Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@17:20:25 GMT

درخواست عجیب واشنگتن از کویت درباره مقام لبنانی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۸۸۴۸

درخواست عجیب واشنگتن از کویت درباره مقام لبنانی

ایسنا: روزنامه الرای چاپ کویت نوشت، وزارت خارجه کویت با انتشار بخش‌نامه‌ای برای بانک مرکزی این کشور، وزارت تجارت و صنعت و موسسه بازارهای پولی از تمامی تشکل‌های وابسته به آنها خواست در راستای اجرای تحریم‌ها علیه جبران باسیل به دلیل دست داشتن او در فساد، هر گونه اطلاعاتی درباره او را گزارش دهند.

الرای به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، درخواست وزارت خارجه کویت از طریق کمیته اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم که بر اساس یادداشت سفارت آمریکا در کویت مطرح و تصویب شده بود، ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این روزنامه کویتی نوشت، وزارت خارجه کویت در نامه اخیر خود برای تمام نهادها و دستگاه‌های وابسته به نهادهای نظارتی از جمله بانک‌ها، شرکت‌های صرافی و سایر موسسه‌ها تاکید کرد، هر گونه اطلاعاتی درباره جبران باسیل باید ظرف سه روز کاری به وزارتخانه گزارش شوند.

آمریکا نوامبر گذشته باسیل را به اتهام فساد مورد تحریم‌هایی قرار داد.

در همین راستا مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز مدعی شد: باسیل با فعالیت‌های فسادآمیز خود در ساختار فاسد و جانبدارانه سیاسی که لبنان به آنها گرفتار شده، نقش ایفا می‌کند و به فعالیت‌های حزب‌الله در "بر هم زدن ثبات" کمک کرده و به آنها سهولت می‌بخشد.

قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) در سال ۲۰۱۲ با موافقت قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا تصویب شد و باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا آن را امضا کرد.

بر اساس این قانون، اگر یک خارجی به اصطلاح مسؤول قتل، شکنجه و یا نقض آشکار حقوق بشر باشد، رئیس جمهوری آمریکا ملزم است پس از درخواست اعضای کمیته، تحقیقات در این زمینه را آغاز کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کویت واشنگتن باسیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا