Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@06:47:15 GMT

قیمت نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۳۳۳۸

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۷ درصد رشد به ۴۷ دلار و ۹۶ سنت رسید.

پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا افزایش رقم یارانه نقدی از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار را تصویب کرد و سبب افزایش ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران شد، ارزش سهام در بازار‌های آسیایی شاهد افزایش بود و ارزش سهام در بورس ژاپن به بالاترین رقم در ۲۹ سال گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی‌ها در خصوص احتمال کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز در رشد قیمت نفت موثر بود.

۵ تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز برآورد کردند که به طور متوسط میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۲.۱ میلیون بشکه کاهش یافته است. اما نگرانی‌ها از آمار مبتلایان به کرونا سبب شده تا قیمت‌ها بیش از حد بالا نرود.

بیشتر بخوانید

کاهش مجدد قیمت نفت به دلیل کرونای انگلیسی

مشاهده گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس سبب شده تا محدودیت‌های رفت و آمد بیشتری برقرار شود و این مسئله بر چشم انداز تقاضا برای نفت در کوتاه مدت تاثیر منفی گذاشته است. همچنین شمار بستری شدگان در بخش‌هایی از اروپا و آفریقا بالا رفته است.

تحلیلگران همچنین در انتظار نشست گروه اوپک پلاس در روز ۴ ژانویه هستند. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه دیروز گفت انتظار دارد که در سال ۲۰۲۱ میزان تقاضای جهانی نفت ۵ تا ۶ میلیون بشکه افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت خام قیمت نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت طلا افزایش یافت