Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@12:52:18 GMT

توسعه تکنولوژی، کیلید رونق بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۵۲۱۴

توسعه تکنولوژی، کیلید رونق بازار مسکن

اصلاح و ساماندهی بازار مسکن از حمایت بخش خصوصی و بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی می گذرد.

اصلاح و ساماندهی بازار مسکن از حمایت بخش خصوصی و بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی می گذرد. به طوری که ساخت و ساز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از مصالح ساختمانی داخلی رواج پیدا کرده تا علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت تولید، قیمت تمام شده مسکن را نیز به شکل قابل توجهی کاهش میدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پتانسیل این ساماندهی در کشور وجود دارد و تنها نیازمند یک همکاری سازمان یافته و الگوبرداری از شرایط مشابه کشورهای دیگر برای سیاست گذاری های کلان و خرد است. شایان ذکر است این ساماندهی با وجود شرایط نسبتا مناسب بازار سرمایه کشور، می تواند با سرعت بیشتری اتفاق بی افتد و با راه اندازی بخش ها و ابزارهای مختلف، به سرعت تامین مالی ساخت پروژه و تسهیلات ارزان به مردم برای خرید خانه روی دهد.

شفافیت، سوداگران را از بازار خارج می کند

این مهم توسط مجموعه ای دانش بنیان به نام کیلید وارد کشور شده و توانسته، بازدهی بسیار عالی و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. کیلید با استفاده از دیتاهای معاملات املاک که در سامانه اطلاعات بازار مسکن وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، ابزارها و خدمات متفاوتی ایجاد کرده و در اختیار مردم و فعالان این بخش گذاشته است. گفتنی است این سامانه باعث ایجاد شفافیت در معاملات مسکن شده و از فعالیت سوداگران در این بخش جلوگیری کرده تا قیمت املاک به ارزش واقعی خود برسد.( این امر تا پیش از ممنوعیت اعلام قیمت در سامانه های تخصصی با بهترین بازدهی در حال انجام بود.)

تسریع و تسهیل در معاملات ملکی با استفاده از هوش مصنوعی

همچنین جستجو از روی نقشه که قابلیت مشخص کردن بازه قیمتی در هر منطقه از طریق رنگ بندی که نقشه حرارتی نامگذاری شده نیز، وجود دارد تا بتوان در زمان کم، به سراغ محله هایی متناسب با بودجه مورد نظر رفت. گفتنی است این سامانه علاوه بر تسهیل و تسریع در انجام معاملات ملکی، افزایش آگاهی مردم را نیز در فعالیت های خود انجام می دهد. به طوری که از ابتدا تا انتهای فرآیند انجام معامله را کاربر با آگاهی کامل طی می کند و در نهایت بهترین انتخاب و معامله ای با قیمت مناسب را تجربه می کند. به این صورت که در بخش تخمین قیمت مسکن، متقاضی با واردکردن کدپستی ده رقمی ملک مورد نظر خود، آخرین ارزش ملک را مشاهده کرده و با آگاهی کامل وارد مذاکره می شود. همچنین در بخشی مجزا تمام نوسانات قیمت ملک مورد نظر در 7 سال گذشته را می توان به تفکیک قیمت متر مربع، قیمت کل و درصد تغییر مشاهده کند و با دید کافی نسبت به ورود به آن منطقه اقدام کند.

خرید آپارتمان در صادقیه

 

انتخاب محل سکونت به سلایق ونیازهای افراد و خانواده ها ارتباط مستقیم دارد. محل کار، تحصیل یا منطقه ای که علاقه شخصی به آن دارید، می تواند المان های مهم تصمیم گیری باشد. اما در این میان برخی از مناطق یک شاخصه معروف دارند که اقشار خاصی به آن مناطق علاقه نشان می دهند. به طور مثال افرادی که خرید کردن را دوست دارند، خرید آپارتمان در صادقیه یکی از نخستین گزینه هایشان است. چراکه صادقیه مدتهاست میزبان مراکز تجاری متعددی است که همچنان در حال افزایش است و مکان مناسبی برای خرید به شمار می رود.

در محله های خوب صادقیه، هر متر مربع آپارتمان مسکونی نوساز بین 42 تا 44 میلیون تومان خرید و فروش می شود. گفتنی است قیمت خرید آپارتمان در صادقیه طی یکسال اخیر 122 درصد رشد را تجربه کرده است.

خرید آپارتمان در فرجام

اما در شرق تهران یک منطقه بسیار خوب  به نام فرجام وجود دارد که قیمت مناسب، خرید آپارتمان در فرجام را به عنوان یکی از گزینه های نخست برای متقاضیان خرید خانه تبدیل کرده است. این محله که در منطقه 4 شهرداری تهران قرار گرفته، در بین بزرگراه های امام علی(ع)، شهید باقری، شهید زین الدین و اتوبان رسالت واقع شده است. گفتنی است این شرایط ایده آل برای سکونت در کنار قیمت مناسب این محله، خرید آپارتمان در فرجام را در اولویت های متقاضیان خرید خانه قرار داده است.

خرید آپارتمان در هفت حوض

 

---

برخی از محله های تهران تمام نیازها و سلایق را در خود جای داده اند و برای اقشاری که نمی توانند هزینه زیادی برای خرید خانه صرف کنند، گزینه مناسب سکونت به شمار می رود. خرید آپارتمان در هفت حوض یکی از این گزینه های مناسب است که علاوه بر خیابان های عریض و ساختمان های خوش ساخت، مراکز تجاری آموزشی و تفریحی متعددی در خود جای داده تا نظر تمام اعضای خانواده را به خود جلب کند.

در یک سال اخیر نیز قیمت املاک این محله 112 درصد رشد داشته که در نهایت، انتهای آبان ماه امسال، خرید آپارتمان در هفت حوض با متری 26 میلیون تومان امکان پذیر است.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خرید آپارتمان بازار مسکن خرید خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری