Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:55:08 GMT

امنیت شبکه چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۱۰۰۷

امنیت شبکه چیست؟

همه ما می دانیم که در دنیای امروز، شبکه های کامپیوتری، بخشی جدایی ناپذیر از فناوری اطلاعات شده است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام ستاک، با رشد روزافزون فضای اینترنت و ارتباطات، از بین موضوعات مطرح شده، امنیت شبکه در اولویت اول قرار می گیرد. در ادامه، علاوه بر توضیحات لازم در خصوص امنیت شبکه، توضیح داده می شود چطور می توان امنیت شبکه های کامپیوتری را تامین نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی، امنیت شبکه شامل سیاست ها و اقدامات اتخاذ شده به منظور نظارت و جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز، سوء استفاده و هک شدن می باشد. کلیه ی فعالیت هایی که در راستای حفاظت از شبکه و همچنین داده ها صورت می گیرند، تحت عنوان امنیت شبکه معروف هستند. این اقدامات می توانند در قالب های سخت افزاری و یا نرم افزاری اجرا شوند.

شبکه های کامپیوتری، ممکن است مانند شبکه های شرکتی، به صورت خصوصی باشند و یا به صورت عمومی باشند و در دسترس عموم قرار گیرند.

نحوه عملکرد امنیت شبکه

امنیت شبکه چندین لایه دفاعی را در قسمت های مختلف شبکه مانند لبه و یا هسته شبکه ترکیب نموده و به هریک از لایه ها، مسئولیت مشخصی را می سپارد. به این صورت است که تنها کاربران مجاز امکان دسترسی به شبکه را خواهند داشت و کاربران غیرمجاز، مسدود شده و فرصت سوء استفاده از آن ها سلب می گردد.

انواع راهکارها و خدمات امنیت شبکه

. کنترل دسترسی ها

. نرم افزارهای آنتی ویروس و ضدبدافزار

. امنیت برنامه

. تحلیل رفتاری

. امنیت ابری

. جلوگیری ازنشت اطلاعات

. امنیت ایمیل

. فایروال ها

. سیستم پیگیری از نفوذ

. امنیت دستگاه تلفن همراه

. تقسیم بندی شبکه

. مدیریت امنیت اطلاعات و رویدادها

. تانل های امن

. امنیت وب

. امنیت وایرلس

قابل ذکر است شرکت ستاک فناوری ویرا، با بررسی منابع شبکه، تهدیدات شبکه، نیازهای امنیتی، مدیریت شبکه و نظارت بر امنیت، خدمات ارزنده ای در زمینه امنیت شبکه به مشتریان محترم ارائه می دهد و همچنین امکان ارائه راهکارهای متنوع را با توجه به نقشه شبکه و سرویس های مورد استفاده درون سازمان براساس راهکارهای مانیتورینگ ،پایش و مدیریت شبکه دارد.

یکی از ابزارهایی که شرکت ستاک فناوری ویرا در این زمینه پیش روی خود قرار داده، محصولات برند فورتی نت است که از شهرت جهانی برخوردار بوده و در آزمایش های مختلف، قادر به کسب بالاترین رتبه اثربخشی بوده است.

فایروال های فورتی گیت که پیشتر نیز درباره آن صحبت نموده ایم، انواع مختلفی دارد. فایروال ها سدی بین شبکه داخلی و شبکه خارجی مانند اینترنت ایجاد می نمایند. همچنین از مجموعه ای از قوانین تعریف شده جهت مجاز شمردن و یا بلاک کردن ترافیک شبکه استفاده می نمایند.

یک فایروال ممکن است سخت افزار یا نرم افزار باشد و یا هر دو. شرکت ستاک فناوری ویرا، فایروال های فورتی گیت که شامل سری های مختلف Entry Level، Mid-Range و high End  می شود را ارائه می نماید.

هر سازمان می بایست با توجه به اندازه خود و نیازهای مختلفی که دارد، fortigate مناسب را انتخاب نماید. لازم به ذکر است، در این خصوص می توان از تیم فنی شرکت ستاک فناوری ویرا نیز درخواست مشاوره داشت.

از پرفروش ترین های  فورتیگیت Entry Level می توان FG-۶۰E و FG-۶۰F را نام برد. در ضمن FG-۱۰۰E ، FG-100F ، FG-۲۰۰E ، FG-۳۰۰E ، FG-۴۰۰E و FG-600E از پرفروش ترین های MID-Range FortiGate می باشد.

در صورتی که بخواهیم فورتی گیت های پرفروش سری high end را نام ببریم، باید به FG-۱۰۰۰D ،  FG-1100E و FG-۱۵۰۰D اشاره نماییم.

با توجه به سیاست شرکت ستاک فناوری ویرا، در خصوص داشتن محصولات متنوع جهت درخواست های متفاوت مشتریان، این شرکت محصولات برندهای دیگر مانند سیسکو شامل فایروال هاCisco ASA و سوییچ های آن، برند HP شامل سرورهای آن و همچنین محصولات ذخیره سازی DELL EMC را ارائه می نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امنیت شبکه شبکه های کامپیوتری فایروال ها امنیت شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • «اراک» دردسر بزرگ سرمربی پرسپولیس
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • تشکیل هیئتی مشورتی در حوزه امنیت هوش مصنوعی