Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:06:04 GMT

آمار مبتلایان روزانه در انگلیس باز هم رکورد زد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۴۴۷۸

آمار مبتلایان روزانه در انگلیس باز هم رکورد زد

نهادهای بهداشتی انگلیس امروز (سه شنبه) هم با اعلام ابتلای ۵۳۱۳۵ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت رکورد جدیدی از مبتلایان روزانه از زمان شیوع کرونا را ثبت کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلز بلات" آلمان، آمار مبتلایان روزانه در انگلیس باز هم رکورد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهای بهداشتی این کشور امروز ( سه شنبه) اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 53135 مورد جدید دیگر به کرونا مبتلا شدند که بالاترین شمار مبتلایان روزانه در 24 ساعت است.

کرونا در اروپا| از کاهش 70 درصدی توریست‌ها در ایتالیا تا آمار بالای مرگ روزانه در آلمان

چند روزی است که ویروسی جهش یافته که گفته می شود قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد در انگلیس و به ویژه لندن شیوع پیدا کرده است.

پیامد شیوع این ویروس جهش یافته بسیاری کشورهای اروپایی محدودیت های سفر به انگلیس و بالعکس را اعمال کردند.

انگلیس حدود 3 هفته پیش طرح واکسیناسیون جمعی را به عنوان اولین کشور اروپایی آغاز کرد و "مارگارت کینان" 90 ساله به عنوان اولین شهروند واکسن کرونای شرکت فایزر-بیونتک را دریافت کرد. این مادربزرگ انگلیسی که اخیرا وارد 91 سالگی شده است امروز دوز دوم این واکسن را دریافت کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

هر فرد برای ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا باید دو دوز واکسن را دریافت کند.

با توجه به رکوردهای بالای آمار مبتلایان روزانه در انگلیس درخواست ها برای تمدید تعطیلی مدارس بلندتر شده است. یکی از اعضای یک هیات کارشناسی علمی در انگلیس باز شدن مدارس بر اساس طرح تصمیم گرفته شده در روز دوشنبه ( 4 ژانویه) را درست ندانسته و گفته است: بچه ها باید به مدرسه بروند اما باید به مدرسه ای امن بروند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد: ویروس جهش یافته جدید در انگلیس شرایط را تغییر داده است و شرایط بحرانی است.

با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان به کرونا "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس می خواهد با ستاد بحران خود مشاوره کند. وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه قرار است به پارلمان اطلاع دهد که آیا بالاترین سطح محدودیت ها باید در سراسر انگلیس اعمال شود و آیا این محدودیت ها باید تشدید شود.

نتایج یک بررسی که توسط دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM) انجام شده است نشان می دهد که انگلیس باید هفته‌ای دو میلیون نفر را واکسینه کند تا از موج سوم کرونا جلوگیری کند.

بر اساس این بررسی سخت ترین اقدامات با سخت ترین قرنطینه در تمام انگلیس و تعطیلی مدارس در ژانویه و همچنین واکسینه کردن دو میلیون نفر در هفته تنها راه برای کاهش فشارها بر بخش های مراقبت های ویژه به زیر سطح موج اول است.

در این بررسی آمده است: بدون واکسیناسیون گسترده موارد بستری ها در بیمارستان ها و مرگ و میرها می تواند در سال 2021 از سال 2020 پیشی گیرد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 2382865 نفر به کرونا مبتلا شده و 71567 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس ویروس کرونا اخبار انگلیس ویروس کرونا مبتلایان روزانه آمار مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد