Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه رأی الیوم نوشت، اخیراً چند ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن عده‌ای در حال برپایی مراسمی پر سر و صدا، پایکوبی، پخش موسیقی و نوشیدن در مکانی هستند که حرم حضرت موسی(ع) خوانده می‌شود.

طبق این گزارش، در پی برگزاری این مراسم شماری از جوانان فلسطینی خشمگین وارد این حرم شده و افراد حاضر را با سر و صدا و تهدید بیرون می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشن خشم گسترده فلسطینی‌ها را به همراه داشت و بسیاری از آنها این اقدام را هتک حرمت به مقدسات اسلامی خواندند.

محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بلافاصله به دنبال برگزاری این مهمانی، کمیته‌ای را برای بررسی آنچه در این حرم رخ داده است، تشکیل داد.

یکی از برگزارکنندگان این مراسم گفته که مجوز برگزاری را از وزارت گردشگری تشکیلات خودگردان فلسطین کسب کرده است.

در همین راستا، رولا معایعة، وزیر گردشگری و آثار باستانی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: جشن و پایکوبی در حرم حضرت موسی هیچ ارتباطی با جشن‌های میلاد حضرت مسیح نداشته و افراد حاضر در این مراسم همه مسیحی و اهل بیت لحم نبوده‌اند و در این محل حاضر شده بودند تا برای مؤسسه‌شان عکس تهیه کنند و مسئول برگزاری آن یک شهروند زن اهل یکی از استان‌های کرانه باختری بوده است.

به نوشته ایسنا، وی افزود: وزارت گردشگری به آنها مجوز تصویربرداری نداده بود و وزارت اوقاف مسئول این مکان است و به مؤسسه مذکور اجازه حضور در محل عمومی را داده بود نه داخل مرقد و استفاده از آن برای تصویربرداری.

حسام ابو الرب، معاون وزیر اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این باره تصریح کرد که این وزارتخانه به هیچکس اجازه عکاسی یا جشن را نداده و از آنچه در مرقد حضرت موسی اتفاق افتاده بود، آگاهی نداشته است.

محمود الهباش، قاضی‌القضات تشکیلات خودگردان فلسطین نیز نسبت به اتفاقی که در مرقد حضرت موسی رخ داد، ابراز عصبانیت کرد.

وی در این باره گفت: من تا این لحظه نمی‌دانم چه کسی مسئول این معصیت است؛ اما هر کسی که مسئول آن باشد، باید مجازات بازدارنده‌ای متناسب با قباحت آنچه اتفاق افتاده است، دریافت کند، چراکه مسجد خانه خدا است.

طبق این گزارش، مرقد و مسجد حضرت موسی(ع) در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق قدس اشغالی و ۸ کیلومتری غرب شهر اریحا واقع شده است و تاریخ ساخت آن به دوره صلاح‌الدین ایوبی باز می‌گردد و هیچ ارتباط تاریخی با حضرت موسی نبی ندارد چراکه در تاریخ آمده است که حضرت موسی در منطقه "التیه" در صحرای سینا وفات کرده و وارد فلسطین نشده است.

دی‌جی معروف فلسطینی بازداشت شد

به نوشته بی بی سی، سما عبدالهادی دی جی معروف فلسطینی و از سازمان‌دهندگان اصلی این برنامه بازداشت شده است..

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حرم حضرت موسی فلسطین میلاد مسیح تشکیلات خودگردان فلسطین حضرت موسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرد که از روز یکشنبه تاکنون، ۱۲ نفر در کرانه باختری بازداشت شدند.

به گزارش این باشگاه، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تا امروز، ۸ هزار و ۵۰۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طی مدت یاد شده، ۴۹۱ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که جنگ علیه نوار غزه تاکنون به شهادت ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و زخمی شدن ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر منجر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری