Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بمناسبت یوم الله ۹ دی اعلام کرد: ملت ایران بر زر و زور و تزویر مستکبران خارجی و زیاده‌خواهان و قانون‌شکنان داخلی و هتاکان به حریم اسلام و اهل‌بیت(ع) و ولایت غالب آمدند و جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی را حفظ کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای بمناسبت ایام الله دهۀ بصیرت و میثاق امت با ولایت (نهم تا نوزدهم دی ماه 1399) اظهار داشت: ملت صبار و شکور ایران در 9 دی 1388 با پیروی از ولایت و نور بصیرت حسینی و تفکر عاشورائی، یزید و یزیدیان زمان را شکست داده و بر زر و زور و تزویر مستکبران خارجی و زیاده‌خواهان و قانون‌شکنان داخلی و هتاکان به حریم اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ولایت غالب آمدند و جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را تؤامان حفظ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لَقَد أَرسَلنا موسى بِآیاتِنا أَن أَخرِج قَومَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ وَ ذَکِّرهُم بِأَیّامِ اللَّهِ سوره ابراهیم بخشی از آیه 5

یوم الله نهم دی، سالروز حماسۀ ماندگار ملت بزرگ ایران و طلیعۀ دهه‌ای عزت‌آفرین و تاریخ‌ساز است که به 19 دی ماه یعنی سالروز قیام خونین مردم متدین و بصیر شهر قم در دوران مبارزات نهضت الهی احیاگر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم  حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، که شروع کنندۀ یک راه تازه در زندگی ملت ایران و به تبع آن در تاریخ معاصر دنیای اسلام و مبدأ تاریخی برای تحولات جدید دنیا شد و بی‌شک یکی از ایام الله است ختم می‌شود.

در روز نهم دی ماه سال 1388 ملت صبّار و شکور ایران عزیز با روح دیانت و عزمی راسخ و بصیرتی نافذ، طراحی دشمن را از پس غبار فتنه با هدایت و روشنگری‌های ولایت تشخیص داده و با لحظه‌شناسی و تجدید میثاق زمان‌شناسانه با ولایت و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی بزرگترین فتنۀ تاریخ انقلاب را با تمامی پیچیدگی‌ها و گستردگی به شکست کشانده و با پیروی از ولایت و نور بصیرت حسینی و تفکر عاشورائی، یزید و یزیدیان زمان را شکست داده و بر زر و زور و تزویر مستکبران خارجی و زیاده‌خواهان و قانون‌شکنان داخلی و هتاکان به حریم اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ولایت غالب آمدند و جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را تؤامان حفظ کردند.

در ایام مزیّن به نام و یاد پارۀ تن نبی مکرم اسلام حضرت صدیقۀ طاهره فاطمۀ زهرا سلام الله علیها، یازدهمین سالگرد حماسۀ تاریخ‌ساز و ماندگار یوم الله نهم دی ماه را در حالی گرامی می‌داریم که دو هفتۀ استثنائی را در سال گذشته تجربه کردیم و در آن‌ها دست قدرت الهی نمایان و حوادثی بی‌نظیر در عالم رقم خورد و سه یوم الله دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ماندگار شد.

شهادت قوی‌ترین فرمانده مبارزه‌ی با تروریسم، قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین سردار بزرگ جبهه مقاومت شهید ابومهدی المهندس که با اعتراف رئیس‌جمهور قمارباز و جنایتکار آمریکا، تروریسم دولتی آمریکا را پس از سال‌ها ترور و عدم اعتراف برملا کرد که این به برکت خون سردار دل‌ها و دست قدرت الهی محقق شد و این یوم الله، روز جهانی مقاومت نیز نامیده شد.

یوم الله دیگر بزرگترین بدرقۀ جهان و حضور ده‌ها میلیونی و چندروزۀ ملت بزرگ ایران و ملت قدرشناس عراق و مردمان قدرشناس و حق‌طلب سایر کشورها بخصوص همراهان در جبهۀ مقاومت از تشکیل‌دهنده، طراح و فرمانده و دیگر سردار بزرگ این جبهۀ عزت‌بخش بود که نظیر آن را تاریخ بشری به خود ندیده است.

و یوم الله دیگر عکس العمل و واکنش قدرتمندانۀ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به این جنایت، و ضربۀ نظامی و حیثیتی به هیمنۀ پوشالی آمریکا و سیلی ملت ایران به آمریکای مستکبر بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سوخت موشک‌هائی که پایگاه آمریکا را درهم کوبید فریاد انتقام ملت عزتمند ایران عزیز بود.

در تمامی شئون این دهۀ تاریخ‌ساز دو عنصر دینداری و بصیرت و میثاق امت با ولایت را می‌توان مشاهده کرد و از این رو دهۀ بصیرت و میثاق امت با ولایت زیبنده‌ترین عنوانی است که می‌توان برای این دهۀ باعظمت در نظر گرفت و ایام الله آن را متذکر شده و گرامی داشت.

گرامی‌داشت ایام الله و متذکر شدن آن، آموزه‌ای قرآنی برای استمرار بهره‌مندی از نعمت‌ها و برکات الهی است. چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین آیات الهی می‌فرماید: بدانید که خدای متعال ایّام‌اللّهی دارد، آن ایّام‌الله را به شما نصیب خواهد کرد؛ باید شما شکرگزار ایّام‌الله باشید. اگر واکنش درست و شاکرانه نشان دادید از آنچه که خدای متعال به شما داده است، خدای متعال به شما پیروزی‌های بیشتری را در آینده خواهد داد. بخشی از خطبۀ اول نماز جمعه 27/10/1399

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادای رسالت ذاتی سیاستگذاری و راهبری و هماهنگی و مدیریت مراسم عمومی و سراسری نظام اسلامی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهۀ بصیرت و میثاق امت با ولایت و حماسه‌های ماندگار این دهه، از عموم حماسه‌آفرینان ایران اسلامی و آزادیخواهان و عزتمداران امت اسلام می‌خواهد تا ضمن تکریم این ایام، تذکر و یادآوری ایام الله و تعظیم شعائر اسلامی و انقلابی را پرشورتر از گذشته به انجام رسانده و با توجه به شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و به حداقل رسیدن برگزاری مراسم و مناسبت های ملی و انقلابی در عرصۀ میدانی، ضمن مشارکت در برنامه‌های اعلام شده، با مجاهدت‌های فکورانه و فعالیت‌های خودجوش عموم ملت بصیر و مقاوم، به ویژه جوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضمن تجدید بیعت با امام و مقتدای عزیزتر از جانمان و گرامیداشت یاد و نام شهدای راه حق و حقیقت و نجات بشریت از ظلمات جاهلیت مدرن، شهدای جبهۀ مقاومت بخصوص شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار بزرگ مقاومت شهید ابومهدی المهندس و همراهان خونین کفنشان و شهدای هسته‌ای بخصوص شهید والامقام دکتر فخری‌زاده و شهدای سلامت، شاکران، یادآوران و پاسداران ایام الله و این حماسه­‌های بزرگ باشیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

نهم دی ماه 1399

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: 9 دی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 9 دی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بصیرت و میثاق امت با ولایت جمهوریت و اسلامیت نظام انقلاب اسلامی ایام الله ملت ایران یوم الله ام الله دی ماه نهم دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها

شوراها نهادهایی نوپا در کشور محسوب می‌شوند و هنوز جای رشد بسیاری در حیطه‌های مختلف دارد، رشدی که بدون نگاه مثبت حاکمیت از جمله دولت و مجلس اثرگذار نیست تا این نهاد مردمی به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»؛ زمانی که معمار کبیر انقلاب اسلامی این جمله را در میان مردم بیان و ریل‌گذاری حرکت عظیم ملت را بنیان نهاد، برای نخبگان و خواص مشخص بود که جمهوریت و توجه به نقش مردم در اداره کشور برای امام راحل چه جایگاه ویژه‌ای دارد.

بعدها در تدوین قانون اساسی، آن هنگام که ۱۱ اصل به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مقوله نقش مردم در اداره کشور و شوراها اشاره داشت، این موضع روشن‌تر شد.

در اصول ششم، هفتم، دوازدهم، چهل‌وهشتم، صدم، صدویکم، صدودوم، صدوسوم، صدوچهارم، صدوپنجم و صدوششم قانون اساسی به جایگاه شوراها و مدیریت محلی به‌طور مستقیم پرداخته شده است. این اصول نشان می‌دهد شوراها در کنار قوای مقننه، مجریه و قضائیه، رکن چهارم تصمیم‌گیری و اداره امور کشور هستند و هیچ‌گاه نمی‌توان آن‌ها را از جریان قدرت حذف کرد.

شاید تشکیل شوراها در دهه ۷۰ را بتوان دوره بلوغ اجرای قانون اساسی در کشور دانست که به این اصل مترقی عینیت بخشید و پایه‌گذاری تمرکززدایی از اداره امور کشور را رقم زد. اولین قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات شهرداران در تاریخ ۱۳۷۵/۳/۱ به تصویب رسید و اصلاحات و الحاقات آن نیز تا سال ۸۶ در جریان بود.

اهمیت شوراها به ویژه در اصل ۱۰۳ قانون اساسی ملموس‌تر است، بر اساس این اصل استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند، در حدود اختیارات شوراها، ملزم هستند که تصمیمات آن‌ها را رعایت کنند.

این اصل نشان می‌دهد وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های شوراها بسیار بیش از آن چیزی تاکنون محقق شده است می‌تواند گسترده باشد، شوراها از مهم‌ترین نهادهای اداره کشور هستند که به دلیل ارتباط مستقیم با مردم، به جمهوریت نظام جامه عمل می‌پوشانند.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که سه دوره در مجلس حضور داشته، از جمله کسانی است که خاستگاهش را می‌توان شورای شهر دانست. وی در زمینه ظهور و بروز اختیارات شوراهای شهر در مقایسه با اصول قانونی اساسی به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: آنچه که مسلم است، نگاهی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شوراها در چندین فصل داشته در عمل محقق نشده است و آنچه که وظایف شوراها در قانون اساسی بوده در طول این سال‌ها به قوانین عادی برای اجرا تبدیل نشده است.

شوراها مسیر را برای پذیرفتن مسئولیت بیشتر هموار کنند

وی می‌افزاید: جای تأسف است که هرچه جلوتر هم می‌رویم، با این حال که شوراها با تجربه تر بالنده‌تر و باانگیزه تر می‌شوند، این وضعیت بهبود پیدا نمی‌کند، بلکه روز به روز حاکمیت به معنای دولت در تمام ادوار نسبت به شوراهای شهر و روستا کم لطف‌تر می‌شود و کمتر مسئولیتی را به شوراها می‌سپارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد هرچه جلوتر رفتیم در حقیقت وظایف شوراها کمتر شده است، تاکید می‌کند: در طول این سال‌ها قوانینی در مجلس تصویب شده است که شوراها را گاهی تضعیف کرده و قطعاً تقویت نکرده است. بنده در تمام این سال‌ها این مسئله را در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده ام.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه بخشی از این موضوع به عملکرد بعضی شوراها بازمی‌گردد معتقد است، گاهی یک تصرف غیرقانونی یا مسئله مالی درباره یک شورای شهر یا روستا که در جراید و رسانه‌ها مطرح می‌شود، موجب می‌شود مسئولان دولتی نسبت به وضعیت عملکردی شوراها نگران شوند.

وی اضافه می‌کند: خود شوراها بهتر می‌توانند مسیر را برای پذیرفتن مسئولیت بیشتر هموار کنند، در واقع شوراها باید اعتماد جلب کنند، به قوانین بیشتر مسلط شوند و تمام اعمال خود را بر مبنای قانون تنظیم کنند.

وی می‌افزاید: استانداری‌ها هم باید آموزش شوراها را جدی بگیرند و به شوراها مشاوره حقوقی بدهند تا کمک کنند فضایی که در مسیر بی‌اعتمادی پیش آمده است، از بین برود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد شوراها در سراسر کشور داده می‌شود، می‌گوید: نمی‌شود به طور کلی در کشور به شوراها نمره داد و ارزیابی هر شورا مختص به خود آن شورا است. در استان قم شوراها در تمام ادوار نمره بالای ۱۸ دارند.

ساز و کاری برای اجرایی شدن نظارت مردمی

نرجس نیازمند، عضو شورای اسلامی شهر قم هدف قانون اساسی از قرارداد اصولی برای شوراها پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و آبادانی شهرها و روستاها را مشارکت و ارائه نظرات مردم می‌داند.

وی با اشاره به اینکه شوراها تداعی مشارکت مردم در اداره کشور هستند، ادامه می‌دهد: سیاست‌گذار و ناظر مدیریت شهری در مباحث مختلف اعضای شورا هستند که این امر خطیر می‌تواند ظرفیت بزرگی برای پیشبرد امور باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه یکی از اهدافی که در شوراها باید پیگیری شود مدیریت یکپارچه شهری است، خاطرنشان می‌کند: در صورتی که این مهم ایجاد شود به طور قطع پیشرفت‌های بیشتری در امور شهری رخ می‌دهد و هماهنگی بیشتری برای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد می‌شود.

نیازمند تاکید می‌کند: بسیاری اوقات مردم مشکلاتشان را از چشم شهرداری‌ها می‌بینند، اما قوانین به ما اجازه حل این معضلات را نمی‌دهد چراکه هنوز مدیریت یکپارچه شهری محقق نشده است.

به گفته وی، اختلاف نظر میان اعضای شوراهای شهرها و نظرات مختلف موجب تلاقی اندیشه‌ها و افکار خواهد بود و در صورتی که دید مثبت داشته باشیم از این اختلاف نظر می‌توان برای پویایی مدیریت شهری استفاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم می‌افزاید: انتقادات سازنده موجب پیشبرد اهداف خواهد بود، اما اگر انتقادات در سمت و سوی تخریب و سیاه‌نمایی باشد، نه تنها به اهداف اصلی شوراها نخواهیم رسید بلکه عملکرد عادی مدیریت شهری نیز مختل می‌شود.

عمران و آبادانی شهرها نشاندهنده کارآمدی شوراها است

نیازمند با اشاره به تصویب قوانین شهری در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: انتظار می‌رود این قوانین در مسیر تقویت مدیریت شهری تنظیم شود. این تقویت در واقع قوت دادن به مشارکت مردم در امور خودشان است اما بعضی از این قوانین بیشتر سمت و سوی تمرکزگرایی دارد.

وی معتقد است شوراهای شهر موجب پیشرفت و ارتقای سطح عملکرد مدیریت شهری شده است.

به گفته رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، عمران و آبادانی در شهرها و افزایش بودجه شهرداری‌ها را می‌توان از نشانه‌های کارآمدی شوراها در کشور دانست، هرچند همچنان ایراداتی وجود دارد و بعضی جنبه‌ها نیاز به تقویت بیشتری است.

ماشاالله سعادتمند، رئیس شورای اسلامی استان قم با اشاره به رقم زدن مدیریت محلی توسط شوراها، تصریح می‌کند: مجلس شورای اسلامی و دولت مدیریت کلان را به عهده دارند، اما ریل گذاری، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری و روستایی از وظایف شوراها است.

به عقیده رئیس شورای اسلامی استان قم، در شش دوره گذشته شوراها به بلوغ خوبی رسیده‌اند و توانسته‌اند وظایف خود را بر اساس قانون اجرایی کنند.

وی تاکید می‌کند: ممکن است بعضی نقصان‌ها در عملکرد شوراهای شهر و روستا وجود داشته باشد که با آموزش اعضای شوراها می‌توان شرایط بهتری را در این زمینه ایجاد کرد. زمانی که تصمیمات شوراها براساس نص قانون باشد، خدشه‌ای بر آن وارد نخواهد بود.

لزوم تحقق مدیریت جامع شهری

سعادتمند تحقق مدیریت جامع شهری را موجب به بلوغ رسیدن جایگاه شوراها در کشور می‌داند و می‌گوید: مدیریت جامع شهری یعنی واگذاری همه امور شهرها و روستاها به شوراها و دستگاه‌های دیگر داخل شهر و روستا و نباید حکمرانی وجود داشته باشد.

به گفته وی، در برنامه هفتم این مسئله به خوبی دیده شده است تا این واگذاری‌ها انجام شود و دولت نیز اهتمام خوبی نسبت به تقویت شوراها دارند. علی طالبی، مدیرکل اموری شهری و شوراهای استانداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، شوراها را حلقه واسط میان حاکمیت و مردم می‌داند و می‌گوید: وظایف متنوعی برای شوراها دیده شده که از جمله آن انتخاب شهردار، دهیار و نظارت بر آن‌ها است.

وی می‌افزاید: وظیفه دیگر شوراها ریل‌گذاری برای فعالیت شهرداری و دهیاری است که می‌تواند نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

مدیرکل اموری شهری و شوراهای استانداری قم اختلاف را امری طبیعی در امور شورایی می‌داند و تاکید می‌کند: تا زمانی که این اختلافات منجر به نزاع و توقف امور نشود، می‌تواند موجب بالندگی و رشد شود اما اگر این اختلافات موجب نزاع یا توقف امور شود قطعاً امری مذموم است.

طالبی می‌افزاید: در عین حال ساز و کارهای اجرایی قانونی برای حل اختلافات وجود دارد و هیئت حل اختلاف استان یکی از این سازوکارها است.

شوراهای شهر و روستا یکی از مهم‌ترین نهادهای ایران در زمینه تمرکززدایی و توسعه متوازن مبتنی بر ویژگی‌های فضایی جغرافیایی است و موجب چابکی در تصمیم‌گیری و نزدیکی فرایندهای تصمیم‌گیری با نظرات توده مردم می‌شود.

این نهادها حتی امروز هم نهادهایی نوپا در کشور محسوب می‌شود و هنوز جای رشد بسیاری در حیطه‌های مختلف دارد، رشدی که بدون نگاه مثبت حاکمیت از جمله دولت و مجلس، ممکن و اثرگذار نیست.

کد خبر 748497

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل