Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گیلان با بیان اینکه مدیریت پسماند به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار محسوب می شود، گفت: حل مشکل پسماند در راستای حفاظت از محیط زیست مطالبه مهمی است که باید به آن جامه عمل پوشاند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بر اجرای پیوست های زیست محیطی و سلامت در اجرای طرح های توسعه ای تاکید شده است، افزود: حفاظت از محیط زیست میراثی بزرگی بوده که به عنوان یک وظیفه انسانی باید در همه نسل ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع با بیان اینکه هم پوشانی اعتبارات در طرح های مرتبط با تالاب انزلی، سازمان جنگل ها و وزارت نیرو برای مدیریت پسماند در دستور کار قرار گرفته است، گفت: شهرداری های سراسر استان از ظرفیت های موجود برای اتمام پروژه های حوزه پسماند بهره بگیرند.

وی به حمایت های ویژه دولت در خصوص تخصیص اعتبارات در حوزه پسماند اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای استان های شمالی تا تیر ماه سال آتی در نظر گرفته شده است.

زارع با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه جامع آموزشی حوزه پسماند در مناطق شهری و روستایی تأکید و اضافه کرد: اجرای این برنامه به منظور آگاهی بخشی بیشتر مردم است.

استاندار گیلان در ادامه گفت: پیش بینی می شود دولت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده برای پسماند تخصیص دهد.

وی خواستار اجرای طرح های آموزشی برای گردشگران جهت کاهش آسیب های محیط زیستی در گیلان شد و اظهار کرد: حفظ محیط زیست باید دغدغه اصلی مدیران و برنامه ریزان باشد.

زارع با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن فرایند افزایش ظرفیت شرکت کود آلی تا ۱۰۰۰ تن در روز، احداث نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی، تصفیه خانه شیرابه بسیاری از دغدغه ها در حوزه پسماند رفع خواهد شد، تصریح کرد: طراحی سامانه خرید پسماند خشک جهت کاهش تولید زباله و طزح تفکیک از مبدا نیز میتواند به کاهش حجم تولید زباله کمک کند.

کد خبر 5108666

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع مدیریت پسماند استانداری گیلان قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان بارش برف بصیرت ایام فاطمیه شهرستان کرج شیوع کرونا حماسه نهم دی ماه حوزه پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد

محسن افشارچی استاندار زنجان گفت: در جلسه‌ها و پیگیری‌های پس از سفر استانی رییس جمهور به استان مسائل هشت معدن استان حل شد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته شورای عالی محیط زیست با حضور رییس جمهور نیز مسائل ۲ معدن غنی و بزرگ استان در مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار زنجان گفت: در این جلسه، مسائل یکی از این معادن حل شد و برای مورد دیگر نیز با مجوز اکتشاف در پهنه معدنی آن موافقت صورت گرفت.

وی اظهار کرد: حل مسائل این معادن و پهنه‌های معدنی نیازمند بررسی آن در شورای عالی محیط زیست بود.

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان زنجان معادن فعال در مناطق حفاظت شده مطابق قانون می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، ولی فعالیت‌های معدنی در برخی مناطق حفاظت شده استان با چالش‌های همراه بود.

در زمان حاضر بیش از ۳۰ معدن در مناطق حفاظت شده استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳ مورد فعال است.

مناطق 'سرخ آباد و انگوران'، سه منطقه شکار ممنوع ' فیله خاصه، خرمنه سر و خراسانلو' و یک 'پناهگاه حیات وحش انگوران' زنجان، جزو مناطق حفاظت شده و محل امنی برای حیات وحش استان زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد