Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:51:31 GMT

اکتشاف نفت و گاز در گلستان به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۱۰۵۸

اکتشاف نفت و گاز در گلستان به کجا رسید؟

گروه استان‌ها – از شهریورماه امسال اکتشاف نفت و گاز در شهرستان گمیشان آغاز شده و بنا به گفته استاندار قرار است دکل‌های حفاری بهمن ماه در این منطقه نصب و مستقر شود؛ شاید این شروعی برای تحقق رویای نفتی استان گلستان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، شهریور ماه امسال بود که برای دومین بار در یک دهه گذشته موضوع اکتشاف نفت و گاز در ترکمن صحرای استان گلستان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علت همجواری منطقه ترکمن صحرا در استان گلستان و فاصله حدود 130 کیلومتری آن با میدان عظیم نفت و گاز ترکمنستان درمنطقه بَلخان‌آباد که از آن به " نبیت کوه" یا کوه نفت یاد می‌شود این احتمال وجود دارد مخازن یا میدان مشترک در این منطقه وجود داشته باشد.

از شهریورماه امسال اقدامات اولیه برای اکتشاف نفت در گمیشان آغاز شد و حتی استاندار از مردم محروم این منطقه خواست زمین‌هایشان را به جز دولت به کسانی دیگری نفروشند چون آنها روی ثروت نشسته‌اند.

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که پیگیر این طرح در استان گلستان است، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پروژه اکتشاف نفت در گمیشان، پیمانکار این پروژه مشخص شده و پیمانکار راهسازی هم در حال انجام کار است.

وی افزود: ماه گذشته جلسه‌ای در شرکت ملی اکتشاف داشتیم که قول دادند از اول بهمن ماه دکل‌های حفاری نفت در منطقه مستقر شود تا کار را ادامه و به نتیجه برسیم.

فشار حامیان محیط زیست به انگلیس برای توقف اکتشاف نفت در دریای شمالچین به دنبال تقویت اکتشاف نفت و توسعه ذخایر نفت و گاز خود استگزارش| اکتشاف نفت در گمیشان از رویا تا واقعیت/ آیا این بار وعده دولت محقق می‌شود؟

وی ادامه داد: خوشبختانه مقدمات کار به خوبی فراهم شده و امیدواریم نتایج خوبی هم به دنبال داشته باشد تا در استان گلستان هم اکتشاف نفت داشته باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص اکتشاف نفت در صوفیکم آق قلا گفت: در جلسه با مدیرعامل اکتشاف نفت خزر موضوع اکتشاف نفت در صوفیکم آق قلا هم مطرح شد که در آنجا استقرار دکل و مراحل حفاری به صورت دو بعدی انجام شده بود که نیاز است در ادامه به صورت سه بعدی باشد.

سنگدوینی افزود: پس از برنامه ریزی برای اکتشاف نفت در گمیشان باید اکتشاف در آق قلا را دنبال کنیم، باید ابتدا در مناطق حاشیه‌ای مرزهای شمالی با ترکمنستان از وضعیت مخازن با خبر شویم که آیا نفت و گاز وجود دارد یا خیر. امیدواریم با اکتشاف و بهره برداری پروژه‌های نفتی در گلستان، مسیر جدیدی در توسعه استان ایجاد شود.

هادی حق شناس، استاندار گلستان نیز در این باره اظهار داشت: کار حفاری در گمیشان در حال انجام است اما سعی کردیم چراغ خاموش و بدون تبلیغات آنچنانی عمل کنیم.

وی علت این موضوع را اینگونه توضیح داد که اگر زمانی هم نتیجه اکتشاف، دلخواه نبود امید مردم از بین نرود.

استاندار گلستان با بیان اینکه تیم عملیاتی در منطقه گمیشان مشغول فعالیت است، گفت: بهمن ماه امسال دکل‌های حفاری هم در منطقه گمیشان نصب و مستقر می‌شود. اگر در چاه اول به نتیجه نرسیم حفاری چاه دوم را آغاز خواهیم کرد.

حق‌شناس افزود: بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم در این منطقه به نفت برسیم و در این صورت منطقه آزاد تجاری اینچه برون و شکل گیری صنایع پایین دستی می‌تواند سیمای استان گلستان را متحول کند.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اکتشاف نفت در گمیشان استان گلستان اکتشاف نفت ماه امسال نفت و گاز آق قلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول