Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات دانشکده بهداشت و طب گرمسیری (LSHTM) لندن نشان می دهد که بریتانیا برای این که بتواند از موج سوم شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند، باید دو میلیون نفر را در هفته واکسینه کند.

آمار رویترز نشان می دهد که بیش از ۷۱ هزار نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و این کشور تا روز دوشنبه بیش از دومیلیون و ۳۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تحقیقات نشان داد: تنها سناریو برای کاهش فشار بر «ای سی یو» ها که موج اول شیوع کرونا به اوج خود رسید، با توجه به سطح ۴ هشدار در انگلیس و تعطیل بودن مدارس در ماه ژانویه(دی)، واکسیناسیون دو میلیون نفر در هفته است.
براساس این تحقیقات، در صورت نبود ثبت نام برای دریافت واکسن، شمار مبتلایان، آمار بستری در بیمارستان ها، پذیرش در ای سی یو و مرگ و میر در سال ۲۰۲۱میلادی ممکن است از چنین مواردی در سال ۲۰۲۰ فراتر رود.
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و مشاوران علمی او گفته اند که انواع جهش یافته ویروس که می تواند سرایت آنها ۷۰ برابر بیشتر باشد بسرعت در بریتانیا شیوع پیدا کرده هرچند که گمان نمی رود نسبت به نوع اولیه مرگبارتر باشد یا بیماری شدیدتری ایجاد کند.
شیوع این ویروس محدودیت های اجتماعی شدید و اقداماتی در لندن و مناطق جنوب شرق انگلیس را به دنبال داشت و طرح های که برای کاهش محدودیت ها در ایام کریسمس مد نظر بود به شکل قابل توجهی کاهش یافت و یا کاملا لغو شدند.
گزارش های رسانه ها در این هفته نشان داد که بریتانیا ثبت نام برای تزریق واکسن شرکت آسترازِنکا را از ۴ ژانویه (۱۴ دی) آغاز خواهد کرد و انتظار می رود در چند روز آتی این کشور مجوز استفاده از این واکسن دانشگاه اکسفورد را تایید کند.
اوایل ماه جاری، بریتانیا اولین کشور در جهان بود که ثبت نام برای تزریق واکسن شرکت های فایزر و بیون تک را آغاز کرد.

برچسب ها: واکسن کرونا ، فایزر ، بریتانیا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LJt

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا فایزر بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۹۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود