Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مرادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته و چند سال پیش به ویژه در سفر رئیس جمهور و الان برای رسمی شدن این مرز تلاش شد و خوشبختانه دولت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز «سیرانبند» بانه موافقت کرد.

بازگشایی بازارچه‌های مرزی از هفته آینده

وی تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی «مله‌خورد» سروآباد و «خانم شیخان» در مریوان نیز از هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان با بیان اینکه دولت با مصوبه‌ای برای مرزنشینان موافقت کرد، گفت: براساس این مصوبه ورود یک سری لوازم خانگی برای مرزنشینان آزاد شده است.

مرادنیا افزود: توافق با این مصوبه موجب ایجاد بستر درآمدی برای مرزنشینان خواهد بود که این کمک خوبی به معیشت مردم در مناطق مرزی است.

بزودی مقدمات تردد مسافران از مرز سیران‌ بند فراهم می‌شود

وی تصریح کرد:‌  با توجه به این ابلاغ و موافقت دولت مرکزی به زودی زمینه و مقدمات تردد مسافران از سیران بند را فراهم خواهیم کرد.

وی اذعان کرد: موضوع سیران‌بند همواره از درخواست‌های مردم استان به ویژه مرزنشینان بانه‌ای بود علی‌رغم پیگیری‌ها و موافقت ایران اسلامی و اقلیم با تحقق این کار دولت مرکزی عراق مخالف این بازگشایی بود، خوشبختانه در سفر رئیس جمهور کشومان به عراق بازگشایی این مرز جزء مصوبات سفر قرار گرفت و با پیگیری جدی وزارت کشور این موضوع تحقق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای تحقق این مهم به صورت جدی در وزارت کشور دنبال شد، گفت: شخص رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی که داشتیم، گفتند موافق هستند پیشنهاد هم از سوی ایشان به نخست وزیر عراق داده شده بود و بلاخره خوشبختانه با پیگیری وزارت خارجه به نتیجه رسید.

انتهای پیام/2330/71

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار کردستان بهمن مرادنیا اشتغال دولت مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاندار استان مرکزی در این مراسم با تبریک روز معلم به معلمان استان گفت: همت معلمین نجات دهنده آینده غیرقابل پیش بینی است و این معلمان هستند با تربیت صحیح فرزندان این کشور می‎توانند آینده ساز شوند.
مخلص الائمه معلمان را همراه همیشگی ما از دبستان تا دانشگاه و مراتب علمی بالاتر دانست و افزود: هر چه بتوانیم در مسیر رفع مشکلات فرهنگیان قدم برداریم آینده بهتری را می‌توانیم پیش رو داشته باشیم گرچه معلمان امروز با وجود تنگنا‌ها همچنان برای تربیت نسل امروز تلاش می‌کنند.
مولوی مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به اینکه ۱۷ هزار معلم در دو هزار مدرسه استان مرکزی فعالیت دارند گفت: علاوه بر برگزاری برنامه‌هایی برای گرامیداشت مقام معلم در نواحی آموزش و پرورش در شهر‌های مختلف، مراسم‌هایی توسط دانش آموزان در بیش از دو هزار مدرسه استان نیز برگزار می‌شود.
در ادامه از معلمان نمونه مدرسه حکمت تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟