Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@21:32:41 GMT

هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۰۱۶۲

هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد

منصور غلامی با بیان اینکه اجرای «سند آمایش آموزش عالی» مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: در اجرای این طرح ساماندهی هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نخواهد شد.

به گزارش برنا؛ منصور غلامی، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری درباره اجرای سند آمایش آموزش عالی و نگرانی نمایندگان از تعطیلی واحد‌های دانشگاهی در استان‌های مختلف، گفت: این طرح که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است به منظور ساماندهی آموزش عالی بوده و با هدف حذف موازی‌کاری و امور پراکنده و تقویت نقاط قوت، اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در این اجرای این سند، هیچ واحد آموزش عالی تعطیل نخواهد شد و این یکی از مواردی است که باید از نمایندگان مجلس و مردم رفع نگرانی شود.

او اضافه کرد: در این طرح مؤسسات کوچک به مؤسسات توانمند به صورت شبکه‎ای وصل خواهند شد تا از امکانات مؤسسات بزرگ به 2 منظور «کیفی‌سازی فعالیت‌های خود» و «تعریف یک مأموریت خاص در حوزه پژوهش» متصل ‎‌شوندو این پیوند تا زمانی که این مؤسسات کوچک خود بتوانند در حد یک مؤسسه قوی روی پای خود به صورت مستقل بایستند، ادامه خواهد داشت.

غلامی یادآور شد: به ویژه این اشتراک‌گذاری امکانات در داخل استان‌‎ها محقق خواهد شد و برای اینکه تجمع صورت نگیرد، دو یا سه مرکزیت در هر استان تعریف شده تا همکاری‎‌های مشترک با هم صورت گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: آیین نامه‌های اجرایی این سند در حال تنظیم است و امیدواریم با شفافیت شدن مأموریت گرایی و کیفی‌سازی مؤسسات کوچک و جوان نگرانی‌ها در این خصوص به تدریج برطرف شود.
منبع:خانه ملت

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاه تعطیل منصور غلامی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه روند سرکوب دانشجویان در آمریکا اظهار کرد: دولت آمریکا به جای اینکه ندای حق طلبی جامعه دانشگاهی را گوش دهد، با فشار و لابی‌گری رژیم صهیونیستی اقدام به سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاهی حامی فلسطین می‌کند.

وی افزود: نقض قوانین ورود نیروهای نظامی به دانشگاهی در حالی در آمریکا صورت می‌گیرد که در ناآرامی‌های سال گذشته، وزارت علوم اجازه ورود نیروهای امنیتی را به دانشگاه را نداد،‌ این موضوع نشان می‌دهد که دانشجو، استاد و عالمان علمی و دینی جایگاه بسیار والایی در نظام جمهوری اسلامی دارند، این الگوی احترام به صورت یک قانون درآمده است.

زلفی گل با بیان اینکه فریاد حق طلبی دانشجویان امروز در تمام نقاط جهان شنیده می‌شود و هر روز در اخبار برگزاری راهیپمایی در دانشگاهای جهان مخابره می‌شود، عنوان کرد: این ندای حق‌طلبی مانند حرکت امام حسین(ع) در کربلا ماندگار خواهد بود و نمی‌توان جریان حق طلبی را سرکوب کرد.

وی تصریح کرد: برخورد قهری با دانشجویان تأثیر منفی بر افکار عمومی جهان خواهد داشت و دامنه حمایت از دانشجویان را فراگیر خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم