Web Analytics Made Easy - Statcounter

نریمان گفت: صندوق پژوهش و فن آوری ارس برای خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان و نوآور تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محسن نریمان» امروز در مراسم بهره برداری از مرکز نوآوری ارس و رونمایی از محصولات فن آور در منطقه اظهار داشت: صندوق پژوهش و فن آوری ارس برای خدمت رسانی به شرکت های دانش بنیان و نوآور تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱۴شرکت فن آور در این منطقه آزاد فعالیت می کنند و از این تعداد ۵۹ شرکت فناور و دانش بنیان تولیدی و ۵۵ شرکت فن آور نوپا هستند.

وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فن آوری ارس از شهریورماه سال گذشته تاسیس شده است و اولین صندوق در بین مناطق آزاد کشور و نیز اولین صندوق در شمال غرب کشور می باشد. 

وی خدمات ارائه شده توسط این صندوق را ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان, صدور انواع ضمانتنامه و تضمین سرمایه گذاری خطرپذیر اعلام کرد و افزود : تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد برای شرکت های دانش بنیان و با کارمزد ۱۱ درصد برای سرمایه در گردش و تولیدات صنعتی برای شرکت های دانش بنیان و فناور نوپا پرداخت می شود.

نریمان همچنین در خصوص مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: سازمان منطقه آزاد ارس  در سال ۹۷ مرکز رشد واحدهای فناور منطقه را با کسب مجوز رسمی از وزارت علوم تاسیس کرده است و در این مدت کسب رتبه اول در بین مراکز رشد استانی بر اساس پایش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز کسب رتبه برتر در بین مناطق آزاد بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از مهم ترین دستاوردهای حوزه فناوری این سازمان می باشد.

وی با تشکر از معاونت  علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از صندوق پژوهش و فناوری ارس افزود: در این منطقه آزاد امکانات و بسترهای مناسبی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، فناور و نوپا ایجاد شده است و ما از همه متخصصین این حوزه حمایت می کنیم.

نریمان افزود: ما در منطقه آزاد ارس با اقبال حضور دانشگاه ها مواجه هستیم در همین راستا توافقاتی با چند دانشگاه خارجی صورت گرفته است که حضور این دانشگاه ها در کنار دیگر دانشگاه ها و پردیس ها، در آینده نزدیک منطقه را به قطب علمی آموزشی دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: منطقه آزاد ارس شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها