Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:13:11 GMT

سوگند وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۴۱۵۶

سوگند وفاداری به نظام جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، رسالت نوشت: مگر ۹ دی و فتنه سال ۸۸ فراموش‌شدنی است؟ اکنون به سالروز حادثه‌ای که با حماسه مردم خاتمه یافت رسیده‌ایم و بار دیگر ابعاد و تأثیر و علل آن را به رشته تحریر درمی‌آوریم. روزهای ابتدایی و سرد اولین زمستانی که اعتراضات رنگ خشونت گرفت و فریادها طعم خون!
رفتارها و مستندات سران جریان فتنه سال ۸۸ نشان می‌دهد که مدت‌ها برای ایجاد اغتشاش و براندازی نظام برنامه‌ریزی کرده بودند و در گام نخست بحث تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را پیش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین مرحله اول ادعای تقلب، مرحله دوم صیانت آرا و مرحله سوم آشوب بود. هدفی شیطانی و همگام با نظام سلطه که ۸ ماه تمام آرامش مردم را سلب و خسارات متعددی را به کشور وارد کرد.


آغاز دروغ تقلب
دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۱۳۸۸ بود که نامزدهای شکست‌خورده انتخابات به بهانه «تقلب» اعتراضاتی را آغاز کردند. سناریویی که ماه‌ها قبل از انتخابات طرح‌ریزی‌شده بود و همه دشمنان خارجی و معارضان داخلی را امیدوار به براندازی نظام جمهوری اسلامی کرده بود.
حدود ۶ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، بخشی از جریان اصلاح‌طلب شروع به گشودن بحث‌هایی دراین‌باره کرد که روند برگزاری انتخابات در ایران مخدوش است؛ به‌طوری‌که همسر مصطفی تاجزاده در یک سخنرانی تأکید کرد «تاکنون هیچ انتخاباتی در ایران سالم نبوده است!»
عفت مرعشی، همسر مرحوم حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی نیز پس از آن‌که رأی خود را به صندوق انداخت و اعلام کرد: «شما شاهد هستید که من در رأی خود نام میرحسین موسوی را نوشتم و امیدوارم تقلبی صورت نگیرد که اگر این اتفاق بیفتد، من در پل صراط از آن نخواهم گذشت و اگر تقلب نشود موسوی رئیس‌جمهور می‌شود، ولی خدا نکند تقلب کنند که در آن صورت مردم به خیابان‌ها می‌آیند و اعتراض می‌کنند.»
میرحسین موسوی، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز روز ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ (یک روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم) در مصاحبه‌ای با مجله آمریکایی تایم، از قطعی بودن پیروزی خود در انتخابات صحبت کرد.


بزرگنمایی توهم صیانت آرا
با نزدیک شدن به زمان انتخابات، به‌تدریج اخباری منتشر شد که اصلاح‌طلبان برای نخستین بار در کنار سازوکارهای رسمی نظارت بر انتخابات، در حال به وجود آوردن ساختارهایی هستند که قرار است روز انتخابات به‌عنوان یک ناظر غیررسمی عمل و اظهارنظر کند.
سایت رسمی میرحسین موسوی اعلام کرد اعضای کمیته‌های صیانت آرا در ۸۰ درصد صندوق‌ها حضور دارند. کمیته‌های صیانت از آرا ابتدا سعی کردند نوعی هویت حقوقی برای خود به وجود بیاورند، اما بعد از آن‌که نهادهای قانونی تأکید کردند هرگز آن‌ها را به رسمیت نخواهند شناخت، این کمیته‌ها به‌عنوان بخشی از ستادهای کاندیداها اما درواقع مستقل از آن‌ها شکل گرفت.


آشوب و اردوکشی خیابانی
حال باگذشت زمان و زمینه‌سازی و زیرسازی افکار عمومی به بهانه تقلب و نادرست بودن انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران زمان آن بود که‌موج اعتراضات به خیابان‌ها کشیده شود و جوانان با دستبندهای سبز مشت‌هایشان را گره کنند و در ابتدا علیه کلیت انتخابات، تقلب در آرا و درنهایت به کلیت نظام و امام (ره) فحاشی کنند.هنوز رأی‌گیری پایان نیافته بود و مردم در تهران و برخی شهرهای بزرگ در پای صندوق‌های رأی بودند که طبق این طرح‌ریزی میرحسین موسوی طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران داخلی و خارجی، خود را پیروز انتخابات معرفی کرد. در ادامه با اعلام نتایج انتخابات، «دروغ تقلب» رمز فرمان آشوب شد و کشور را هشت ماه دچار تلاطم اردوکشی‌های خیابانی کرد.اردوکشی‌های خیابانی پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدا با تحمیل خسارت به اموال عمومی و خصوصی آغاز شد. با استناد به گزارش شهرداری تهران، در فتنه ۸۸، بیش از ۶۳ میلیارد تومان به اموال عمومی تهران خسارت وارد شد و علاوه بر این ۱۱ بانک دولتی و خصوصی و مؤسسه اعتباری در اغتشاشات آن سال مورد تخریب و آتش‌سوزی واقع شدند که برآورد حاصله خسارت وارده به هر بانک حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود.
آتش زدن اتوبوس‌های شهری، بانک‌ها، مساجد، سطل‌های زباله، اماکن دولتی و عمومی و… نیز بخشی عادی و معمولی از خسارات میدانی فتنه‌گران در آشوب‌های فتنه ۸۸ بود.
نکته جالب‌توجه اما حمایت‌های مکرر کاخ سفید از آشوب‌ها و تخریب اموال عمومی بود. باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در مصاحبه با سی بی اس فتنه‌گران را مردم ایران خواند و مدعی شد: «صدای مردم ایران باید شنیده شود و نباید خاموش شود.»
فتنه‌گران در ادامه اقدامات خود، در روز ششم دی‌ماه، هم‌زمان با عاشورای حسینی به‌صورت سازمان‌دهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌های عزاداری، درحالی‌که نمادهای سبز را حمل می‌کردند، از خیابان‌های اسکندری به‌سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سر دادند. همچنین گزارش‌ها نشان از اخلال آشوبگران در دیگر نقاط شهر می‌داد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ در دیدار ائمه جماعات مساجد تهران نیز خاطره‌ای از هشدار خود به سران فتنه را روایت کرده و فرمودند: «در ایّام فتنه در سال ۸۸ در اوّل کار، بنده یکی از این سران فتنه را خواستم و به او گفتم که آقاجان، این کاری که شما شروع کرده‌اید و دارید می‌کنید، دست بیگانه‌ها خواهد افتاد و دشمن از این استفاده خواهد کرد؛ شما حالا به‌ظاهر درون نظام هستید، با نظام هستید و به قول خودتان دارید یک اعتراض مدنی -من‌باب مثال یک اعتراض به انتخابات- می‌کنید امّا این کاری که دارید می‌کنید مورداستفاده دشمنانِ اصل نظام قرار خواهد گرفت؛ گوش نکرد؛ یعنی نفهمیدند که چه داریم می‌گوئیم؛ حالا البتّه این نگاه خوش‌بینانه بنده است که می‌گویم نفهمیدند، بعضی هم ممکن است جور دیگری فکر کنند. وارد شدند؛ بعد دیدید از درونش چه درآمد؛ گفتند: انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است.»


تولد حماسه‌ای دیگر و مرگ فتنه
سرانجام پس از شدت گرفتن اغتشاشات خیابانی، مردم ایران در ۹ دی‌ماه در حمایت از نظام و انقلاب وارد میدان شدند و این حضور و حمایت و وحدت مردم جلوه‌ای بین‌المللی و سیلی بر تجزیه‌طلبان و براندازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. به‌واسطه فروکش کردن فتنه ۸۸ و حضور میلیونی روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در سرمقاله خود با توجه به حضور میلیونی مردم در ۹ دی اعتراف کرد و نوشت: «اصلاً تصور این‌که جمهوری اسلامی از درون منفجر شود، تصور اشتباهی است.» همچنین رویترز نیز تیتر زد: «راهپیمایان سوگند وفاداری با نظام جمهوری اسلامی یادکردند.» و چه اقدام غیرقابل‌پیش‌بینی‌ای! خلق این حماسه معادلات بسیاری از مقامات غربی و کارشناسان خارجی و حتی داخلی را به هم‌ریخت. اما ملت ایران همواره ثابت کرده‌اند که پای ثابت نظام هستند.
این سال‌ها به‌سرعت گذشتند و اکنون دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. از طرفی آمریکا تحریم‌های خود را علیه ایران افزایش می‌دهد و از طرف دیگر به کمک رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی سعی دارند منطقه غرب آسیا را ناامن و تروریست‌ها را تقویت کنند. آن‌ها حتی با ترور سرداران و دانشمندان کشورمان ازجمله سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دانشمند ممتاز هسته‌ای کشور، دکتر محسن فخری زاده ضربه‌هایشان را علنی‌تر کرده‌اند و جدای از تهدیدهای خارج از مرز حتی شبانه‌روز در تلاش هستند تا به ذهن و فرهنگ و عقیده جوانان نفوذ کنند و با تهاجم فرهنگی داخلی بتوانند ابزاری با پشتوانه مردمی و دلایل منطقی داشته باشند تا قدرتی بالاتر از خودشان در منطقه وجود نداشته باشد. اکنون اما سال‌هاست که از عمر انقلاب می‌گذرد و این درخت پربار تنومندتر می‌شود. حتی می‌توان گفت که فرزندان حاج قاسم از دل ۹ دی متولد شدند و پس از ترور و شهادت او رشد کردند و ریشه دواندند. برشمردن دشمنی‌های حاکمان نظام سلطه و حتی سران فتنه زمان‌بر است اما همین کافی است که بدانیم شب و روز درحال نفوذ به خلأهای موجود نظام هستند و تا برطرف نکردن این فضاهای خالی نمی‌توان قدرت همه‌جانبه را کسب کرد.

کد خبر 5107392

منبع: مهر

کلیدواژه: 9 دی میرحسین موسوی رئیس جمهور قاسم سلیمانی اصلاح طلبان انقلاب جمهوری اسلامی ایران میدان فردوسی انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی عربستان سعودی صفحه اول روزنامه ها مطبوعات ایران دکه روزنامه ایران پوستر قاسم سلیمانی اینفوگرافیک واکسن کرونا سازمان بهداشت جهانی علی اکبر ولایتی امتحانات پایان ترم ایام فاطمیه فاطمیه انتخابات ریاست جمهوری نظام جمهوری اسلامی میرحسین موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای محموله ترانزیتی افغانستان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد که پس از گذشت چند روز  کنسرسیوم ایرانی توسعه ریلی افغانستان خبر از توقف این قطار ترانزیتی به دلیل عدم  تامین لوکوموتیو را داد که پس از آن بلافاصله شرکت راه آهن آن را تکذیب کرد چراکه عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام شده و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود. این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و در نهایت صدور مجوز راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

پس از آن شرکت راه آهن چندین بار آمادگی خود برای حمل این بار پس از کسب مجوزهای لازم از گمرک اعلام کرد.

امروز هم شرکت راه آهن اعلام کرد با وجود طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی "کنسرسیوم ریلی افغانستان"، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه (سوم اردیبهشت ماه) آمادگی خود برای اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز "شمتیغ" به ترکیه را اعلام کرده است.

شرکت راه آهن اعلام کرد  با توجه پیگیری های انجام شده  و با وجود عدم اخذ مجوزهای لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزهای مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

طبق اعلام شرکت راه آهن حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت( آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزهای لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند