Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور حقوقی باشگاه فولاد خوزستان درباره شکایت این باشگاه در CAS توضیحاتی ارائه کرد.

پیروز میرحیدری درباره شکایت باشگاه فولاد خوزستان در دادگاه عالی ورزش (CAS) به دلیل محرومیت از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی با حکم فدراسیون فوتبال در پرونده انتقال محمد بلبلی اظهار داشت: پیشنهاد اولیه تأسیس دادگاه CAS توسط کمیته بین‌المللی المپیک ارائه شده بود و فیفا هم در ابتدا زیر بار این موضوع نمی‌رفت، ولی در نهایت مورد قبول واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در اساسنامه همه فدراسیون‌ها باید درج شود که آرای قضایی فدراسیون‌ها قابل تجدیدنظرخواهی در CAS هستند. این موضوع حتی برای آرای صادره توسط فیفا هم صدق می‌کند و صراحتاً در اساسنامه فیفا آمده و الزام‌آور است، این یعنی اگر فدراسیونی مدعی شود شکایت از احکام صادره خود به دادگاه CAS را قبول ندارم، منجر به تعلیق آن فدراسیون می‌شود.

وی اضافه کرد: بنابراین این حق باشگاه‌هاست که در دادگاه  عالی ورزش شکایت کنند. اینکه طرف‌های مقابل در این پرونده از شکایت به یک دادگاه خارجی ناراضی هستند جای تأسف دارد، چون این حرف در واقع حقوق باشگاه فولاد را نقض می‌کند. این موضوع قبلاً هم بارها وجود داشته است. مثلاً خود باشگاه استقلال برای رأی پرونده سوپرجام  به CAS شکایت کرد که البته به نتیجه هم نرسید، اما کسی نمی‌توانست و نمی‌تواند منکر حق باشگاه استقلال و یا فولاد و یا هر طرف دیگری شود. اینکه گفته می‌شود آقای آذری به CAS شکایت کرده است که اینطور نیست و باشگاه فولاد برای دریافت حق و حقوقش شکایت کرده است نه شخص آقای آذری.

مشاور حقوقی باشگاه فولاد با اشاره به هزینه دادرسی این شکایت تصریح کرد: به هر حال باید پذیرفت پیگیری اقدامات حقوقی در سطح بین‌المللی هزینه‌بر است، اما اگر فرضاً باشگاه فولاد خوزستان بتواند پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را باز کند با آمادگی بیشتری در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور پیدا خواهد کرد و می‌تواند امتیازات بیشتری دریافت کند، بنابراین پیگیری این موضوع برای باشگاه فولاد منطق اقتصادی دارد و از سوی دیگر در صورت صدور رأی به نفع باشگاه فولاد هزینه‌های دادرسی به دوش طرف مقابل خواهد افتاد. به هر حال اقدام حقوقی هزینه‌بر است، ولی این دلیل نمی‌شود که کسی برای احقاق حقش اقدام نکند. فدراسیون فوتبال مگر برای پرونده ویلموتس هزینه نکرده است؟

میرحیدری اشاره کرد: من  بارها به آقای آذری گفتم که این پرونده با این وضعیت در فدراسیون ایران نتیجه نخواهد رسید و ایشان تا روز آخر پیگیر بود که در داخل کشور این موضوع حل شود، ولی کسی توجه نکرد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود مسؤلان باشگاه استقلال (یکی از خواندگان این پرونده) اعلام کرده‌اند در این پرونده سکوت می‌کنند، گفت: به جز باشگاه استقلال، فدراسیون فوتبال، باشگاه سپیدرود و محمد بلبلی طرف شکایت هستند و هر کسی می‌تواند سکوت کند یا پاسخ ندهد. ما نمی‌توانیم برای آنها تعیین تکلیف کنیم که الزاماً پاسخ دهند، چون به هر حال موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و طبیعتاً در آینده جای گلایه نخواهد بود./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال باشگاه فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته اتفاقی عجیب در حاشیه تمرین پرسپولیس رخ داد و پنالتی‌زدن حسن عبدالکریم برای یکی از دروازه‌بانان این تیم دردسرساز شد.

ماجرا از این قرار بود که در بخش پایانی تمرین و موقع پنالتی‌ زدن حسن عبدالکریم با گلرهای جوان این تیم وارد کل کل می‌شود. او خطاب به یکی از گلرهای جوان پرسپولیس جهت پنالتی‌اش را اعلام می‌کند و مدعی می‌شود حتی در این صورت هم او قادر به مهار ضربه‌اش نخواهد بود. اما شدت ضربه و نوع توپ گیری گلر جوان پرسپولیس باعث می‌شود تا چهار انگشت وی بشکند و او اکنون مجبور به پشت سر گذاشتن دوران نقاهت شود.

حسن عبدالکریم که شوت‌های سهمگین او در لیگ امسال و از زمان پیوستن به پرسپولیس نیز کاملا موردتوجه قرار گرفته، البته بعد از این ماجرا کاملا نگران شده و در چند مرحله نیز طی روزهای اخیر پیگیر اوضاع این گلر جوان شده است.

محمد گندمی گلر 19 ساله پرسپولیس که از رده پایه‌ها در تمرینات تیم بزرگسالان حضور یافته بود، درباره این موضوع اینطور به خبرنگار ما توضیح می‌دهد: چیز خاصی نیست. اصلا نمی‌دانم چطور شد که خبرش به بیرون آمد و دوست هم ندارم درباره‌اش حرف بزنم. شاید یک اتفاق فوتبالی بود. بهتر است درباره‌اش حرف نزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شدت ضربه به شکلی بوده که باعث این اتفاق شده گفت: بله، ضربه که خیلی محکم بود اما شاید جاگیری و اقدام من برای توپ گیری در آن صحنه نیز بی تاثیر نبوده باشد. هر چه بوده تمام شده.

گندمی درباره روند درمانی‌اش نیز گفت: فعلا که گچ گرفته‌ام و منتظرم تا دوران نقاهت تمام شود. فکر کنم حداقل 12 هفته طول بکشد تا بعد از آن گچ را باز کنم. انشاالله مشکلی نیست.

گلر جوان پرسپولیس با اشاره به اینکه عبدالکریم قصدی در این مورد نداشته از پیگیری‌های این مدافع قطری در چند مرحله برای بررسی شرایط نیز صحبت کرد: او واقعا نگران بود. چند مرحله پیگیر حالم شده و مشکلی نیست و بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت برمی‌گردم.

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • رسمی؛ اعلام برنامه هفته های 27، 28، 29 و 30 لیگ برتر
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)