Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ریان الکلدانی» رهبر بزرگترین فراکسیون مسیحیان در پارلمان عراق در سخنرانی امروز خود در نخستین مراسم سالگرد گرامیداشت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، گفت که مسیحیان لطف شهیدان سلیمانی و المهندس را به هیچ وجه از یاد نخواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسانی که در کنار «مسیحیان، شبک و ترکمان» و سایر اقلیت ها در دشت نینوا ایستادند، شهیدان سلیمانی و المهندس بودند و کسانی که دشت را آزاد کردند، الحشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق بودند.

الکلدانی ادامه داد: این دو شهید از اقلیت ها حمایت و پشتیبانی کردند و: مقاومت باقی است زیرا از آن همه آزادگان جهان است.

وی به حمایت تسلیحاتی ایران از عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: ایران در کنار عراق ایستاد و انبارهای سلاح خود را به روی ما گشود.

مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس با حضور شماری از مسئولان کشوری و لشکری، شخصیت های سیاسی و دینی و شیوخ و سران عشایر عراق همراه با کارکنان سفارت جمهوری اسلامی و نمایندگی ها و شرکت های ایرانی فعال در عراق برگزار شد.

نمایندگان ریاست جمهوری، نخست وزیری و رییس پارلمان عراق به علاوه «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون، «شیخ همام حمودی» رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و جمعی از نمایندگان و روسای فراکسیون های پارلمانی در پیشاپیش میهمانان امروز سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد بودند.

«ابوفدک المحمداوی» رییس ستاد کل نیروهای الحشد الشعبی از جمله حاضران مطرح در مراسم امروز بود. «قاسم الاعرجی» مشاور نخست وزیر در امور امنیتی نیز از مقام های  رسمی بود که تقریبا زودتر از دیگر میهمانان عراقی در سفارت ایران حضور یافت.

«شیخ مهدی الصمیدعی» رییس دار الافتاء اهل سنت، «شیخ خالد الملا» رییس جماعت علمای اهل سنت عراق، «ریان الکلدانی» رهبر بزرگترین فراکسیون مسیحیان در پارلمان و از چهره های مقاوم عراقی از دیگر شخصیت های مهم آیین امروز بودند.

تعداد زیادی از نمایندگان و نیروهای مجاهد از گروه های مقاومت، سران عشایر، علماء و فضلای شیعه و اهل سنت و تعدادی از مقامات لشکری و کشوری از جمله وزیر مهاجرین و رانده شدگان عراق نیز در آیین امروز حضور داشتند.

علاوه بر شخصیت ها و مقام های عراقی، تعدادی از سفیران و نمایندگان خارجی فعال در عراق از جمله سفیر سوریه در عراق نیز در آیین امروز شرکت کردند.

این مراسم  با برپایی نمایشگاهی از تصاویر مجاهدت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم همراه بود و در جریان آن، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از کتاب «ضیف العراق باقلام عراقیه» (میهمان عراق با قلم شخصیت های عراقی) درباره شهید سلیمانی رونمایی کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

برچسب‌ها ایرج مسجدی ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرج مسجدی ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی ایرج مسجدی ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی اخبار کنکور سلیمانی و المهندس ابومهدی المهندس فرماندهان شهید جمهوری اسلامی قاسم سلیمانی شخصیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال‌احمر با صدور پیامی به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمادگی هلال‌احمر ایران جهت کمک و امدادرسانی به سیل‌زدگان کنیا را اعلام کرد.

در متن پیام کولیوند خطاب به «احمد ادریس» دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا، آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

کد خبر 6093845

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود