Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در لیبی گفت: دستاورد آمریکا برای تحقق نظم نوین جهانی ۲۳ هزار میلیارد دلار بدهی داخلی و هم چنین صرف ۷ هزار میلیارد دلار هزینه در خاورمیانه بوده و در نهایت نتیجه‌ای هم نگرفتند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اکبری، سفیر سابق ایران در لیبی در نخستین رویداد تخصصی اخراج آمریکا از منطقه که به همت اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر در محل دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: آمریکایی‌ها با تصور اینکه داعش می‌تواند یک جنگ ۵۰ ساله را مدیریت کند این تفکر و دین خشن جدید را ایجاد کردند و امیدوار بودند که برای حمایت از داعش از هم پیمانان خود کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جبهه مقاومت مهمترین نقطه مقابل داعش بود با این وجود این پروژه نیز به مانند طرح خاورمیانه بزرگ و خاورمیانه جدید در مقابل جبهه مقاومت شکست خورد افزود: دستاورد آمریکا برای تحقق نظم نوین جهانی ۲۳ هزار میلیارد دلار بدهی داخلی و هم چنین صرف ۷ هزار میلیارد دلار هزینه در خاورمیانه بوده و در نهایت نتیجه‌ای هم نگرفته اند.
اکبری با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پس از صرف هزاران میلیارد دلار در منطقه مجبور شدند که در افغانستان با طالبان صلح کنند تصریح کرد: سوالی که وجود دارد این است اگر طالبان تروریست است پس چرا آمریکا با آن‌ها صلح کرد و اگر تروریست نیست پس چرا ۲۰ سال با این گروه جنگید.
سفیر سابق ایران در لیبی افزود: عراق قبل از داعش هم پیمان آمریکا بود، ولی بعد از حمله داعش یک حشد الشعبی شکل گرفت که توانست علاوه بر نابودی داعش به سدی در مقابل آمریکا تبدیل شود.
وی افزود: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند اگر سردار سلیمانی را از میان بردارند مشکل آن‌ها در منطقه حل می‌شود غافل از اینکه فرهنگ مسلمانان یک فرهنگ عاشورایی است البته این تحلیل غلط ناشی از این است که آمریکا در جامع شناسی ملت‌های اسلامی عملکرد موفقی نداشته است.
اکبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای پیروزی در جهان اسلام کمبودی ندارند تصریح کرد: بعد از ترور سردار سلیمانی مجلس عراق تصمیم گرفت تا آمریکا را از عراق اخراج کند و این در حالی است که تا پیش از این آمریکا از هیچ کشوری اخراج نشده است.
سفیر سابق ایران در لیبی با اشاره به اینکه آمریکا ۶ هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کرده، اما امروز جریان مقاومت به این کشور می‌گوید که باید از عراق خارج شود و اگر خارج نشود با خشم مردم مواجه خواهد شد افزود: در حال سفارت آمریکا در عراق امنیت ندارد با این وجود این کشور مستاصل شده و نمی‌داند که باید چه واکنشی نشان دهد به همین دلیل التماس می‌کنند تا در عراق بمانند.
وی بیان کرد: آمریکایی‌ها این همه امکانات نیز به سوریه وارد کردند تا حاشیه امنیت برای اسرئیل ایجاد کنند، اما امروز باید کاری کنند تا امنیت آمریکا تامین شود.
اکبری با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تمام امکانات خود را پای کار آوردند تا یمن را تسلیم کنند، ولی با مقاومت مردم این کشور یمنی‌ها روی پای خود ایستادند تصریح کرد: امروز اگر بایدن بیاید باید فکر کند که چگونه می‌تواند عربستان را در مقابل تهدید یمن حفظ کند.   سفیر سابق ایران در لیبی افزود: امروز خیلی از اندیشکده‌ها معتقدند افول آمریکا شروع شده و البته بین این افول که سال ۲۰۲۵ باشد یا ۲۰۳۰ اختلاف وجود دارد.
وی افزود: امروز تحلیلگرانی مانند فوکویاما و جزف نای نیز می‌گویند آمریکا دارد از دست می‌رود به هر روی ترامپ تا پیش از اینکه رئیس جمهور آمریکا شود حتی یک سخنرانی سیاسی نداشته، اما او آمد تا مشکلات اقتصادی آمریکا را حل کند و تا حدودی هم حل کرد، ولی چون سیاستمدار نبود به ابزار دست اسرائیل تبدیل شد به همین دلیل او حتی یک دستاورد در خارج از آمریکا نداشت.
اکبری با اشاره به اینکه ترور سلیمانی در آمریکا هم برای ترامپ به یک شکست تبدیل شد، افزود: برخی از کشور‌های عربی به نیابت ماموریت‌های آمریکا را در منطقه انجام می‌دهند و این در حالی است که امروز آمریکا باید از منطقه خارج شود و نهایتا یک قدرت منطقه‌ای در منطقه خودش باشد.
سفیر سابق ایران در لیبی با بیان اینکه آمریکا ۷۵۰ میلیارد تومان بودجه نظامی برای حفظ ارتش و تامین امکانات خود در بیرون از آمریکا هزینه کرده و این در حالی است که اگر از منطقه خارج شود این بودجه خرج آمریکایی‌ها می‌شود اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید به خانه خود برگردند و اجازه دهند فلسطینی‌ها هم به خانه هایشان برگردند و کشور‌های اسلامی در آرامش باشند.
وی گفت: اگر مقاومت نبود امروز سلطه گری و نظم نوین جهانی آمریکا دنیا را بهم می‌ریخت و با قدرت گرفتن داعش حتی کشور‌های اروپایی هم ناامن می‌شدند به هر روی امروز امنیت دنیا مدیون رفتار جبهه مقاومت و ایثارگری شهید سلیمانی است.
اکبری تصریح کرد: اگر جبهه مقاومت نبود نه تنها سلطه آمریکا گسترش می‌یافت؛ بلکه جهان نیز ناامن می‌شد، ولی با وجود جبهه مقاومت و فرهنگ عاشورایی این اتفاق نیفتاد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اکبری آمریکا داعش سفیر سابق ایران در لیبی هزار میلیارد دلار نظم نوین جهانی آمریکایی ها جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، یک پهپاد «ام کیو - ۹» به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سواحل یمن سقوط کرد.

پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اعتراف کرد که یک پهپاد «ام‌کیو - ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، جنبش انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

کد خبر 6089412

دیگر خبرها

  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد