Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق ظهر چهارشنبه در تجمع طلاب و روحانیون که در حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین برگزار شد طی سخنانی در خصوص نابسامانی های جهان اسلام بیان داشت: متاسفانه کشورهای اسلامی منطقه فقط دم از مسلمانی و سیاست می زنند، آنها کدام اسلام را یدک می کشند وقتی یمن و فلسطین در آتش خشم دشمن می سوزد و شما نظاره گر هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش بالا و روشنگرانه حوزه های علمیه در جامعه اشاره کرد و افزود: حوزه باید سنگر دار علم، کار جهادی خدمت به مردم، بصیرت افزایی و پایگاه صدور اسلام ناب محمدی (ص) باشد.

این مسئول فرهنگی اظهار داشت: علما باید مرزهای فرهنگی را حفظ کنند و حفظ این مرز پر خطر است و هجمه های آن زیاد است، طلبه و حوزه باید در کار جهادی پیشقدم باشد و در استان تهران هم اکنون دو هزار نفر بطور متناوب در کار جهادی فعالیت دارند که بی نظیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران به ایام فاطمیه و شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه (س) اشاره داشت و بیان کرد: اگر شهادت ام الائمه (س) و بیست و پنج سال خانه نشینی علی (ع) نبود الان آمریکا و اسراییل هم نبود، ظلم و ستم نبود، زیرا اسلام واقعی وجود داشت و نور اسلام حقیقی ظلم و مظلوم کشی را از بین می برد.

وی به برخی از کلمات پیامبر (ص) در فضائل حضرت زهرا (س) اشاره داشت و اظهار داشت: بی نظیر ترین جملات پیامبر اکرم (ص) در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها بود، زهرایی که پیامبر و جبرائیل بدون اجازه وارد نمی شدند ولی خصم و کین دشمنان باعث شد با لگد و هیزم آتش به درب آن خانه حمله ور کنند.

این مسئول فرهنگی استان تهران افزود: شاهد هستیم، بعضی ها که در دوران انقلاب از سفره نظام ارتزاق کردند، سر در آخور فرانسه و انگلیس بردند اما مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افتد و نظام ما از این حرکت ها آسیب نخواهد دید و در مقابل این افراد، بزرگوارانی بودند و هستند که حتی چشم به هم زدنی از امام و رهبری دور نشدند و حتی در دفاع از ولایت قید فرزندان خود را زدند ولی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را تنها نگذاشتند.

وی با توصیه اخلاقی به طلبه ها در مورد دینداری و ولایت مداری محض گفت: سردار سلیمانی عزیز ما چهل سال پوتین مبارزه و حفاظت از ولایت را از پای خود در نیاورد و این الگوی ابدی ماست، سردار سلیمانی استاد سیاست مداری بود و مدعیان سیاست مداری باید از وی یاد بگیرند و بدانند مذاکره ای که همه چیز را بدهی و بعد خنده کنی، ذلت است.

رحیمی صادق درباره ایام الله دهه بصیرت و ۹ دی نیز بیان داشت: بعضی ها اینگونه اند که دست از آرمان های خود نمی کشند واین موضوع را باید در این دهه بصیرت جستجو کرد و بدانیم توحید بی بصیرت می شود داعش، که لاالااله الله می گفت، سر می برید، قرآن چاپ می کردند ولی حقیقت ها را می دزدیدند.

مدیر حوزه های علمیه استان تهران فتنه ۸۸ را آزمون مهم برای مردم و مسئولین ارزیابی کرد و اظهار داشت: بصیرت اگر نباشد می‌لرزیم، اگر بصیرت بود فتنه ۸۸ پیش نمی آمد، فتنه سال ۸۸ جنگ احزاب بود، همه دشمنان باز هم دست به دست هم برای ساقط کردن به میدان آمدند تا اسلام حقیقی را برای ابد از بین ببرند اما باید سر تعظیم فرود آورد برای رهبری حکمیانه و مدبرانه رهبری معظم انقلاب و مردم عزیز که از خیلی از خواص جلوتر بودند و آنها بودند که درس بصیرت به خواص دادند.

وی در پایان گفت: فتنه هنوز هم هست خط فتنه از سال ۸۸ شروع شده و تا الان ادامه دارد، کسانی که سر در آخور دشمنان دارند، در مقابل دریای عظیم مردم هیچ هستند.

کد خبر 5108765

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران فتنه 88 قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان بصیرت بارش برف ایام فاطمیه شیوع کرونا شهرستان کرج شهرکرد استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش

معلم مربی جامعه و معمار آینده کشور است. از این رو احترام به معلم، احترام به همه کمالات است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نخستین معلم بشریت خداوندی است که علم اسماء الهی را به آدم ابوالبشر آموخت و مقام توحید را با مقام معلمی پیوند داد. سپس به‌واسطه قلم، انسان‌ها را با دانش‌های مختلف آشنا ساخت و انبیاء عظام را به مقام معلمی برگزید.

پس معلمی شأنی سترگ و شغلی الهی است که پیامبران الهی عهده‌دار آن بوده‌اند. معلم مربی جامعه و معمار آینده کشور است. از این رو احترام به معلم، احترام به همه کمالات است.

جایگاه معلمِ نمونه؛ جایگاه انسانی متعالی است که دارای شاخصه‌هایی چون: علم و بصیرت، تعهّد و احساس مسئولیت، عشق و محبت، دقّت در صورت و محتوای پیام، پیگیری در آموزش و تربیت، نظم و انضباط، خلاقیت و تفکّر، اعتقاد و ایمان به معارف الهی، عزم و اراده تعالی،‌ عامل بودن به احکام الهی، پایبندی به اخلاق اسلامی، پایبندی به تعهّدات ملّی و کارامدی و أثرگذاری است.

برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی

نظام متعالی آموزش و پرورش که معلم در آن به ایفای نقش می‌پردازد، اهداف عظیمی را پی می‌گیرد که برخی از آن عبارتند از: آموزش علوم نافع، تدوین منابع لازم درسی، انسان‌سازی، تربیت کادر انسانی یا نیروی مغزافزار و بازوان کارافزار برای جامعه، بصیرت‌آفرینی، ایجاد احساس التزام به هویت ملی و دینی، و نهایتاً نقش‌آفرینی مثبت در پیشرفت همه‌جانبه کشور.

این نظام متعالی با وجود امکاناتی چون ثروت عظیم هوش جوان ایرانی، مکتب انسان‌ساز اسلام و وجود مراکز تربیتی همچون مساجد و هیئات مذهبی، الزاماتی راهبردی جهت دستیابی به اهداف مورد نظر دارد که برخی از آن: تأمین نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کشور، برنامه‌ریزی درست و هدفمند در جهت رفع نیازهای جامعه، توزیع متعادل و متناسب نیروی انسانی مورد نیاز جامعه، محور قرار دادن سند تحول برای اصلاح ساختارها و روندها، تهیه نقشه راه برای اجرایی کردن سند تحول، جذب معلمان مجرب و توانمند، تهیه و تدوین کتاب‌های درسی و کمک درسی آموزشی و پرورشی متناسب با سطح فکر، روحیات، جنسیت و سیر رشد دانش آموزان و متناسب با نیاز جامعه، بازشناسایی مفاخر و شخصیت‌های مؤثر جامعه، رصد دائم کیفیت آموزشی معلمین و تلاش برای ارتقاء کیفی تدریس، تلاش برای ارتقاء نظام آموزش به جایگاه نخست جهان اسلام در عرصه تولیدات آموزشی و پرورشی، ترجمه آثار فاخر آموزشی تربیتی به زبان‌های زنده دنیا، و افزایش ظرفیت مدارس دولتی و ممانعت جدی از برون‌سپاری تعلیم و تربیت به نهادهای غیر رسمی (جز در موارد نادر) است.

پر واضح است که نظام متعالی آموزش در برابر معلمین، وظایفی برعهده دارد که از جمله آنها: بهبود وضع معیشت معلمان، جدیت در آموزش‌های بدو خدمت و ضمن خدمت آنان، زمینه سازی برای انتقال تجربیات آموزشی و مهارت‌های تدریس به نسل جدید از معلمان، تلاش برای ثبات مدیریت نهاد آموزش و پرورش، تلاش برای منطبق سازی نظام آموزشی تربیتی با نیازهای ملی، منطقه ای و جهانی کشور، به‌روزرسانی مستمر سند تحول آموزش و پرورش، تدوین نقشه راه اجرایی شدن سند آموزش و پرورش با ارائه شاخص‌های معین، افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمینی عالم، کارامد و متعهد، تأمین مربیان پرورشی مدارس جهت هدایت دانش‌آموزان به رعایت سبک زندگی اسلامی و نظارت مفید، مؤثر و مستمر بر مؤسسات آموزشی غیر رسمی است.

با نظر به جایگاه عظیم معلم در اسلام می‌توان به ضرورت تعالی مستمر نهاد آموزش و پرورش و به‌روزرسانی منابع آموزشی و هدفمند بودن برنامه‌ها در راستای ارائه الگویی از نظام متعالی آموزش در جهان اسلام پی برد. 

حجت‌الاسلام دکتر مهدی امیدی نقلبری؛ دانشیار و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • سه جریان مخالف استاد مطهری