Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@21:56:37 GMT

پوست پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۵۰۵۶

پوست پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید!

به گزارش صدا و سیما؛ بیشتر افراد پوست پرتقال را دور می‌ریزند، اما جالب است بدانید پوست پرتقال مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی و ... دارد. مسلماً پوست پرتقال بهترین قسمت میوه برای مصرف است، اما تعداد کمی از افراد پوست پرتقال را مصرف می‌کنند. پوست پرتقال دارای برخی مواد شیمیایی، فلاونوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین A، B، C، مس، کلسیم و منیزیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که خوردن میوه آبدار متداول‌ترین روش برای لذت بردن از این میوه است، چند روش وجود دارد که می‌توانید پوست پرتقال را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


فواید پوست پرتقال
به کاهش وزن کمک می‌کند، شدت آلرژی را کاهش می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، از ایجاد لک‌ها و چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند و فشار خون را کاهش می‌دهد.

مراقبت از پوست
مملو از ویتامین E و آنتی اکسیدان‌های بی نظیر است، استفاده از پوست داخلی به طور مستقیم بر روی پوست صورت می‌تواند التهاب را از بین ببرد، در عین حال به جلوگیری از چین و چروک و لکه‌های پیری نیز کمک می‌کند.

آلرژی
پوست پرتقال علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به دلیل ترکیبات فعال موجود در آن، می‌تواند واکنش‌های آلرژیک را سرکوب کند.

سلامت قلب و عروق
به دلیل داشتن مقادیر کافی فیبر و بسیاری از مواد مغذی مختلفپ در پوست پرتقال، خوردن آن می‌تواند باعث سلامت قلب و عروق شما شود و به کاهش فشار خون و جلوگیری از تجمع کلسترول کمک کند.

آسم
نوشیدن عصاره پوست پرتقال در چای یا به صورت پودر شده، می‌تواند التهاب دستگاه‌های تنفسی را تسکین دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن
پوست پرتقال با ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های مختلف قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر طیف وسیعی از عوامل بیماری زا، سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند.

چگونه از پوست پرتقال استفاده کنیم؟
- به صورت موضعی پوست پرتقال را به پوست خود بزنید.
- پوست پرتقال را در سس‌ها و خورش‌های مختلف بجوشانید.
- پوست پرتقال را خشک کرده و سپس آن را، آسیاب کنید.
- می‌توانید آن را به مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و حتی آب حمام برای اسکراب اضافه کنید.
- دم کرده چای از پوست پرتقال و همچنین جویدن مستقیم آن‌ها برای سلامت دهان و دندان مفید است.

عوارض جانبی پوست پرتقال
مصرف مقدار زیاد پوست پرتقال باعث عوارض جانبی مانند سردرد، مشکلات بینایی و ضعف بدنی می‌شود. یکی از ترکیبات اصلی آن، سینفرین است که می‌تواند اثرات تحریک کننده‌ای روی بدن داشته باشد. هنگامی که برای اولین بار پوست پرتقال را امتحان می‌کنید، با مقدار کم شروع کنید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن پوست پرتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، یک کاربر نوشت: «خانوم ۴۴ ساله با اندام باربی اومده استخر سانس که تموم شد زیر دوش بی‌حال شد افتاد رفتم بالاسرش کمک و فشارشو گرفتم ٧! دوبار غش و تشنج کرد، تا اورژانس برسه خوابوندم و سرم خوراکی دادم اورژانس سرم تزریقی زد باز فشار از ٨ بالاتر نمیومد چرا؟ قندو حذف کردم!»

این توییت در این شبکه اجتماعی بسیار پربازدید و پر کامنت شد. مدتی است که چالش ۲۱ روزه حذف قند در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. در همین‌باره دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران در پاسخ به این سوال که با چالش ٢١ روزه حذف قند می‌توان لاغر شد، به خبرآنلاین می‌گوید: قندهای ساده شامل قند، شکر، شیرینی و شکلات در هرم غذایی و الگوی غذایی سالم هیچ جایگاهی ندارند.

دکتر محمد هاشمی، با اشاره به پر طرفدار شدن استفاده از چالش ٢١ روزه حذف قندهای ساده در فضای مجازی، درباره تاثیرات این چالش کاهش وزن ادامه می‌دهد: مصرف این خوراکی‌ها نه تنها ضرورتی برای بدن ما ندارد بلکه زیان‌های زیادی هم به‌همراه دارد. حذف قندهای ساده بواسط کاهش کالری دریافتی طی ٢١ روز می‌تواند درجاتی از کاهش وزن و آثار مثبت کاهش مصرف مواد قندی را به‌ همراه داشته باشد. اما ٢١روز، برای دستیابی به سلامت پایدار کفایت نمی‌کند بلکه باید یک برنامه مستمر و دراز مدت را برای اصلاح الگوی غذایی خود در نظر بگیریم.

برخی از علائم اولیه ترک مصرف قند

سردرد، هوس‌های وقت و بی‌وقت، نوسانات خلقی، خستگی، سرگیجه، اختلال در تمرکز. به طور مثال، هنگامی که برای اولین بار قند و شیرینی را حذف می‌کنید، احساس خستگی یا بی‌حالی دارید، اما به تدریج و با تنظیم پایدار قند خون در محدوده سالم، بدن افت قند را کمتر تجربه می‌کند و انرژی ثابت‌تری در طول روز دارد. به گفته کارشناسان، یک رژیم غذایی متعادل (با پروتئین کافی، چربی‌های سالم و فیبر) و هم‌چنین نوشیدن آب کافی در طول روز و ورزش منظم می‌تواند به تثبیت سطح قند خون و کاهش علائم ترک قند کمک کند.

حذف قند در مراحل اولیه ممکن است برای افراد سخت باشد، اما زمانی که بدن بتواند این چالش را بپذیرد و بر عوارض آن غلبه کند، مزایای ارزشمندی را کسب خواهد کرد که در راستای ارتقای سلامت کلی مفید است.

در هر حال لازم است بدانید که قند به خودی خود می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد؛ چرا که منبع اصلی سوخت مغز ما گلوکز (قند) است. اما زیاده‌روی در مصرف قند مشکلات سلامتی بسیاری را در بر دارد. حذف کلی قند از رژیم غذایی بسیار سخت است، زیرا تمام غذاهای حاوی کربوهیدرات درنهایت توسط بدن به قند تجزیه می‌شوند تا به عنوان انرژی از آن استفاده شود؛ از همین رو تمرکز بر کاهش مصرف قندهای مصنوعی اقدامی هوشمندانه‌تر است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899996

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید