Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه اینکه بصیرت‌افزایی به عنوان یکی از زمینه‌های فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به حساب می‌آید، لازم است متولیان این کانون‌ها نسبت به انجام این موضوع در فضای مجازی توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، بصیرت معانی مختلفی از جمله بینش، هوشیاری، شناخت کامل، یقین و درک درست مسائل دارد که به عنوان یکی از نیازهای مهم هر جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرآن کریم، تدبر در آسمان و زمین، پاکی از گناهان و آلودگی‌های ظاهری و باطنی، ایمان، داشتن چشم و گوش بینا و شنوا و آمادگی برای پذیرش حقیقت را موجب بصیرت می‌داند. مواردی همچون دقت در قرآن به عنوان ابزار تشریعی خداوند و تفکر در آیات تکوینی و ... ابزار بصیرت هستند.

 

در بسیاری از مسائل کشورهای مختلف، انجام کارها، اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها بدون بصیرت باعث زیان و خسارت دیدن آنها شده است. امروز یکی از موضوعات مهم در کشور ما موضوع بصیرت است که مقام معظم رهبری نیز مشکل اصلی جامعه اسلامی را نبود بصیرت عنوان کرده‌اند.

 

مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری وابسته به آنها از مجموعه‌هایی به حساب می‌آیند که در بحث بصیرت‌افزایی و روشنگری نقش ارزنده‌ای دارند. در همین راستا با برخی از مدیران کانون‌های فعال مساجد شهرستان اندیمشک در زمینه بصیرت‌افزایی به گفت‌و‌گو پرداختیم.

 

بصیرت‌افزایی باید در اولویت فعالیت‌های مساجد قرار گیرد

مدیر کانون حضرت رسول (ص) مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک روز ۹ دی را روز بصیرت می‌داند و اظهار می‌کند: در این روز مردم ایران علیه فتنه‌های دشمن مثل همیشه در صحنه بودند و با هوشیاری، این روز را با سربلندی کامل گذراندند.

 

«مریم نوروزی‌مهر» با اشاره به اینکه ۹ دی روز وحدت و همبستگی برای ملتی بود که با خون شهدا جان گرفت و درخت تنومندی شد می‌افزاید: ملت ایران همیشه در مقابل فتنه‌ها و فرافکنی‌ها ایستاده است و هیچکس تاکنون نتوانسته بر این ملت رخنه کند.

 

وی بر لزوم روشنگری برای نسل جوان جهت تصمیم‌گیری درست و به موقع تاکید می‌کند و ادامه می‌دهد: اگر ما در این امر عقب‌نشینی کنیم، دشمن در جای ما قرار می‌گیرد و نسل جوان را برای قرار دادن در مسیر خود، به انحراف می‌کشاند.

 

مدیر کانون حضرت رسول (ص) اندیمشک داشتن بصیرت را ضروری برمی‌شمارد و اذعان می‌کند: مساجد محل تجمع اقشار و رده‌های سنی مختلفی هستند و در جایگاه اجتماعی مهمی قرار دارند که به این منظور موضوع بصیرت‌افزایی باید در اولویت فعالیت‌های آنها قرار گیرد.

 

وی به تشریح برنامه‌های کانون حضرت رسول (ص) اندیمشک در زمینه بصیرت‌افزایی می‌پردازد و عنوان می‌کند: این کانون طی سال‌های اخیر نسبت به برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری همراه با سخنرانی، پخش فیلم‌های بصیرتی و برنامه پرسخ و پاسخ اقدام کرده است.

 

بصیرت‌افزایی مانع جذب جوانان توسط دشمنان می‌شود

مدیر کانون فرهنگی هنری صادق آل‌محمد مسجد امام جعفرصادق (ع) اندیمشک به ارائه برخی از فعالیت‌های این کانون در زمینه بصیرت‌افزایی می‌پردازد و بیان می‌کند: نشست‌های بصیرتی این کانون با همکاری مجموعه بسیج تا پیش از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر برگزار می‌شدند.

 

«مسعود قاسمی» ادامه می‌دهد: در این نشست‌ها که ویژه برادران و خواهران بود، در خصوص مسائل روز و موضوعات مهم جامعه روشنگری و تببین صورت می‌گرفت.

 

وی اظهار می‌کند: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیل شدن فعالیت‌های حضوری در اماکنی از جمله مساجد، بیکار نماندیم و اقدامات قابل قبولی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انجام دادیم.

 

مدیر کانون صادق آل‌محمد اندیمشک ضمن اشاره به جایگاه و نقش نسل جوان در جامعه مطرح می‌کند: یکی از اهداف تهاجم فرهنگی دشمنان به انحراف کشیدن نسل جوان است.

 

وی خاطر نشان می‌کند: با توجه به اینکه بصیرت‌افزایی مانع جذب جوانان توسط دشمنان می‌شود، نباید در این زمینه کم‌کاری صورت گیرد بلکه باید تمام ظرفیت و توان در جهت تقویت آن به‌کارگیری شود.

 

امروز در عصر ارتباطات قرار داریم و شاهد استفاده حداکثری تمامی اقشار جامعه از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم که علاوه بر مزایا، معایبی را نیز به همراه دارند و باعث ایجاد چالش‌ها و مشکلاتی شده‌اند.

 

در سال‌های اخیر دشمنان به شدت برای به انحراف کشاندن مردم ایران اسلامی و رسیدن به اهداف شوم و پلید خود، دست به تهاجم فرهنگی زده‌اند که در شرایط کنونی مقابله با این تهاجمات، توجه بیشتر مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی، مذهبی و هنری مانند کانون‌های مسجد به موضوع بصیرت‌افزایی در فضای مجازی را می‌طلبد.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسعود قاسمی بصیرت افزایی اندیمشک کانون های فرهنگی هنری مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی فضای مجازی فضای مجازی بصیرت افزایی موضوع بصیرت مدیر کانون نسل جوان کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)