Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به ۴۰۳ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۶۵ بیمار در بیمارستان های کرونایی استان بستری هستند که ۷۴ بیمار مبتلای قطعی هستند و از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۱۱۴۶ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: از ۳۹۹ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست های pcr و سریع بودند حدود ۳۲ درصد نمونه ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، لنده و دنا می باشند.
یزدان پناه عنوان کرد: در طی مدت ۱۱ماه شیوع کرونا مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسزایی در کنترل بیماری داشته اند و از این پس نیز تنها با همکاری مردم بیماری کنترل می شود.
وی ادامه داد: تمام شهرهای استان های مجاور استان (فارس، اصفهان و خوزستان) در وضعیت زرد هستند ولی شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه در وضعیت نارنجی باقی مانده اند و با توجه به افزایش تجمعات امید به تغییر وضعیت از نارنجی به زرد کم رنگ شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: متاسفانه عادی انگاری بیماری، کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین برخی از افراد و افزایش تجمعات از عوامل  خطر افزایش شیوع بیماری در استان است که می‌طلبد شهروندان بدون استفاده از ماسک جایی نروند، به جز برحسب ضرورت از منزل خارج نشوند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند و از حضور در مکان های پرخطر اجتناب کنند تا شاهد کاهش موارد مبتلا و مرگ و میر به این ویروس نوپدید و خطرناک باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس كهگيلويه و بويراحمد همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند

ایرج ضاربان اظهارکرد: مبارزه با پشه ناقل بیماری مالاریا بسیار مهم است چوم مالاریا بصورت بومی سال‌ها در منطقه بلوچستان وجود داشته است.

وی افزود: پشه مالاریا در آب تخم ریزی می‌کند و تبدیل به لارو و در نهایت پشه بالغ می‌شود از این رو ماموران مراقب مالاریا و لاروکش در منطقه حضور دارند و سمپاشی‌ها برای مقابله با تکثیر پشه‌های آنوفل بالغ انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: از آنجایی که چابهار و دشتیاری با کشور پاکستان هم مرز هستند، بیمارانی که از پاکستان می‌آیند اگر در معرض گزش این پشه‌ها قرار بگیرند آلوده می‌شوند و می‌توانند بیماری مالاریا را از طریق گزش به انسان سالم منتقل کنند در واقع پشه باعث انتقال بیماری مالاریا می‌شود.

وی اظهار کرد: تیم‌های متعددی در دانشکده علوم پزشکی چابهار داریم و همکاران ما برای کاهش شیوع بیماری مالاریا پای کار هستند.

ضاربان افزود: باید اقداماتی در جهت جلوگیری از افزایش پشه‌ها انجام شود و دانشکده علوم پزشکی چابهار در این راستا اقدامات جدی در دستور کار دارد.

وی افزود: افراد می‌توانند با استفاده از توری، پشه بند، وسایل سرمایشی و استفاده از مواد دورکننده پشه بر روی پوست از گزش پشه جلوگیری کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پشه مالاریا در مناطق گرم و مرطوب و هوای معتدل وجود دارد و تکثیر پشه‌ها در زمان بارندگی و در آب راکد باقی مانده سرعت تکثیر بالاتری دارند که این موضوع سبب نگرانی برای مناطق سیل زده و ساکنین چادرهای اسکان موقت شده است.

وی بیان کرد: زمانی که پشه زیاد باشد سرعت شیوع بیماری‌ها بویژه بیماری مالاریا افزایش می‌یابد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

ضاربان خاطر نشان کرد: بیماری مالاریا هیچ واکسنی ندارد و افراد نباید در معرض گزش پشه قرار بگیرند و زمانی که بیمارانی وارد کشور می‌شوند می‌توانند به راحتی و از طریق گزش پشه بیماری مالاریا را منتقل کنند.

وی افزود: زمانی که گزش صورت می‌گیرد انگل تک یاخته از طریق خون وارد پشه می‌شود و اگر انسانی سالمی در معرض گزش پشه آلوده قرار بگیرد بیمار می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار عنوان کرد: سیل زدگانی که در چادرهای اسکان موقت هستند مورد آموزش تیم‌های آموزشِ بهداشت دانشکده علوم پزشکی قرار می‌گیرند. همچنین درخواست کردیم تعدادی پشه بند و توری برایمان ارسال شود تا در مناطق آلوده و مناطق روستایی توزیع و از خطرات احتمالی بیماری مالاریا جلوگیری‌ کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد