Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی کرملین، ولادیمیر پوتین در پیام سال نو و کریسمس به جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده خاطرنشان کرد که ویروس کرونا و سایر چالش هایی که جهان در سال گذشته با آن روبرو بود، نیاز به همکاری گسترده بین المللی دارد.

رئیس جمهوری روسیه ابراز اطمینان کرد که روسیه و ایالات متحده، با ایجاد روابط براساس روحیه برابری و در نظر گرفتن منافع یکدیگر، می توانند اقدامات زیادی برای تقویت ثبات و امنیت در سطح منطقه ای و جهانی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دولت روسیه همچنین در پیامی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده آمریکا اعیاد کریسمس و سال نو میلادی را تبریک گفت.

پوتین همجنین در پیام تبریک سال نو میلادی و کریسمس برای سران دیگر کشورها و دولتها از جمله  شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و رجب طیب اردوغان  رئیس جمهوری ترکیه خواستار گسترش روابط و همکاری ها در سال ۲۰۲۱ میلادی شد.   

ولادیمیر پوتین همچنین در پیام تبریک به شی جین پینگ رئیس جمهور جمهوری خلق چین به مناسبت سال نو  اظهار داشت که در سال آینده روابط روسیه و چین از همکاری جامع و تعامل استراتژیک به طور پویا ادامه می یابد.

 در پیام پوتین به شی جین پینگ آمده است، با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، حفظ روابط تجاری و اقتصادی در سطح بالا امکان پذیر بود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اشاره کرد که مسکو و پکن از نزدیک تلاش های خود را برای پرداختن به موضوعات اصلی دستور کار منطقه ای و جهانی هماهنگ کرده و با هم در چارچوب انجمن های سازمان ملل و سازمان همکاری شانگهای و بریکس عمل کردند.

وی در پیام تبریک خود گفت: «من مطمئن هستم که سال آینده با دستاوردهای جدید در کار مشترک برای توسعه طیف وسیعی از روابط دو جانبه با توجه به پیمان همسایگی، دوستی و همکاری، بیستمین سالگرد این همکاری ها جشن گرفته خواهد شد.»

 پوتین در تبریک سال ۲۰۲۱ برای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، با رضایت خاطر به پیشرفت تدریجی روابط روسیه و ترکیه در همه زمینه های مهم اشاره کرد.

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که، به رغم شرایط سخت بهداشتی و اپیدمیولوژیکی، گفت و گوی سیاسی معناداری در حال انجام است، پروژه های مهم انرژی مشترک به طور سیستماتیک اجرا می شوند و سطح بالایی از همکاری در زمینه های تجاری، اقتصادی، نظامی - فنی و سایر حوزه ها حفظ می شود.

رئیس دولت روسیه ابراز اطمینان کرد که در سال آینده مسکو و آنکارا به تعامل مثمر ثمر در مورد موضوعات مهم برنامه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ادامه خواهند داد که کاملاً منافع ملت های روسیه و ترکیه را برآورده می کند و در راستای تقویت ثبات و امنیت در قاره اوراسیا است.

برچسب‌ها کریسمس رجب طیب اردوغان روسیه جمهوری خلق چین ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کریسمس رجب طیب اردوغان روسیه کریسمس رجب طیب اردوغان روسیه جمهوری خلق چین ولادیمیر پوتین اخبار کنکور رئیس جمهوری سال نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی