Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی نماینده مردم اراک، محمدحسن آصفری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما ۶ سال پیش به اراک آمده و در حضور عموم مردم اعلام کردید شیر مازوت نیروگاه شازند را می‌بندید اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد؛ حال چند روزی است که مردم اراک از هوای بسیار آلوده‌ای که بخش اعظم آن ناشی از فعالیت نیروگاه شازند است، تنفس می‌کنند از این‌رو درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر به وعده خود در این خصوص عمل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش روز گذشته رئیس دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بودجه گفت: ۱۴ میلیون و ۸۰۰ میلیون یورو برای واردات کالا به برخی از شرکت‌ها پرداخت شده اما تاکنون کمتر از ۶ میلیارد یوروی آن وارد شده و مشخص نیست این اجناس کالای اساسی و مورد نیاز مردم بوده یا خیر.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به بلاتکلیفی ۹ میلیارد یورو پولی که برای واردات کالاهای اساسی پرداخت شده است، تصریح کرد: مشخص نیست این پول‌ها به چه کسانی و برای واردات چه محصولاتی داده شده و برای برگشت این پول به خزانه چه اقدامی انجام شده است.

آصفری در تذکری به رئیس بانک مرکزی افزود: متأسفانه بانک‌ها جان مردم را به لب آورده‌اند و با دریافت سودهای بسیار بالا از وام‌های بسیار اندک موجب نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده‌اند. مردم معترض‌اند که چرا برخی افراد باید وام چند ۱۰ میلیاردی بگیرند و بانک‌ها بتوانند از افرادی که وام‌های کوچک ۱۰ میلیونی می‌گیرند با اعمال فشار اموالشان را مصادره کنند از این‌رو درخواست دارم هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنید.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به وعده‌های خودتان برای خرید کشمش مردم خنداب عمل کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شیر بانک مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد