Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@05:02:05 GMT

راه‌های جلوگیری از زیان افراد در خرید سهام

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۹۴۱۶۷

راه‌های جلوگیری از زیان افراد در خرید سهام

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد نهادهای مالی در بازار سرمایه توضیحاتی داد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، راضیه صباغیان مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در برنامه چشم انداز شبکه ایران کالا در خصوص نحوه نظارت بر نهادهای مالی بورس تصریح کرد: نظارت ما از طریق ارتباط آنلاین و لحظه‌ای بر تمام اطلاعاتی است که صندوق‌های مختلف از نحوه انجام معاملات دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نظارت مستمر بر تمام خرید و فروش‌ها، درخواست‌های صدور و ابطال سفارش معاملات، اینکه چه کسانی سرمایه گذاران صندوق هستند و  گزارش‌هایی که نهادهای مالی باید منتشر کنند ، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در تابلوخوانی بورس

این مقام مسئول بیان کرد: در سایر نهادها، بازرسی‌های موردی و دوره‌ای داریم. تمام نهادهای مالی باید نیروهای متخصص این حوزه را برای مجوز گرفتن به سازمان بورس معرفی کنند و بعد از آن هم باید این افراد حضور داشته باشند تا گزارشاتی که همکاران بنده از نهادها می‌گیرند به روز باشد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تاکید کرد: مقرر شده تا به منظور بیشتر شدن شفافیت، تمامی صورت‌های مالی نهادهای مالی اعم از صندوق‌ها در سایت کدال در دسترس عموم قرار بگیرد.

نکات مهم برای جلوگیری از زیان افراد در خرید سهام 

صباغیان در خصوص توصیه به سرمایه گذاران در بخش خرید سهام و جلوگیری از ضرر و زیان در معاملات بورس گفت: سرمایه گذاران باید از افرادی که مجوز فعالیت مشاوره سرمایه گذاری داشته باشند مشاوره بگیرند که ممکن است شرکت سبدگردان یا تامین سرمایه یا سایر نهادهای مالی مجوزدار باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: سازمان بورس قبل از اعطای مجوز به افرادی که قصد تأسیس شرکت آموزش مفاهیم بورس را دارند سوابق تحصیلی آن‌ها را بررسی کرده تا از آگاهی این افراد برای آموزش مطمئن شود. پس از اطمینان از سوابق تحصیلی عدم سوء پیشینه کیفری و تخلفاتی در بازار بورس بررسی و در نهایت توانگری آن فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در مرحله بعدی ممکن است سرمایه گذار بخواهد پول خود را در اختیار نهادهای مالی قرار ‌دهد تا مدیریت پرتفوی این شخص را هم در اختیار بگیرند، این کار باید در قالب عقد قرارداد بین سرمایه گذار و شرکت سبدگردان انجام گیرد و  میزان ریسک پذیری و سطح دارایی فرد در آن مشخص ‌شود که ممکن است سرمایه گذار خودش ارزیابی کند یا به وی توصیه هایی شود.

صباغیان تاکید کرد: در سایت بسیاری از نهادهای مالی اعم از کارگزاران، تامین سرمایه‌ها و شرکت‌های پردازش، مطالب آموزشی مفیدی قرار داده شده است که توصیه می‌شود سرمایه گذاران آن را مطالعه کرده و با آگاهی کامل اقدام به انجام معاملات و سرمایه گذاری کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی بازار سرمایه بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سهام سهام سرمایه گذاری نظارت بر نهادهای مالی سرمایه گذاران سازمان بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟