Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اصولگرایان در ایران بر این عقیده اند که روی کار امدن یک شخصیت نظامی در سمت ریاست جمهوری در ایران می‌تواند مشکلات این کشور را حل کرده و با چالش‌های خارجی و فشار‌های شدید آمریکا، مقابله کند.

 انتظار می‌رود سناریو‌های مربوط به ریاست جمهوری یک شخصیت نظامی در انتخابات آینده ایران قابل اجرا باشد، آن هم در شرایطی که بحران‌های سیاسی و اقتصادی شدیدی در این کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصولگرایان در واقع معتقدند با ریاست جمهوری یکی از شخصیت‌های نظامی، پیام‌هایی از طرف تهران به خارج از کشور ارسال می‌شود مبنی بر اینکه ایران در صورتی که مجبور شود، از قدرت و پایداری لازم برای ورود به یک جنگ برخوردار است.

در این میان، اسامی برخی شخصیت‌های نظامی به عنوان کاندیدا مطرح شده است که حسین دهقان، رستم قاسمی، محسن رضایی و علی شمخانی از این جمله اند.

در همین رابطه، این باور در ایران به صورت جدی مطرح شده که رئیس جمهور آینده، یک نظامی باشد تا بتواند کشور را از بحران‌های اقتصادی و سیاسی و فشار‌های خارجی موجود رها کند.

ایران البته به مقوله ریاست جمهوری یک نظامی به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف مربوط به آغاز یک جنگ خارجی نگاه نمی‌کند، چرا که اساسا به چنین چیزی نیازی ندارد و از نیرو‌های نیابتی قدرتمندی در کشور‌های عربی برخوردار است.

در این شرایط پیش بینی می‌شود که اصولگرایان سعی کنند تا تمام تلاش‌های دولت روحانی برای مذاکره با دولت بایدن را نابود کرده یا اینکه مذاکرات را تا پس از انتخابات به تاخیر بیندازند.

در واقع حفظ شرایط و فشار فعلی آمریکا به نفع اصولگرایان است، چرا که کاهش فشار‌های آمریکا علیه ایران می‌تواند به پراگماتیست‌ها در انتخابات کمک زیادی کرده و به منزله یک چک سفید امضا برایشان باشد.

باتوجه حضور برخی مخالفان روحانی در نهاد‌های تصمیم گیر، این احتمال وجود دارد که حسن روحانی در تلاش‌های خود برای احیای توافق هسته ای، مورد هجمه و سنگ اندازی اصولگرایان قرار گیرد.

اصولگرایان معتقدند که یک شخصیت نظامی قادر است به سرعت به درگیری بین نهاد‌های مختلف در کشور پایان داده و حد و مرزی را برای آن‌ها مشخص کند. مضاف بر آن، می‌تواند اعتماد نهاد‌های انقلابی بزرگ که خارج از سیطره دولت فعالیت دارند را نیز به دست آورد.

از سوی دیگر، جریان اصولگرا نظامی بودن رئیس جمهور را «نماد قدرت» نظام می‌دانند، بویژه آنکه شخصیت‌های تهاد‌های سیاسی ایرانی معتقدند که جنگ بین ایران و ایالات متحده، امری ناگزیر است که کشور باید برای آن آماده باشد. این در حالی است که پراگماتیست‌ها و اصلاح طلبان معتقدند با توجه به اینکه مشکل اصلی ایران، اقتصاد آن است، بهتر است یک فرد خبره در زمینه اقتصاد، رئیس جمهور شود.

به طور کلی، روی کار آمدن رئیس جمهور نظامی برای ایران بدین معناست که این کشور توان ایجاد راه حل‌هایی برای مشکلات عمیق خود، جز از طریق نظامی ندارد. منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، انتخابات 1400 ، ریاست سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 ریاست انتخابات 1400 ریاست جمهوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «مصطفی سعیدی سیرائی» بود.

مصطفی سعیدی سیرائی، متولد ۱۳۵۸ در روستای سیرا در استان البرز، فرزند شهید و دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. او پیش‌تر به عنوان شهردار فردیس و عضو چهارمین دوره شورای شهر کرج انتخاب شده بود.

او مسوولیت‌های مختلفی را در شهرداری کرج تجربه کرده است. از این سمت‌ها می‌توان به ریاست اداره رفاه کارکنان و اماکن عمومی، مدیرعاملی و عضویت در هیأت مدیره شرکت تعاونی اعتبار کارکنان، بازرسی سازمان بازیافت، ریاست اداره حفاظت فیزیکی و ریاست حراست منطقه ۸، معاونت فنی و عمرانی و سازمان اتوبوس رانی شهرداری کرج اشاره کرد.

کد خبر 6089645

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!