Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در روز دوشنبه ۸ دی ماه ۹۹ در ادامه بازرسی های مستمر کارشناسان معاونت غذا و دارو آبادان از  چندین باب عطاری بازرسی بعمل آمد.

او افزود: این بازرسی توسط کارشناسان واحد نظارت بر فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان به همراهی کارشناس واحد حقوقی این معاونت انجام شد و در این بازرسی رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم فروش داروهای گیاهی، پودرهای گیاهی ترکیبی دست ساز و کنترل تاریخ انقضا عرقیجات مورد بررسی قرار گرفت و با مشاهده موارد مغایر با دستورالعمل های بهداشتی و اقلام غیر مجاز در این اماکن، نکات لازم و ضروری تذکر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: معاونت غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به مصرف هرگونه پودر گیاهی دست ساز با ادعاهای خاص و فرآورده های گیاهی به صورت قرص،شربت ،شیافت و غیره در اماکنی غیر از داروخانه  از همشهریان عزیز تقاضا دارد در صورت مشاهده این قبیل محصولات در اماکنی غیر از داروخانه ،مراتب را از طریق شماره تلفن۱۹۰ به این معاونت گزارش دهند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروهای گیاهی بازدید از عطاری ها معاونت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی