول صورت پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نکته مهم در رشد اقتصادی، توجه به نرخ تورم و رشد سرانه تولید کشور است وقتی ارزش میزان هر تن واردات، هزار دلار و ارزش هر تن ارزش افزوده در کشور ۲۰۰ دلار است یعنی کالا‌های وارداتی با ارزش افزوده بالاتر و کالا‌های صادراتی ما بیشتر به صورت خام است از این رو باید اصلاح این روند در دستور کار ما قرار گیرد و کالا‌ها به جای خام فروشی با ارزش افزوده بالاتر صادر شود.

۹۰ درصد تسهیلات به ۱۰ درصد افراد می‌رسد

آقای رزم حسینی گفت: تسهیلات بانکی و تامین مالی، یکی از ابزار‌ها برای حمایت از تولید است، اما وقتی از ۹۴۷ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی کمتر از شش درصد آن به صنعت و اشتغال اختصاص پیدا می‌کند و ۹۰ درصد تسهیلات به ۱۰ درصد افراد می‌رسد، صنعت و تولید رمقی برای توسعه نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: وقتی در زنجیره تامین نهاده‌های دامی، وابستگی شدید به خارج از کشور داریم امنیت غذایی از شاخصه‌های مهم محسوب می‌شود و باید تامین این امنیت همیشه مدنظر باشد.

وزیر صمت گفت: حتی برای قدرت دفاعی نیز باید قدرت اقتصادی داشته باشیم و اگر بتوانیم مولفه‌های اصلی قدرت اقتصادی را محقق کنیم خواهیم دید که چگونه خلق ثروت در جایگاه کشور اتفاق خواهد افتاد و سرمایه‌های اجتماعی از جمله نخبگان حفظ خواهند شد.

۱۵۰ کشور در دنیا تورم زیر هفت درصد دارند

رزم حسینی افزود: در حالی که ۱۵۰ کشور در دنیا تورم زیر هفت درصد دارند باید دید چرا کشور ما که در آن زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و اینترنت در سراسر کشور مهیا شده است در مهار تورم توفیق نداشت؟

وی با بیان اینکه در این باره دشمنی دشمنان را نمی‌توان نادیده گفت: باید با کمک هم، در حوزه اقتصاد به توفیق برسیم همچنان که با همه دشمنی ها، در حوزه زیرساخت‌ها توفیقات خوبی در کشور داشتیم.

وزیر صمت اضافه کرد: اگر در حوزه‌هایی که فرصت‌های اقتصادی به ما اجازه می‌دهد امکانات خوبی را فراهم کنیم و اقدامات خوبی انجام دهیم این امر از دخالت بیگانگان در امور اقتصادی ما، جلوگیری خواهد کرد. برچسب ها: تامین معیشت ، فراوانی کالا ، اولویت وزارت صمت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تامین معیشت فراوانی کالا اولویت وزارت صمت توزیع عادلانه ثروت وزارت صمت وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد