Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری مرکز استان و در مسیر شهرستان‌های غرب اصفهان از جمله فریدن، چادگان، خوانسار و گلپایگان و استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان قرار گرفته است که این موقعیت جغرافیایی فرصتی برای رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگر است.

تفرجگاه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان هر کدام گنجینه ای تاریخی و بکر و زیبایی هستند که همه مسافران و گردشگران را به خود جذب و نظرها را معطوف خود می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت‌های ملی و بین المللی در حوزه گردشگری این منطقه شامل قلعه تاریخی و پارک ملی حفاظت شده قمیشلو، شهر زیر زمینی کردعلیا، سد شهید منتظری روستای خمیران، روستای تاریخی جاجا، کوچه باغ های تاریخی تیران است  که این سرمایه‌ها ناشناخته و بدون استفاده مانده است.

وجود ۹۰۰ در سنگی تاریخی در باغ های تیران که البته شمار آن ها به ۲ هزار عدد می‌رسید اما به مرور زمان از بین رفته، این شهر را به وجود درهای سنگی معروف کرده است.

چشمه مرغاب واقع در روستای قلعه ناظر، چشمه شاهی در روستای کردعلیا، چشمه لاسمیان در شمال تیران و چشمه های آب و پوشش‌های گیاهی گون، کنگر، موسیر و لاله‌های در دالانکوه،  طبعیت زیبایی را در مناطق کوهستانی ساخته و نشاط و شادابی را برای مردم فراهم کرده‌اند.

انگور و فرآورده‌های آن شامل شیره، کشمش و غوره به عنوان سوغات خوراکی این شهر معرفی شده‌اند که البته کیک شادونه و آش از جمله شیرینی و غذاهای این منطقه است.

گرچه شیوع بیماری کووید ۱۹ بر حوزه گردشگری کشور سایه افکنده است اما این شرایط پایدار نخواهد بود و باید مسئولان و سرمایه‌گذاران این حوزه، با برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت ها، شرایط را برای یک حرکت بلندمدت، پرسود و نشاط آور در دوران پسا کرونا آماده کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان در همین ارتباط میزگردی با عنوان " چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای رونق صنعت گردشگری در تیران و کرون" با حضور شهرام آذرپی معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری تیران و کرون، علی دادخواه عضو شورای اسلامی شهر تیران، محسن مظاهری رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون و محمدرضا اسدی عضو شورای اسلامی روستای تاریخی جاجا و فعال در حوزه گردشگری برگزار کرد.

ضرورت تشکیل کارگروه محلی

تشکیل کارگروه هفتگی با موضوع گردشگری با حضور مسئولان ذیربط این حوزه به گفته کارشناسان این میزگرد خبری ایرنا نقطه عطف توسعه این صنعت در تیران و کرون و موجب گذر سریع از موانع و فرصت‌سازی برای تحقق این مهم خواهد بود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون در این باره گفت: همت مضاعف مدیریت شهرستان در توسعه گردشگری با تشکیل مرتب و منظم این کارگروه مشخص و رهیافت‌های زیادی مثل عبور از موانع سرمایه گذاری در این حوزه را به همراه داشت.

محسن مظاهری با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های آن این حرکت منسجم را متوقف کرد، افزود: امسال تنها یک جلسه تشکیل شد و بسیاری کارها برای تصمیم‌گیری منتظر این کارگروه هست و با تشکیل این جلسه قادر به چاره‌جویی برای برخی از موانع خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی روستای جاجا و فعال در حوزه گردشگری در ادامه این میزگرد ایرنا تشکیل کارگروه گردشگری را موجب انسجام فعالیت‌ها برشمرد و گفت: همدلی خوبی برای اتحاد بین متولیان صنعت گردشگری بر محوریت این جلسات ایجاد شده اما کرونا عاملی برای توقف بود.

محمدرضا اسدی ادامه داد: مصوبات این نشست در افزایش عملکرد برای برپایی نمایشگاه دائمی بین راهی و محلی راه را هموار و امروز آمادگی برای چنین اقدامی فراهم شده که نتیجه آن جلسات بوده است.

وی یادآور شد: نگاه ویژه مدیریت شهرستان به موضوع گردشگری و رونق این صنعت برای توسعه اقتصادی را در قالب ایجاد یک فعالیت مشترک و به دور از فعالیت جزیره ای می‌بینیم اما نگرش مسئولان آینده شهرستان برای بهره‌برداری از این حرکت موثر لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر تیران که دیگر مدعو این میزگرد ایرنا بود که کارگروه گردشگری را اقدام به موقع و به جای مدیریت شهرستان برای گذر از موانع گردشگری بیان‌ و اضافه کرد: تداوم این نشست‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم و نباید حرکت متوقف و نیرو محرک فعال، غیرفعال شود.

علی دادخواه که پیش از این به عنوان نماینده شورای شهر در این کارگروه شرکت داشت، خاطرنشان‌ کرد: این اتفاق همدلی‌ها و درک نسبت به اهمیت موضوع صنعت گردشگری را برای بسیاری از مردم و مسئولان روشن کرد و آینده روشنی از پس از این تعاملات خواهیم داشت.

وی توسعه صنعت گردشگری در تیران و کرون را نیازمند انسجام در برنامه ریزی  بیان و اضافه کرد : فعالیت جزیره‌ای نمی‌تواند مسیر را برای توسعه هموار کند و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی جدی برای ایجاد مشارکت بخش دولتی و خصوصی فراهم بشود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری تیران و کرون در این میزگرد ایرنا با بیان اینکه گردشگری در اولویت مدیریت شهرستان است، گفت: هم‌افزایی و همبستگی برای این حوزه در گذشته وجود نداشت و برای اینکه سرعت به این عرصه داده شود راهی جز انسجام بخشی با تشکیل نشست‌های مشترک نبود و به همین دلیل کارگروه گردشگری به صورت هفتگی تشکیل شد.

شهرام آذرپی با بیان اینکه این کارگروه یکی از فعالیت‌های منظم و مداوم مدیریت شهرستان بود، افزود: گرچه کرونا موجب تعطیلی جلسات آن شد اما باید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرایند جدیدی را برای تداوم جلسات پیش‌بینی کند و با حضور نفرات کمتر و یا به صورت مجازی این برنامه تداوم یابد.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های روستایی در حوزه گردشگری با محوریت دهیاران و افراد صاحب نفوذ موضوعی ضروری است تا شرایط برای دوران پسا کرونا فراهم شود.

وی بر تشکیل نشست‌های مشترک تقویت صنعت گردشگری به صورت هفتگی و با رعایت اصول بهداشتی و محدودیت افراد تاکید و خاطرنشان‌ کرد: میراث فرهنگی، تشکل‌های مردم نهاد و دهیاران و شوراهای اسلامی این موضوع را مطالبه و پیگیری کنند.

توسعه صنعت گردشگری نیازمند سرمایه گذاری 

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری یکی از الزامات رونق این صنعت است که اعضای میزگرد خبری ایرنا بر این مهم تاکید و اتفاق نظرداشتند و البته نسبت به موانع پیش رو انتقاد کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون از تشکیل ۳۵ پرونده سرمایه گذاری در این حوزه خبر داد و گفت: ایجاد اقامتگاه‌های سنتی، سفره های قدیمی، نمایشگاه صنایع دستی و توسعه بوم‌گردی از جمله پروژه های این عرصه است که بخش خصوصی با نگاه به آینده در این مسیر وارد شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر سرمایه‌گذاران در حال طی مسیر قانونی، احیا بافت فرسوده و آماده‌سازی بستر فعالیت در دوران پسا کرونا هستند و در آینده شاهد اتفاقات جدیدی و منحصر به فردی خواهیم بود.

وی اضافه‌ کرد: مدیریت شهری و دهیاران روستاهای تاریخی در این میان نقش خود را با تسهیل شرایط و آماده سازی بسترها فراهم کرده و همبستگی خوبی ایجاد شده و البته موانع و مشکلاتی نیز وجود دارد که فعالیت در این شرایط را سخت می‌کند.

به گفته مظاهری، بروکراسی سخت اداری و نبود همکاری در بین برخی از مسئولان موجب دلسردی فعالیت در حوزه گردشگری شده و باید همدلی و همبستگی در بین مدیران و کارشناسان ایجاد شود تا موانع پیش رو برداشته شود.

۴۰ کیلومتر کوچه باغ تاریخی بکر ظرفیتی عالی

وی ناشناختگی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان را مانع افزایش سرعت در این بخش بیان‌ کرد و اظهارداشت: تیران و کرون دارای ظرفیت‌هایی مثل نزدیکی به مرکز استان، هوای تمیز و پاک، قدمت دیرینه، ۴۰ کیلومتر کوچه باغ تاریخی، روستاهای جذاب و طبیعت بکر، بافت تاریخی گسترده و مجاورت در مسیر تردد عمومی است که بسیاری از مردم از این پتانسیل بی خبر هستند.

وی اطلاع رسانی، تولید محتواهای اثر بخش در این حوزه را برای رفع این چالش مهم بیان کرد و گفت: هزینه های بالای فعالیت در این عرصه و کمبود اعتبارات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مانع چنین اقدامی شده و باید راهکارهای جدیدی جایگزین شود.

عضو شورای اسلامی شهر تیران، همچنین به وجود اتفاق نظر برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اشاره‌ کرد و گفت: مردم تیران خواهان توسعه صنعت گردشگری هستند و مدیریت شهری بسته های حمایتی برای این موضوع پیش‌بینی کرده‌اند.

وی همکاری این شهرداری در حوزه گردشگری را یک ماموریت جدی برای فعالیت خود برشمرد و اظهار داشت: صنعت گردشگری از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه همه جانبه مورد توجه و اهمیت است و به همین دلیل پارلمان و مدیریت شهری بر این حوزه تاکید و سرمایه‌گذاری هم داشته است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار تیران و کرون با اشاره به بهبود شرایط در آینده نزدیک تصریح کرد: باید پرونده‌های سرمایه‌گذاری در این بخش به صورت خصوصی بررسی و موانع آن ها توسط کارگروه حل شود و نباید موضوع را به فرایند اداری واگذار کرد.

وی ادامه داد: مردم تیران و کرون خواسته خود برای توسعه صنعت گردشگری را مطالبه و سرمایه‌گذاران نباید دلسرد شوند و اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری این موضوع را به صورت جدی دنبال کند و برای مدیریت شهرستان این مسائل مهم است.

دستاوردهای ایستگاه نوروزی و نمایشگاه دائمی گردشگری

اسدی که به عنوان مدیر پروژه ایستگاه نوروزی در مدت نزدیک به  ۱۰ سال گذشته نقش آفرینی کرده به دستاوردهای این حرکت موثر اشاره و اضافه ‌کرد : برپایی این نمایشگاه علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی، هنری، معرفی روستا و صنایع دستی به کاهش تصادفات کمک کرده است.

وی ادامه داد: توقف و استراحت رانندگان پس از طی یک مسیر طولانی به کیفیت کار آن ها و کاهش حوادث ترافیکی کمک کرده و بازتاب خوبی نیز در سطح استان اصفهان و شهرستان داشته که این موضوع را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تایید می‌کند.

وی از وجود زیرساخت‌ها برای آغاز به کار نمایشگاه و ایستگاه دائمی برای دوران پساکرونا خبر داد و گفت: تمهیدات لازم پیش‌بینی و شرایط آماده و با ابلاغ اولین دستورالعمل برای سفر و انجام اقدامات گردشگری شاهد جریان کار در مسیر داران به تیران در ورودی شرقی تیران خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی روستای تاریخی جاجا یادآورشد: با توجه به حجم بالای مسافران در این منطقه، این نمایشگاه ثمره‌های زیادی را در فصل های مختلف سال به ویژه در فصل تابستان و بهار خواهد داشت.

نقش تشکل‌های مردم نهاد برای توسعه گردشگری

یکی از موضوعات مهم این میزگرد خبری ایرنا، بررسی جایگاه و سهم سمن ها در حوزه گردشگری بود که کارشناسان حاضر به سوالات پاسخ دادند.

دبیر کارگروه گردشگری تیران و کرون در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص تعداد تشکل های مدنی این حوزه گفت: یک سازمان دارای مجوز و ۲ پرونده نیز در حال پیگیری برای اخذ مجوز است که باید نقش کمی و کیفی آن‌ها افزایش یابد.

به گفته وی سازمان‌های مردم نهاد این حوزه به توسعه گردشگری کمک کردند و با حرکت خودجوش خود بسیاری از موانع را گذرانده و برای انجام فعالیت‌های تبلیغی سرمایه گذاری و هدف‌گذاری مشخصی داشتند اما باید تعامل بین نهادهای اداری با این مراکز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نقش این نهادهای مردمی برای بسیاری از نهادها ناشناخته و از تداوم همکاری دولت با این مراکز در آینده نگران هستیم که مثل دولت نهم و دهم این تشکل ها در حاشیه قرار نگیرند.

عضو شورای شهر تیران پیرامون نقش اثرگذار سمن‌ها گفت: فعالیت مردمی و مردم نهادی، سرعت فعالیت را توسعه و نگرش مردمی را متحول می‌کند و با وجود چنین پتانسیل‌های فعالی قادر به گذر از مشکلات و جلب مشارکت مردمی و انجام اتفاقات فرهنگی و هنری خواهیم بود.

معاون فرماندار تیران و کرون در پاسخ به دغدغه اعضای میزگرد خبری پیرامون نوع نگرش دولت آینده به سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: توقف جریان مردمی امکان پذیر نیست و اگر سازمان‌های مردم نهاد با تمام توان و با هدف مشخص پیش بروند، تغییر دولت‌ها بر فعالیت‌های آن ها اثر نمی‌گذارد.

به گفته وی حرکت مردمی و مشارکتی نقش مهمی در پیشرفت کار دارد و با وجود حمایت‌های دولت تدبیر و امید از فعالیت تشکل‌های مدنی، در آینده مسیر خوبی را آن‌ها پیش خواهند رفت و نتایج این حمایت‌های دولت در آینده مشخص خواهد شد.

وی مطالبه‌گری مردمی را از مهمترین مولفه‌ها برای توسعه صنعت گردشگری بیان‌ کرد و اظهار داشت: اگر مردم تیران و کرون خواهان توسعه گردشگری باشند همکاری‌ها جلب و برغم تفاوت سلیقه مسئولان با آنان، اما کارها انجام خواهد شد.

لزوم مدیریت واحد برای بهره برداری از ظرفیت‌های گردشگری

شهر زیرزمینی کردعلیا، سرسبزی دالانکوه و پتانسیل طبیعی آن، روستاهای تاریخی مثل جاجا، کوچه‌های تاریخی و پیچ در پیچ و درهای باغ‌های تیران، هوای پاک و بدون آلودگی، حیات وحش و قلعه تاریخی قمیشلو، خانه های تاریخی، بافت سنتی و حمام و آسیاب تیران و رودخانه و طبیعت بکر این منطقه از امکاناتی هست که برای صنعت گردشگری زیربنا و فرصت است اما باید انسجام و مدیریت واحدی ایجاد تا با جذب گردشگری زمینه بازدید فراهم شود.

به گفته مقام مسئول در حوزه گردشگری تیران و کرون، تا پیش از احیا خانه‌های قدیمی، مکان برای اقامت مسافران وجود نداشت ولی امروز با سرمایه‌گذاری در این حوزه مشکل اقامت رفع و فرصت زیادی نیز در آینده ایجاد می‌شود.

مظاهری ادامه داد: احداث حداقل یک اقامتگاه در هر روستا برای صنعت گردشگری این شهرستان هدفگذاری شده که امکان جذب و اقامت گردشگران را فراهم می‌کند و برخی از رویدادهای خانوادگی، استانی و ملی نیز در این مراکز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با وجود امکانات گردشگری طبیعی و تاریخی در تیران و کرون، گردشگران قادر به استفاده از این منابع در قالب تورهای گردشگری خواهند بود و باید در این حوزه وارد شویم.

فعال حوزه گردشگری روستایی این شهرستان در ادامه بحث مدیریت واحد برای توسعه گردشگری، بیان داشت: تشکیل شرکت اقماری به عنوان زیرمجموعه شرکت توسعه عمران تیران و کرون، امکان این مدیریت واحد را فراهم می‌سازد تا موضوع مدیریت و استقبال از تورهای گردشگری را انجام و حرکت جزیره ای را مدیریت کند.

اسدی ادامه داد: امکان ارائه خدمات یک روزه برای هر گروه فعال در این حوزه فراهم نیست و کار مشترک اثرگذار و سود اقتصادی آن نیز به مردم و سرمایه گذاران خواهد رسید و با توجه به اینکه شرکت توسعه عمران شهرستان متعلق به مردم این منطقه است، گزینه خوبی برای آغاز حرکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه نبود آژانس گردشگری در تیران و کرون شرایط جذب توریست را سخت می‌کند، خاطرنشان کرد: امکاتات و ظرفیت گردشگری این شهرستان برای بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی مورد اهمیت است و به دلیل اینکه اهالی این منطقه همواره از این ظرفیت‌ها بازدید می‌ کنند، شیرینی و تازگی برای آنان ندارد اما برای غریبه ها چنین تصوری نبود و استقبال خواهند کرد اما باید مدیریت جذب و ارائه خدمات ایجاد شود.

وی اضافه‌ کرد: باید حرکت گردشگری هدف‌دار و زمینه های سودآوری نیز فراهم شود تا معنای واقعی صنعت بودن آن روشن و شاهد جهش خوب مالی و اقتصادی در شهرستان باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تیران در این خصوص یادآور شد: افراد صاحب نظر و دارای ایده در این مسیر وارد شوند و نقش خود را برای این بخش شهرستان که منافع آن به مردم و اقتصاد شهرستان می رسد ایفا کنند.

به گفته دادخواه، همکاری اصناف با انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز افزایش می یابد و برخی از چالش‌ها و ناملایمتی‌های این حوزه کاهش خواهد یافت ولی باید مسیر تعاملات افزایش یابد.

تداوم توسعه گردشگری تیران و کرون و نگاه دولت آینده

اسدی در این میزگرد ایرنا گفت: سیاست‌های کابینه دکتر روحانی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان های مردم نهاد و توسعه صنعت گردشگری بود که این ۲ مولفه در گذشته کمتر بوده اما با وجود حرکت روبه جلو، در آینده چه اتفاقی برای این عرصه خواهد افتاد.

وی ادامه داد: این موضوع بر حرکت‌های نوپا گردشگری مثل تیران و کرون اثر می‌گذارد که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات را آرام و حرکت‌های این عرصه را آهسته‌تر از گذشته می‌کند.

مظاهری، همچنین ناشناختگی تدابیر دولت آینده برای گردشگری را مورد توجه قرار داد و گفت: همین موضوع و روبرویی با چالش کرونا، فکری برخی از سرمایه‌گذاران را مشغول کرده و همین مساله جلوی راه ما قرار گرفته است.

وی به نبود تفکر گردشگری و فرهنگی در بین برخی از دهیاران شهرستان اشاره‌ کرد و اظهار داشت: برخی از این مسئولان محلی تنها به توسعه خیابان، عمران و آسفالت معابر می اندیشند و نگاهی به حفظ بافت روستایی و توسعه مبتنی بر سبک زندگی روستایی مثل استفاده از سنگ فرش به جای آسفالت نیستند.

معاون فرماندار تیران و کرون، با بیان اینکه سیاست‌های دولت ها نباید حرکت های مهم مردمی را متوقف کند، خاطرنشان‌ کرد: فرمانداران آینده این شهرستان پاسخگوی مطالبات مردمی خواهند بود و اگر مردم متقاضی رونق گردشگری باشند، تفکر و سلیقه فردی مدیران همسو با مردم خواهد شد.

آذرپی با بیان اینکه باید آسیب شناسی در حوزه گردشگری انجام شود و تصمیمات وابسته به دولت‌ها نباشد، اظهارداشت: مردم وفاق و همدلی برای هزینه در حوزه گردشگری دارند و این تقاضا را نمی‌توان سرکوب کرد چرا که بر اساس مطالبات عمومی و وجود سرمایه گذاری، حرکت تداوم می‌یابد.

وی اضافه کرد: مردم در انتخاب اعضای شوراهای اسلامی از تفکرهای فعال در توسعه گردشگری و صنعت‌های جدید حمایت کنند و همین موضوع در انتخاب دهیاران و شهرداران با تفکر گردشگری و مطالبه‌گردی در این حوزه اثر می گذارد.

به اعتقاد وی تیران و کرون باید قطب طبیعت‌گردی در تمامی فصل‌های سال باشد و برای همین موضوع سازمان های مردم نهاد، عمومی مردم، و ظرفیت های انسانی باید سرمایه‌گذاری کنند و جریان‌های توسعه به تصمیم‌سازی دولت‌ها و مسئولان وابسته نشود.

آذرپی اضافه‌ کرد: بافت روستایی نباید به مدل شهری تغییر پیدا کند و این موضوع در طرح‌های جامع شهری و روستایی مورد توجه بود که البته باز مطالبات مردمی و فرهیختگان در منطقه نقش دارد.

توسعه شهری متناسب با ظرفیت گردشگریگگگگگگگگگگگگگگگ

دبیر کارگروه گردشگری تیران و کرون با اشاره به اینکه این شهرستان قابلیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد، اظهارداشت: توسعه این منطقه نیز باید همسو با ظرفیت‌ها باشد و نباید در شهر و روستاها مدل‌های شهرهای غربی و یا صنعتی اجرا شود چرا که متناسب با هویت تاریخی و گردشگری نیست.

وی اضافه‌کرد: نگرش مدیران نیز مقوله مهمی در پیشبرد اهداف و سیاست های کلی گردشگری است که این موضوع در سه شهر و بخش زیادی از روستاها مورد توجه بوده اما برخی از دهیاران به این راهبرد اساسی نگاه موثر و کارآمدی ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر تیران نیز به موضوع همکاری حرکت همسو شهرداری برای توسعه گردشگری اشاره‌کرد و گفت: پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی شهر پیش بینی شده و ورودی‌های این منطقه برای میزبانی از مسافران، احیا بافت فرسوده و طراحی شهری با اهداف کلی همگرا بوده است.

وی با بیان اینکه مطالبه گری مردم موضوع جدی و اساسی است، خاطرنشان‌کرد: بسیاری از افراد دارای طرح، ایده و پیشنهادات سازنده‌ای در هر حوزه‌ای هستند اما این توانمندی را به میدان عمل قرار نمی‌دهند که بی توجهی مسئولان، نبود مشارکت اجتماعی و کاهش دلسوزی‌ها موجب چنین اتفاقی شده است.

وی یادآورشد: عرصه رقابت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصت خوبی است تا افراد صاحب نظر و دارای توانایی به میدان بیایند و با رای مردم برای توسعه و آبادانی همه جانبه شهر با بکارگیری خرد جمعی فعالیت کنند.

همکاری محیط زیست با مدیریت شهرستان برای توسعه گردشگری

قلعه تاریخی و حیات وحش قمیشلو یکی از ظرفیت‌های مهم طبیعت گردی و گردشگری تاریخی در تیران و کرون محسوب می‌شود اما به دلیل قوانین خاص و شرایط ویژه زیست محیطی، بهره‌برداری از این پتانسیل تاکنون به حد مطلوب فراهم نشده که معاون فرماندار تیران و کرون در پاسخ به خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: فرماندار با مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان برای تعیین سیرقانونی کارآمد و موثر همسو با حفظ محیط زیست و بهره برداری از این ظرفیت گردشگری گفتگوهایی داشته‌اند.

وی افزود: تعامل آن سازمان برای تحقق برنامه گردشگری این شهرستان لازم است و باید برنامه منظم و صحیحی در راستای تحقق اهداف سازمان حفاظت محیط زیست و اجرای فعالیت‌های شهرستان تدوین و به مرحله اجرا برسد.

برچسب‌ها گردشگری تیران وکرون توسعه روستایی اصفهان تصادفات جاده ای اقامتگاه بوم گردی پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی نصف جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری تیران وکرون توسعه روستایی گردشگری تیران وکرون توسعه روستایی اصفهان تصادفات جاده ای اقامتگاه بوم گردی اخبار کنکور فرماندار تیران و کرون سازمان های مردم نهاد گردشگری تیران و کرون صنایع دستی و گردشگری گردشگری این شهرستان سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری توسعه صنعت گردشگری میزگرد ایرنا کارگروه گردشگری حوزه گردشگری تیران و کرون تیران و کرون مدیریت شهرستان بهره برداری تشکیل کارگروه سرمایه گذاران میراث فرهنگی برنامه ریزی میزگرد خبری محیط زیست مورد توجه فعالیت ها خواهد شد ظرفیت ها پیش بینی تشکل ها دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین تجلی، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید و مشارکت مردم عنوان شده است، ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری میراث فرهنگی تجهیز شده است.

وی افزود: افرادی که علاقه مند سرمایه گذاری در این حوزه هستند می‌توانند به معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان مراجعه و ضمن دریافت فهرست بسته‌های سرمایه گذاری برحسب میزان سرمایه و علاقه خویش بسته مورد نظر را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: ویژگی بسته‌های سرمایه‌گذاری در این است که حجم بسته‌های سرمایه گذاری با دقت محاسبه گردیده است و همچنین مکان یابی و اینکه در چه منطقه‌ای از استان واقع شده است مشخص شده است.

تجلی، گفت: از دیگر ویژگی‌های بسته‌ها این است که نوع فعالیت گردشگری کاملاً مشخص و معین است.

کد خبر 6087968

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد