Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- قائم مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی روایتی ویژه از تشرف حاج قاسم سلیمانی به حرم رضوی و حضور ایشان در مراسم غبارروبی ارائه کرد. - اخبار استانها -

مرتضی بختیاری در گفت و گو  با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت به ملت و امت اسلامی در تبیین خصوصیات این سردار رشید اسلام اظهار داشت: همه فضایل اخلاقی در حاج قاسم نهفته و این فضایل در کردار وی متجلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخلاص حاج قاسم در حقیقت راز محبوبیت ایشان نزد پروردگار متعال و همه مردم بود بطوریکه رهبر معظم انقلاب به این خصوصیت اخلاقی شهید اذعان نمودند.

قائم مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به دلدادگی سردار شهید سلیمانی به امام رئوف(ع) به بیان خاطره ای از مراسم دریافت حکم خادمی ایشان از دست آیت الله رئیسی پرداخت و گفت: قبل از آغاز مراسم، مقدماتی برای آن تدارک دیده شده بود. زمانی که  مراسم اهدای حکم خادمی از تولیت آستان قدس در محل تالار ولایت آغاز شد؛ سردار با لباس خادمی وارد مراسم شدند و با گرفتم حکم خادمی احساس افتخار و شور و شعف زیادی داشتند.

بختیاری ادامه داد: در آن مراسم چنان حالت معنوی و عرفانی در حاج قاسم پدیدار شده بود  که همگان متوجه این دگرگونی شدند قبل از مراسم هم طی نشستی که با ایشان داشتیم چنان از حلاوت خادمی امام رضا(ع) صحبت می‌کردند که بیان حالشان قابل وصف نیست.

شهید سلیمانی و همراهانش سبب آبروی جهان اسلام شدندمعاون استاندار قزوین:‌ شهید سلیمانی محور اتحاد گروه‌های جهادگر اسلامی استاختصاصی| سخنرانی منتشر نشده از حاج قاسم سلیمانی: حزب‌الله می‌تواند ارتش اسرائیل را دفن کند/ از غصه‌های من ناشناخته ماندن «مالک‌های جنگ» است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به محبوبیت سردار شهید برای همه مردم افزود: پس از پایان مراسم جمعیت خدام به سمت سردار آمدند و تمام وجودشان از عشق به سردار پر شده بود.

وی به تبیین خاطره‌ای دیگر از حضور سردار در مراسم غبارروبی ضریح مطهر رضوی  پرداخت و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی در مراسم غبارروبی مرسوم بود که شخصیت‌های روحانی داخل مضجع می‌شدند و حرم را غباروبی می‌کردند و نذورات مردمی را با احترام بیرون می‌آورند و با گلاب آنجا را شستشو می‌دادند و سابقه نداشت غیر از علما و بزرگان دین فردی دیگر به مراسم غبارروی برود؛ ولی برای اولین بار شهید قاسم سلیمانی به حرم مطهر آمدند و برای چنین کاری از سوی آیت الله رئیسی دعوت شدند و زمانی که سردار اذن ورود پیدا کردند در ورودی مضجع شریف به زمین افتادند و همین طور که  به زمین بوسه می‌زدند اشک می‌ریختند.

بختیاری ادامه داد: زمانی که سردار وارد مضجع شدند و سر مبارک خود را روی قبر مولایمان آقا علی بن موسی الرضا(ع) گذاشته بودند و در همین حالت اشک امانشان نمی‌داد حالتی در ایشان بوجود آمده بود که گویی عاشق به وصال معشوق خود رسیده؛ گریه ایشان به گونه‌ای بود که همه حضار هم  اشک از چشمانشان سرازیر شده بود.

وی افزود: سردار پس از آن مراسم دو رکعت نماز خواندند و در هنگام نماز تمام توجه شان به معبود خود بود و چنان ارتباط قلبی با خدای خود داشتند که قابل وصف نبود.

قائم مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: ایشان هر کاری کرد برای خدا بود. اخلاص این شهید در دل‌ها چنان نفوذ کرد که دوست و دشمن برای شخصیت او احترام قائل بودند و به او علاقه  زیادی داشتند.در روایات هم داریم کسی که با سلاح اخلاص وارد هر معرکه‌ای شود زمین و زمان از او حمایت می‌کند و ما اگر فتوحات بسیاری در جنگ با داعش خبیث داشتیم به خاطر اخلاص سرداران عزیزمان  و در راس آن سردار سلیمانی عزیز بود.

انتهای پیام/282/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولیت آستان قدس قاسم سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.


سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.


او  از رانندگان خواست برای تردد ار مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود