Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:09:50 GMT

۱۵۰هزار فرصت شغلی در کمیته امداد ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۱۰۷۲

۱۵۰هزار فرصت شغلی در کمیته امداد ایجاد شد

گروه استان‌ها ــ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال بیش از ۲۰۰هزار فرصت اشتغال‌زایی در کمیته امداد فراهم می‌شود که تاکنون ۱۵۰ هزار اشتغال در استان‌ها ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جم، مرتضی بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در جم با اشاره به بررسی وضعیت محرومان و مددجویان شهرستان عسلویه اظهار داشت: در سفر به شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر وضعیت مددجویان رسیدگی و مطالبات آنان مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از واگذاری 4 واحد مسکونی به ایتام که توسط خیران ساخته شده خبر داد و بیان کرد: عملیات ساخت 230 واحد مسکونی ویژه مددجویان در شهرستان‌های جنوبی جم، عسلویه، کنگان و دیر با مشارکت صنایع پتروشیمی، کمیته امداد و خیران آغاز شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر توانمندسازی مددجویان برای اشتغال‌زایی و تامین معیشت خاطرنشان کرد: یکی از رویکرد این نهاد در حوزه اشتغال توانمندسازی مددجویان است که در این راستا از حوزه حمایتی عبور کرده‌ایم و به حوزه توانمندسازی رسیده‌ایم البته این بدان معنا نیست که حمایت نداشته باشیم قطعا حمایت از نیازمندان به ویژه سالمندان مورد توجه است.

بختیاری، با بیان اینکه در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی کارهای بزرگی انجام شده است تصریح کرد: امسال بیش از 200 هزار فرصت اشتغال‌زایی در کمیته امداد فراهم می‌شود که تاکنون 150 هزار فرصت شغلی در استان‌ها ایجاد شده است.

ساخت 1000 واحد مسکن مددجویی در استان بوشهر آغاز می‌شود بختیاری: فقرزدایی و تأمین مسکن مقاوم از اهداف کمیته امداد در انعقاد تفاهم‌نامه با سپاه است استاندار بوشهر: 1000 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ساخته می‌شود

وی، از ایجاد 4500 اشتغال در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تا پایان سال شش‌هزار اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ایجاد و 170 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به برنامه اشتغال در لایحه بودجه 1400 افزود: در این راستا دولت 6100 میلیارد تومان در بودجه 1400 پیش بینی کرده که با توجه به برنامه مهم اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال آینده، در خواست شده که تسهیلات اشتغال‌زایی سال 1400 افزایش یابد که در کمیسیون‌های اجتماعی، برنامه و بودجه تایید شده است.

بختیاری، با بیان اینکه نهایی شدن تسهیلات اشتغال‌زایی منوط به تایید کمیسیون تلفیق و تصویب در صحن علنی مجلس است گفت: مسکن که یکی از ارکان توانمندسازی است برنامه‌های مهمی تدوین شده که در بودجه سال آینده 5 هزار میلیارد تومان برای این مهم، دولت پیشنهاد داده و در مجلس مطرح شده است.

وی بیان کرد: اعتبارات تامین مسکن مددجویان از محل تبصره 14 تامین می‌شود که 50 هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساخته و تحویل می‌شود.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد مسکونی کمیته امداد اشتغال زایی استان بوشهر هزار فرصت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد