Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتابک جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تراز دریاچه ارومیه، در حال حاضر یک ‌هزار و 271 متر و 24 سانتی‌متر بوده که پیش‌بینی می‌شود با بارش‌های اخیر افزایش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه وسعت آب دریاچه ارومیه هم‌اکنون به بیش از 2 هزار و 785 کیلومتر مربع رسیده است، تصریح کرد: تلاش‌ها و فعالیت‌های عملیاتی برای احیای نگین آبی آذربایجان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به حجم آب دریاچه ارومیه، افزود: هم اکنون حجم آب دریاچه به ۳ میلیارد و 260 میلیون مترمکعب رسیده، که پیش‌بینی می‌شود این حجم روند افزایشی نیز داشته باشد.

جعفری با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه نیز فردا به صورت ویدئو کنفرانس و به دستور رییس جمهور افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی در این پروژه، گفت: هدف از اجرای این پروژه، احیای دریاچه ارومیه، کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، رونق اقتصادی منطقه است.

جعفری ادامه داد: در قالب پویش الف_ ب _ ایران،  فردا شاهد احداث و آب اندازی شبکه اصلی آبیاری و زهکشی پروژه ارس غربی با هدف توسعه کشاورزی خواهیم بود.

وی وسعت این پروژه را ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه گذاری این پروژه ۵۲۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه آب آذربایجان غربی سیب دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه

آفتاب‌‌نیوز :

با بارش‌های اخیر ساحل کاظیم‌ داشی بهتر از قبل شد تا حدی که مردم بتوانند خود را به آب شور دریاچه بزنند و از منافع درمانی‌اش بهره‌مند بشوند. 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است