Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش رستمی با 1 طلا و 1 نقره پس از هادی ساعی (دو طلا و یک برنز)، حسین رضازاده، غلامرضا تختی و محمد نصیری از حیث مرغوبیت مدال، پنجمین ورزشکار ایرانی در تاریخ مسابقات المپیک است. وی این فرصت را داشت (و همچنان دارد) تا با کسب یک طلای دیگر در المپیک توکیو به بهترین ورزشکار تاریخ ایران تبدیل شود، اتفاقی که احتمال وقوع آن بسیار اندک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاصی طرفداری - اردوی تیم ملی وزنه‌برداری با هدایت محمدحسین برخواه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و سپس المپیک توکیو در حالی آغاز شده که کیانوش رستمی دور از اردوی تیم ملی و به شکل انفرادی تمرین می‌کند، رستمی که پس از ناکامی در مسابقات جهانی 2019 با تهدید فدراسیون وزنه‌برداری سرانجام قبول کرده بود که با مربیان تیم ملی کار کند، پس از تعطیلی اردو به دلیل گسترش بیماری کووید 19 در آغاز مجدد اردوها با اعلام نگرانی از ویروس کرونا به اردوی تیم ملی ملحق نشد و به روال سابق خود بازگشت. وی در آخرین رکوردگیری تیم ملی باز هم بدون ثبت حتی یک وزنه از دور مسابقات حذف شد. صحبت‌های سرمربی تیم ملی پس از این رکوردگیری مبنی بر اینکه حرکات رستمی را حتی نگاه نیز نکرده است بار دیگر نشان داد که مشکل قهرمان المپیک 2016 با مربیان تیم ملی همچنان لاینحل باقی مانده است.

کارنامه ورزشی رستمی

کیانوش رستمی متولد سال 1370 در استان کرمانشاه یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ وزنه‌برداری ایران است. 1 طلا و 1 نقره المپیک، 2 طلا و 1 نقره جهان، 1 نقره بازی‌های آسیایی و 2 نقره قهرمانی آسیا کارنامه کیانوش رستمی از مسابقات رسمی و معتبر بین‌المللی است. رستمی با احتساب مدال‌های حرکات یکضرب و دوضرب که اهمیت به مراتب کمتری نسبت به مدال مجموع دارند تاکنون موفق به کسب 4 طلا، 4 نقره و 3 برنز از مسابقات جهانی وزنه‌برداری شده است. در تاریخ پرافتخار وزنه‌برداری ایران تنها محمد نصیری، محمود نامجو، حسین رضازاده، بهداد سلیمی و سهراب مرادی همانند کیانوش رستمی سه بار یا بیشتر به مدال طلای جهان و المپیک دست یافته‌اند. علاوه بر آن تا قبل از تغییر اوزان وزنه‌برداری در سال 2018 که منجر به پاک کردن تمام رکوردهای قبلی شد، کیانوش رستمی رکورددار حرکت دوضرب و مجموع دسته 85 کیلوگرم جهان نیز بود.

مسابقه وزن رکورد رتبه مربی 2008 قهرمانی آسیا 69 - اوت بهمن زارع 2010 قهرمانی جوانان جهان 77 347 طلا گیورگی زالای 2010 قهرمانی جهان 77 354 4 کوروش باقری 2011 قهرمانی جوانان جهان 85 378 طلا کوروش باقری 2010 بازی‌های آسیایی 85 365 6 کوروش باقری 2011 قهرمانی آسیا 85 363 نقره کوروش باقری 2011 قهرمانی جهان 85 382 طلا کوروش باقری 2012 قهرمانی آسیا 85 383 نقره کوروش باقری 2012 المپیک 85 380 نقره کوروش باقری 2014 بازی‌های آسیایی 85 380 نقره بهمن زارع 2014 قهرمانی جهان 85 391 طلا بهمن زارع 2015 قهرمانی جهان 85 387 نقره حسین توکلی 2016 المپیک 85 396 طلا - 2017 قهرمانی جهان 85 - اوت - 2018 بازی‌های آسیایی 94 - اوت - 2019 قهرمانی جهان 96 - اوت -

رستمی از سال 2010 به جز دوبار در سال‌های 2013 و 2018 که به انتخاب خود در مسابقات جهانی شرکت نکرد همواره عضو ثابت تیم ملی در مسابقات جهانی و المپیک بوده و طی سال‌های 2011 تا 2016 در 5 دوره مسابقات جهانی و المپیک موفق به کسب مدال طلا یا نقره شده است.

لحظه قهرمانی کیانوش رستمی در المپیک 2016 ریودوژانیرو

گاه‌شمار اتفاقات مهم دوران ورزشی کیانوش رستمی در جدول زیر آمده است:

سال اتفاقات عمده 2010 قهرمانی جوانان جهان و مقام چهارم بزرگسالان جهان (همراه با برنز یکضرب) در 77 کیلو ، ناکامی در بازی‌های آسیایی پس از صعود به وزن 85 کیلوگرم 2011 قهرمانی جوانان و بزرگسالان جهان در 20 سالگی، وی در مسابقات جهانی پاریس در حرکت دوضرب تا آستانه ثبت وزنه 219 کیلوگرمی و شکست رکورد جهان نیز رفت 2012 نایب قهرمانی آسیا پس از سهراب مرادی، کسب مدال برنز المپیک لندن (بعدا تبدیل به نقره شد) در حالی که در صورت موفقیت در یکی از دو حرکت آخر دوضرب خود قهرمان المپیک می‌شد 2013 انصراف از تیم ملی و تلاش برای تغییر کوروش باقری 2014 واگذاری مدال طلای بازی‌های آسیایی به تیان تائو چینی به شکلی باورنکردنی و بسنده کردن به مدال نقره، دومین مدال طلای جهان در آخرین حرکت در حالی که در آستانه اوت شدن بود 2015 مدال نقره مسابقات جهانی هیوستون پس از آرتم اوکولوف روس در حالی که تنها یک لحظه با مدال طلا فاصله داشت 2016 آغاز تمرین به شکل انفرادی، شکستن رکورد 18 ساله دوضرب جهان در جام فجر با وزنه 220 کیلوگرمی، قهرمانی المپیک و شکستن رکورد مجموع جهان 2017 اوت کردن در مسابقات جهانی (کسب تنها مدال نقره یکضرب) در حالی که وی با وزنه‌ای 27 کیلوگرم کمتر نیز حداقل به مدال نقره می‌رسید! 2018 صعود به دسته 94 کیلوگرم و رقابت با سهراب مرادی، اوت کردن در بازی‌های آسیایی و سپس انصراف از شرکت در مسابقات جهانی   2019 تغییر اوزان وزنه‌برداری و صعود به دسته 96 کیلوگرم، اوت کردن در مسابقات جهانی، ثبت صفر امتیاز در پنجره دوم انتخابی المپیک کودتای 2+3!

تیم 6 نفره وزنه‌برداری ایران با هدایت کوروش باقری المپیک 2012 لندن را با نتیجه بسیار خوب 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز به پایان رساند، این نتیجه در سالیان بعد با مشخص شدن دوپینگ سایر رقبا بهتر نیز شد تا تیم وزنه‌برداری ایران در المپیک لندن با کسب 3 طلا و 2 نقره عملکردی فوق‌العاده در تاریخ ورزش کشور ثبت کرده باشد، اما مشکلات وزنه‌برداری ایران که تاکنون نیز ادامه یافته بعد از همین عملکرد بی‌نظیر آغاز شد.

رستمی بر سکوی سوم المپیک 2012، وی سال‌ها بعد با دوپینگ نفر دوم به مدال نقره رسید

5 عضو تیم 6 نفره ایران در المپیک لندن با سر باز زدن از حضور در تیم ملی اعلام کردند که تنها در صورت تغییر سرمربی به تیم باز خواهند گشت، ایران بدون استفاده از نفرات مطرح خود در مسابقات جهانی 2013 موفقیت چندانی کسب نکرد و کوروش باقری که دچار سکته قلبی نیز شده بود، خود از این سمت کناره‌گیری کرد تا 5 وزنه‌بردار معترض سرانجام به هدف خود دست پیدا کنند. شاید تنها عضو این تیم 5 نفره که پس از تغییر سرمربی موفق به افزایش رکوردهای خود شد کیانوش رستمی بود و 4 نفر دیگر اتفاقات خوبی را پس از کنار رفتن کوروش باقری تجربه نکردند.

از این جمع 5 نفره، سجاد انوشیروانی و سعید محمدپور به دلایل متفاوت بدون شرکت در رقابت دیگری به دوران ورزشی خود پایان دادند و نواب نصیرشلال هم هیچ موفقیتی پس از المپیک لندن کسب نکرد. بهداد سلیمی تنها وزنه‌بردار طلایی ایران در زمان برگزاری المپیک 2012 که در یک برنامه تلویزیونی به کوروش باقری گفته بود که بدون وی نیز موفق به تکرار مدال‌هایی که تاکنون کسب کرده خواهد شد، در تحقق این امر ناکام ماند. سلیمی که بین سال‌های 2010 تا 2012 سه سال متوالی قهرمان جهان و المپیک شده بود، با تغییر سرمربی دیگر به عنوان قهرمانی جهان نرسید و با کسب یک نقره و یک برنز جهان در سال‌های 2014 و 2017، پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

تیم ایران پیش از مسابقات جهانی 2011 پاریس، هر 5 مدال‌آور المپیکی ایران در ترکیب تیم حاضر بودند

انتقاد اصلی سلیمی و رستمی که هدایت اعتراضات را بر عهده داشتند نسبت به سرمربی سابق تیم ملی سختگیری‌های وی در حین تمرینات و در زمان اردو بود. وزنه‌برداران تیم ملی که از دوران جوانی با باقری کار کرده بودند با بالا رفتن سن دیگر تحمل نظم و انظباط سختگیرانه اردویی وی را نداشتند و با حمایت برخی دیگر از اهالی وزنه‌برداری که به دلیل منافع شخصی با آن‌ها همراه شدند به دنبال برکناری سرمربی موفق تیم ملی بودند. برای مثال کوروش باقری پیش از مسابقات جهانی 2011 پاریس هم‌استانی خود رستمی را به عنوان جریمه به دلیل بی‌انضباطی درون اردویی مجبور به تراشیدن موهای سرش کرده بود!

از تغییر مداوم مربیان تا اعلام خودمختاری!

با کنار رفتن کوروش باقری وزنه‌برداری کشور دچار بحران انتخاب سرمربی شد، بهمن زارع مجد و حسین توکلی در سال‌های 2014 و 2015 هدایت تیم ملی را بر عهده داشتند. اما رستمی پس از مسابقات جهانی 2015 که طی آن علی‌رغم ثبت بهترین نتیجه شخصی به مدال نقره جهان رسیده بود اعلام کرد که قصد دارد به شکل انفرادی برای المپیک ریو آماده شود. علی مرادی که به تازگی جایگزین حسین رضازاده در سمت ریاست فدراسیون وزنه‌برداری شده بود با توجه به شانس بالای مدال این ورزشکار موافقیت کرد که وی تا المپیک 2016 به شکل انفرادی تمرینات خود را پیگیری کند. کنار رفتن حسین توکلی از سمت سرمربیگری و جایگزینی وی با سجاد انوشیروانی نیز تغییری در تصمیم رستمی ایجاد نکرد و وی بدون مربی در المپیک ریودوژانیرو موفق به کسب مدال طلا شد.

سجاد انوشیروانی پس از مسابقات آسیایی 2017 از سمت سرمربیگری تیم ملی کنار رفت تا محسن بیرانوند هدایت تیم ملی کشورمان را در مسابقات جهانی 2017 آناهایم عهده‌دار شود. پس از بیرانوند نیز نوبت سرمربیگری تیم ملی به محمدحسین برخواه رسید که تاکنون نیز هدایت تیم ملی را بر عهده دارد. برخلاف وعده قبلی پس از المپیک 2016 نیز فدراسیون وزنه‌برداری موفق به مجاب کردن رستمی نشد و وی حاضر به تمرین با هیچکدام از مربیان تیم ملی نشده و به جز مقطع کوتاهی که در اواخر سال 2019 با علی جباری کمک مربی تیم ملی تمرین کرد، همچنان به شکل انفرادی تمرین می‌کند.

کارنامه رستمی بدون مربی، از قهرمانی المپیک تا اوت کردن‌های متوالی

کیانوش رستمی از سال 2016 تاکنون بدون مربی تمرین می‌کند، وی در اولین سال بسیار موفق بود و با ثبت بهترین نتایج دوران ورزشی خود به مدال طلای المپیک نیز رسید اما پس از آن در سه رقابت معتبری که به شکل انفرادی شرکت کرده بدون ثبت نتیجه‌ای از دور مسابقات حذف شده است. این در حالی است که در هر سه مسابقه وی می‌توانست با دقت بیشتر در انتخاب وزنه‌ها به راحتی حداقل به مدال نقره یا برنز دست پیدا کند.

در مسابقات جهانی 2017 آناهایم که به دلیل محرومیت بسیاری از کشورهای مدعی وزنه‌برداری در پایین‌ترین سطح ممکن برگزار شد، رستمی در حالی در حرکت دوضرب اوت کرد که با مهار وزنه نازل 185 کیلوگرم نیز مدال نقره خود را قطعی می‌کرد! وی که تنها آرلی مندز وزنه‌بردار کوبایی الاصل شیلی را به عنوان رقیب پیش روی خود می‌دید در حرکت دوضرب سه بار در مهار وزنه‌های 212 و 215 کیلوگرمی ناکام ماند. این در حالی بود که حریف شیلیایی وی حرکت دوضرب را با 203 کیلوگرم آغاز کرده بود!

در سال 2018 و پیش از اعلام اوزان جدید وزنه‌برداری، رستمی برخلاف توصیه کارشناسان و در حالی که در غیاب چین می‌توانست به راحتی در وزن 85 کیلوگرم قهرمان بازی‌های آسیایی شود به دسته 94 کیلوگرم صعود کرد تا با سهراب مرادی، دیگر قهرمان المپیک کشورمان رقابت کند. رستمی در حرکت یکضرب در حالی به مقام دوم رسید که 14 کیلوگرم از مرادی (که در این مسابقات رکورد یکضرب جهان را شکست) عقب افتاده بود و عملا شانسی برای کسب مدال طلا نداشت. اما با این حال سعی کرد تا با انتخاب وزنه عجیب و تغییر آن در آخرین لحظه مرادی و مربیان تیم ملی ایران را مجبور به انتخاب وزنه اشتباه کند، تصمیمی که در نهایت به ضرر خودش شد و وی با سه بار ناکامی در مهار وزنه‌های 218 و 220 کیلوگرمی از دور مسابقات کنار رفت. رستمی در حالی دست خالی مسابقات را ترک کرد که می‌توانست به راحتی و با ثبت وزنه 206 کیلوگرمی مدال نقره خود را قطعی کند!

کیانوش رستمی در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا

با مصدومیت سهراب مرادی، مسابقات جهانی 2019 بهترین فرصت برای رستمی بود تا با کسب مدال طلای جهان جایگاه خود را به عنوان نفر اول وزن جدید 96 کیلوگرم تثبیت کند. رستمی پیش از نخستین حرکت یکضرب خود در حالی که آمده رفتن روی سکو بود به دلیل اشتباه داوران با بدشانسی دقایقی معطل شد و با از دست دادن تمرکز خود با سه خطا از دور مسابقات کنار رفت، شرایط زمانی بدتر شد که به رستمی خبر رسید که وی با این اشتباه فرصت حضور در المپیک را نیز احتمالا از دست داده است! با تغییر قوانین مسابقات انتخابی المپیک، هر وزنه‌بردار برای کسب سهمیه المپیک نیازمند ثبت رکوردی مناسب در سه بازه زمانی 6 ماهه است و مسابقات جهانی 2019 پاتایا تنها مسابقه رستمی در دومین پنجره زمانی 6 ماهه بود! وی تلاش کرد تا با حضور در یک تورنمنت بین‌المللی در کشور سوئیس که در آخرین روزهای پنجره دوم برگزار می‌شد امتیازات از دست رفته را جبران کند اما به دلیل عدم ثبت نام در موعد مقرر امتیازات رستمی در جدول مسابقات منظور نشد تا وی با کسب امتیاز صفر در پنجره دوم انتخابی شرایط بسیار دشواری برای کسب سهمیه المپیک توکیو داشته باشد.

تمرین انفرادی، آری یا خیر؟

فرهنگ ورزش در کشورهای مختلف متفاوت است، در بسیاری از کشورهای جهان ورزشکاران در ورزش‌های انفرادی در طول سال به شکل مجزا و در باشگاه‌های خود تمرین می‌کنند و تنها چند روز پیش از مسابقه اصلی به یک اردوی متمرکز ملحق می‌شوند. اما در کشورمان در تمام ورزش‌ها همواره اصل بر حضور تمام نفرات در "اردوی تیم ملی" بوده و معمولا یک نفر به عنوان سرمربی بر تمرین تمام نفرات نظارت دارد.

البته تمرین انفرادی که در بسیاری از کشورها مرسوم است به معنی تمرین بدون مربی نیست و بسیاری از ورزشکاران مطرح جهان دارای مربی اختصاصی هستند. راجر فدرر اسطوره تنیس جهان از ایوان لیوبیچیچ به عنوان مربی سود می‌برد، تنیسوری که به عنوان بازیکن همواره مغلوب استاد سوئیسی بود! با توجه به هوش بالای فدرر به نظر نمی‌رسد که مربی کروات وی که از نظر سنی نیز فقط 2 سال از فدرر بزرگ‌تر است، چیزی برای یاد دادن به یکی از اسطوره‌های تاریخ تنیس داشته باشد اما هر ورزشکاری در هر سطحی همواره نیاز به کسی دارد تا با زیر نظر گرفتن تمرینات و مسابقات وی، اشکالات و نکات فنی را به او گوشزد کند.

با نگاهی به نتایج کیانوش رستمی از سال 2016 می‌توان دریافت که وی شاید توانسته باشد با تمرین انفرادی رکوردهای خود را بهبود بخشد اما انتخاب وزنه‌های وی کاملا اشتباه و مغرورانه است. البته رستمی پس از کنار رفتن کوروش باقری و با هدایت زارع و توکلی نیز مسابقات را با وزنه‌هایی بسیار سنگین‌تر از حد نیاز آغاز می‌کرد. (لازم به توضیح است که وزنه‌بردار در صورت ناکامی امکان کم کردن وزنه را برای حرکت بعدی ندارد) علاوه بر آن همراه نداشتن مربی سبب می‌شود تا ورزشکار در شرایط حساس و پس از یک اشتباه تمرکز خود را از دست داده و از دور مسابقات حذف شود. رستمی در سال 2013 و در حالی که با هدایت بهمن زارع مجد در مسابقات جهانی شرکت کرده بود نیز در آستانه حذف قرار گرفت اما در آخرین حرکت دوضرب با ثبت وزنه 213 کیلوگرمی طلای جهان را از آن خود کرد. انتخاب وزنه در حین مسابقه امری دشوار و حساس است و مشخص نیست ورزشکاری که باید روی وزنه زدن تمرکز کند، خود چگونه می‌تواند پا به پای سایر مربیان وزنه انتخاب کرده و در صورت لزوم با توجه به انتخاب‌های حریفان آن را تغییر دهد!

ویدویی از لحظات مهم دوران قهرمانی کیانوش رستمی

ویدیوی زیر شامل چند پرده از مهم‌ترین لحظات دوران ورزشی کیانوش به این ترتیب است:

مسابقات جهانی 2011 پاریس: حرکات موفق 173 کیلویی یکضرب و 209 کیلوگرمی دوضرب که در نهایت منجر به کسب مدال طلا شد. المپیک 2012 لندن: موفقیت در ثبت وزنه 209 کیلویی و ناکامی مقابل وزنه 214 کیلوگرمی در حرکت دوضرب، رستمی درحالی به مدال برنز (در نهایت نقره) رسید که با وزنه 214 کیلوگرمی قهرمان المپیک می‌شد. مسابقات جهانی 2014 آلماتی: آخرین حرکت دوضرب رستمی در جهانی قزاقستان، رستمی که در آستانه اوت کردن بود با ثبت وزنه 213 کیلوگرمی به صدر رسید و نهایتا با ناکامی رقبا در بلند کردن وزنه‌ای بهتر به مدال طلا دست یافت. مسابقات جهانی 2015 هیوستون: حرکت دوم دوضرب، رستمی وزنه‌ 218 کیلوگرمی برابر با رکورد جهان را بالای سر برد اما در آخرین لحظه از پشت سر انداخت تا رنگ مدال وی از طلا به نقره تغییر کند. جام فجر 2016 تهران: ثبت  وزنه 220 کیلوگرمی چند ماه پیش از المپیک 2016، شکستن قدیمی‌ترین رکورد جهان در دسته 85 کیلوگرم که با تغییر اوزان وزنه‌برداری برای همیشه بایگانی شد. المپیک 2016 ریودوژانیرو: وزنه 217 کیلویی در آخرین حرکت دوضرب، رستمی با بلند کردن این وزنه ضمن کسب مدال طلای المپیک، رکورد مجموع جهان را نیز شکست. مسابقات جهانی 2017 آناهایم: هر سه حرکت دوضرب رستمی اوت، رستمی که در یکضرب دوم شده بود با سه خطا از دور مسابقات کنار رفت. مسابقات جهانی 2019 پاتایا: اشتباه داوران و معطل شدن رستمی پیش از آغاز حرکت یکضرب، وی با سه حرکت خطا در یکضرب حذف شد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بازی های آسیایی وزنه برداری ایران مسابقات جهانی مسابقات جهانی مسابقات جهانی 2019 قهرمانی جوانان مربیان تیم ملی دور مسابقات شکل انفرادی قهرمانی جهان 85 قهرمان المپیک حرکت دوضرب اردوی تیم ملی قهرمانی آسیا کیانوش رستمی مدال نقره کسب مدال طلا سهراب مرادی انتخاب وزنه المپیک لندن کوروش باقری دوران ورزشی وزنه بردار آخرین حرکت کنار رفتن المپیک 2016 بدون مربی طلای جهان مدال طلای بهمن زارع المپیک 2012 ثبت وزنه کنار رفت اوت کردن المپیک 2 وزنه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال نقره پاراتیراندازی در جام جهانی کره جنوبی

در ادامه رقابت های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، نمایندگان ایران در تپانچه بادی میکس موفق به کسب مدال نقره شدند.

به گزازش ایسنا، در ادامه رقابت های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، امروز جمعه ۷ اردیبهشت، نمایندگان ایران در ماده تپانچه بادی میکس متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شدند.

محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی با ثبت رکورد ۵۷۰ در جایگاه نخست قرار گرفتند و راهی مرحله فینال شدند و به مدال نقره این ماده دست یافتند.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت.

در این مسابقات ۱۲۵ ورزشکار  (۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مدال نقره پاراتیراندازی در جام جهانی کره جنوبی
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور
  • تیم تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی| تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد