Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عدی الشعلان» نماینده عراقی عضو ائتلاف الفتح از شکست آمریکا در تحقق اهدافش در غرب آسیا گفت و تصریح کرد که همین امر موجب شده که واشنگتن تلاش کند اوضاع را در عراق بر هم زند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا چندین دهه است که به دنبال تحقق برنامه‌های خود در خاورمیانه است اما در این امر ناکام مانده لذا تلاش‌ها برای اتهام‌زنی به الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت بر سر هدف قرار دادن سفارت آمریکا در بغداد، تلاشی آشکار برای برهم زدن برگ‌ها[ی بازی] است و ما بعید نمی‌دانیم که طرف‌های مرتبط با آمریکا در پشت پرده این اتفاق باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده عراقی گفت: مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق کاملا معتبر است و قابل تغییر نیست و دولت باید این خواست مردم را اجرایی کند زیرا حضور این نیروها به مصلحت وطن و ملت نیست. نیروهایی که عامل مجموعه‌ای از جنایات شنیع در حق قهرمانان ما در نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و فرماندهان پیروزی هستند.

الشعلان افزود: هدف قرار دادن الحشد الشعبی، شیوه آشکار کلیه دشمنان عراق است زیرا توطئه آنها را در تکه‌ تکه کردن و از هم پاشاندن کشور به دست یک سازمان افراطی که فجیع‌ترین جنایات را در حق عراقی‌ها از هر قوم و مذهبی مرتکب شد، ناکام گذاشته است. لذا اخراج نیروهای آمریکایی از عراق از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد.

 سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حمله پهپادی نظامیان کشورش در عراق به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. پس از این جنایت، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا خاورمیانه الحشد الشعبی الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد

مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.   به گزارش بی بی سی، او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.   وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.   در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.   این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.   عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد