Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی موج خونخواهی و انتقام از نخستین ساعات انتشار خبر شهادت به اصلی‌ترین مطالبه آحاد جامعه تبدیل شد و رهبر معظم انقلاب بر «انتقام سخت» از جنایتکاران این حادثه تأکید کردند اما این انتقام نه صرفا نظامی است و نه محدود به زمان و مکانی خاص، بلکه به نحوی خواهد بود که به نتایجی راهبردی منتهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ پس از ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ارتش تروریستی آمریکا، رهبر انقلاب در پیام تسلیت خود از انتقام سخت سخن گفتند و فرمودند: «شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.»

از سویی دیگر محبوبیت فوق‌العاده سردار سلیمانی در میان مردم نه‌فقط ایران و نحوه شهادت مظلومانه ایشان با یک ترور ناجوانمردانه باعث شد موج خونخواهی و انتقام از نخستین ساعات انتشار خبر به اصلی‌ترین مطالبه آحاد جامعه تبدیل شود. 

در همان واکنش‌های اول به این اتفاق سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از انتقامی سخت در «جغرافیای وسیع، در طول زمان و با تأثیرهای تعیین‌کننده» سخن گفت.

سید حسن نصرالله نیز در مراسمی که به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم‌رزمانشان در بیروت برگزار شد، تأکید کرد: «قصاص عادلانه، پایان یافتن حضور آمریکا در سراسر منطقه است. ما شهروندان آمریکایی را قصاص نمی‌کنیم بلکه فقط ارتش آمریکا را که مرتکب این جنایت شده قصاص خواهیم کرد. وقتی عمودی آمدند و افقی برگشتند، خواهند فهمید که منطقه و انتخابات را ازدست‌داده‌اند.»

انتقام بحث دیگری است؛ سیلی اول موشکی 

اما سرانجام شامگاه روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه وعده‌ی انتقام سپاه با شلیک ۱۳ موشک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد عملی شد البته هم‌زمان پایگاهی در نزدیکی فرودگاه اربیل نیز مورد حمله‌ی موشکی قرار گرفت. بعد از این حملات سپاه پاسداران در بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر این حمله موشکی آورد: «زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق بنام عملیات شهید سلیمانی با رمز مقدس یا زهرا (س) با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین الاسد را درهم کوبیدند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده بود: «به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند، اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.»

بایستی حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود

چند ساعت بعد از حمله‌ی ایران به پایگاه عین الاسد رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم که به‌صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد درباره‌ی اتفاقات روزهای اخیر و حمله به پایگاه عین‌الاسد فرمودند: «بحث انتقام و مانند این حرف‌ها، بحث دیگری است؛ حالا یک سیلی‌ای دیشب به این‌ها زده شد؛ این مسئله‌ی دیگری است. آنچه در مقام مقابله مهم است -این کارهای نظامیِ به این شکل، کفایت آن قضیّه را نمی‌کند- این است که بایستی حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود؛ تمام بشود.»

لذا با توجه به جایگاه و شخصیت فراملی حاج قاسم سلیمانی، انتقام خون او نیز قطعاً محدود به زمانی خاص و هدف قرار گرفتن یک یا چند پایگاه آمریکایی در کشورهای همسایه یا غرب آسیا نخواهد بود و منافع آمریکا در اقصی نقاط جهان، حتی در خاک این کشور در معرض ضربه خوردن قرار دارد، از طرفی این انتقام صرفاً نظامی نبوده و راهبرد جمهوری اسلامی به نحوی خواهد بود که معادلات منطقه را به‌کلی تحت تأثیر قرار بدهد.

انتقام خون شهید سلیمانی و همراهانش انتقام‌های دنباله‌دار خواهد بود و نه یک تک اقدام نقطه‌ای و اینکه برخی تصور می‌کنند صرفاً ضربه به برخی پایگاه‌های نظامی‌ آمریکا می‌تواند انتقام‌گیری کاملی باشد چندان دقیق نیست و همان‌طور که گفته‌شده صرف زدن یک پایگاه را نمی‌توان انتقام حاج قاسم تلقی کرد.

شخصیت شهید سلیمانی یک شخصیت بین‌المللی بود، او با قریب دو دهه حضور فعال و مؤثر در نیروی قدس سپاه  در بطن تحولات منطقه قرار داشت و چهره‌ای شناخته‌شده، محبوب‌ و قابل‌احترام برای ملت‌های مظلوم و گروه‌های مقاومت بود لذا جریان‌های مبارز جبهه مقاومت انتقام‌گیری از آمران و عاملان این ترور جنایت‌کارانه را ادای دینی به خدمات حاج قاسم می‌دانند، کما اینکه بعد از شهادت این سردار عزیز در بیانیه‌های خود بر این موضوع تأکید کردند.

انتقام‌های متعدد و ضربات سنگین به مواضع آمریکایی‌ها باید به یک نتیجه «راهبردی» منتهی شود و یکی از این نتایج راهبردی می‌تواند اخراج آمریکا از عراق و منطقه باشد، همان‌طور که شاهد خواست عمومی ملت عراق در برچیده شدن پایگاه‌های‌ آمریکا در این کشور هستیم؛ حضور پرشور عراقی‌ها در تشییع شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس گواهی بر این امر است.

سیلی سخت تر؛ غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار

اما هنوز ملت سرافراز ایران، داغدار سردار پرافتخار میهن است و برای انتقام سخت سردار دل‌ها لحظه‌شماری می‌کند، رهبر انقلاب در دیدار اخیر با خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی در تبیین انتقام و سیلی سخت فرمودند: «سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار... این یک؛ یکی هم اخراج آمریکا از منطقه است که این همت ملت‌ها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد.»

سپس فرمودند: «البتّه این‌ها غیر از انتقام از قاتل است؛ این‌هایی که گفتیم، مربوط به مجموع استکبار و آمریکا است؛ قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند؛ آن به‌جای خودش محفوظ است. اگرچه به گفته‌ی یک عزیزی، کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد و سرِ قاتل او هم برود، فدیه‌ی کفش سلیمانی هم نمی‌شود؛ این هست امّا بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر، هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن، هر وقت ممکن شد -ما دنبال وقت ممکن هستیم- باید انتقامشان را پس بدهند.»

آمریکا از گذشته تاکنون، به‌موازات استفاده از ابزارها و راهبردهای سخت خود در منطقه مانند حضور نظامی و فیزیکی، استقرار نیروها و امکانات یا ایجاد ائتلاف‌های نظامی، از ابزار نرم‌افزاری نیز برای توجیه حضور و نفوذ خود در منطقه و اثرگذاری در معادلات آن بهره برده است و هر بار با بهانه‌هایی نخ‌نما شده و البته با سیطره رسانه‌ای اقدامات جنایت‌کارانه خود را در جهت صلح و امنیت منطقه و جهان جلوه داده است.

سعی آمریکایی‌ها در نفوذ سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام بخصوص در کشورهای منطقه برجسته‌ترین نماد حضور و اشغالگری نرم‌افزاری آمریکا است که در ماه‌های اخیر نیز با به راه انداختن نمایش عادی‌سازی و علنی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به دنبال وارد کردن این مسئله به مرحله جدیدی است.

در واقع، قدرت نرم‌افزاری آمریکا و تسلط بر افکار عمومی، به‌نوعی مکمل اصلی در پیشبرد اقدامات سخت‌افزاری این کشور در منطقه بوده است؛ بنابراین برای شکستن این هیمنه پوچ استکباری باید با ابزاری از همان جنس به مقابله برخاست و به همین دلیل است که رهبر انقلاب همواره به علت اصلی اقدام‌های استکباری آمریکا اشاره می‌کند و شکستن هیمنه آمریکا و خروج آن از منطقه را در غلبه نرم‌افزاری می‌بینند.

قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پایه اصلی غلبه نرم‌افزاری

به فرموده رهبر انقلاب «شهید سلیمانی نرم‌افزار مقاومت و الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی رایج کرد» تا آنجا که سردار سلیمانی درباره نفوذ ایران در قلب منطقه در نشست افق رسانه گفته بودند که: «نگرانی جدی جبهه استکبار، قدرت نرم‌افزاری روزافزون نظام اسلامی در منطقه است.» لذا قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پایه اصلی غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه آمریکاست و تقویت هرکدام از مزیت‌های جمهوری اسلامی می‌تواند باعث تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران شود.

از جمله مؤلفه‌های این قدرت نرم حضور حماسی ملت ایران درصحنه‌های حساس و در برهه‌های مختلف است، ایران همچنین در برابر تهاجمات مختلف نظامی، تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی غرب ایستادگی کرده توانسته است مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته از ملت‌ها را در محور مقاومت ایجاد کند.

آمریکایی‌ها با ترور کور سردار شهید سلیمانی می‌خواستند شیرازه محور مقاومت را از هم بپاشانند اما تشییع‌جنازه باشکوه حاج قاسم و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران و واکنش‌هایی مردمی در کشورهای مختلفی همچون هند، پاکستان، آذربایجان، کشورهای غربی و حتی قلب ایالات‌متحده نمود بارزی از نفوذ نرم‌افزاری‌ای بود که در منطقه ایجادشده است.

سخن پایانی اینکه با توجه به آنچه گفته شد انتقام خون شهید سلیمانی و شهدای مقاومت انتقام‌هایی دنباله‌دار فارغ از زمان و مکان و در ابعاد مختلفی خواهد بود، این انتقام بدون تردید در همان مسیر و الگوی مبارزه‌ای به وقوع خواهد پیوست که حاج قاسم نرم‌افزار آن را در محور مقاومت پیاده‌سازی کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: غلبه نرم افزاری بر هیمنه جمهوری اسلامی ایران ترور ناجوانمردانه هیمنه پوچ استکبار حاج قاسم سلیمانی شهید سلیمانی رهبر انقلاب انتقام سخت عین الاسد قدرت نرم ی ایران ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: در اینکه ما هم همچون دیگر مردم دنیا مشکلاتی داریم شکی نیست، اما باید مشکلاتمان را خودمان حل کنیم که شما دانش آموزان بعنوان آینده سازان کشور نقش مهمی در این خصوص دارید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه، با تبریک روز معلم به فرهنگیان و با بیان اینکه معلم های خوب جلوتر و فراتر از زمان خود هستند، گفت: معلم ها در صورتی موفق خواهند شد که شرط معلم بودن که همان پیشرو بودن است را حفظ کنند. معلم ها باید همواره جلوتر از زمان خود حرکت کنند و در دانش و مهارت پیشرو باشد.

وی با اشاره به سرعت گرفتن تحولات جهانی در دهه های اخیر، گفت: در دو، سه دهه اخیر تحولات شگفت انگیزی در دنیا رخ داده و امروزه دانش‌آموزان هم همچون دیگر اقشار جامعه با فضای مجازی آشنا بوده و به دلیل دسترسی زیاد به فضای مجازی دانسته‌های آنها زیاد است، لذا معلم ها برای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان باید مدام در حال تقویت توانمندی‌های خود باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه معلمان امروز باید تحولات جهانی را خوب شناخته و برای دانش آموزان تبیین کنند، تاکید کرد: معلم‌ها در وهله اول خودشان باید به این باور برسند که ترازوی تمدنی در حال جابجا شدن است و هیمنه آمریکا در حال فروریختن است و به زودی تمدن بزرگ ایرانی اسلامی در دنیا خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز دیرباورترین انسان های دنیا هم در حال پذیرش این واقعیت هستند که جابجایی تمدنی در حال رخ دادن است و معلم ها هم نباید از رخدادهای روز جهان عقب باشند.

صحرایی با اشاره به شکسته شدن هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم یک تیر هم به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک نشده بود که کسی مسئولیت آن را بپذیرد، در حالیکه در جریان حمله به عین الاسد هیمنه آمریکا شکسته شد و در هفته های اخیر نیز در جریان عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی در معرض دید جهانیان فرو ریخت.

وی افزود: این ثمره سردادن شعار «خواستن، توانستن است» مردم ایران اسلامی بود که در عملیات وعده صادق حمله کوبنده ای به مواضع رژیم صهیونیستی داشتیم و نه مخفیانه، بلکه آشکارا توانستیم هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را زیر سوال ببریم.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به خیزش این روزهای دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه، گفت: این روزها در حالی خیزش دانشجویان آمریکایی را در حمایت از مردم مظلوم غزه شاهد هستیم که دولت آمریکا تندترین برخوردها را با این افراد دارد و شعار آزادی بیان خود را زیرسوال برده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: در اینکه ما هم همچون دیگر مردم دنیا مشکلاتی داریم شکی نیست، اما باید مشکلاتمان را خودمان حل کنیم که شما دانش آموزان بعنوان آینده سازان کشور نقش مهمی در این خصوص دارید.

صحرایی در ادامه با اشاره به تغییر فرآیند پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری معدل در نتیجه آزمون سراسری، گفت: هرچه مرجعیت از کلاسهای کنکوری برداشته و به سمت کلاس درس برگردد، عدالت آموزشی خود را بیشتر نشان می دهد و خودنمایی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور بیشتر می شود.

وی گفت: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل کمکهای خیرین برای تجهیز مدارس استان اختصاص پیدا کرد.

کد خبر 749510

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران