Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه سیاست خارجی دولت بایدن هنوز برای خود آمریکایی‌ها هم نامشخص است، گفت: رسانه‌های گروهی آمریکا "نه تنها نقش تعیین کننده، بلکه نقش اصلی" را در ایجاد احساسات ضدروسی در عرصه سیاسی این کشور دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی ابراز عقیده کرد که حتی در واشنگتن هم هنوز درک درستی از سیاست خارجی دولت آینده "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده وجود ندارد و با توجه به این مسئله، صحبت از هرگونه تماس دوجانبه بسیار زودهنگام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات بلندپایه گفت: «فعلا نه تنها جامعه آمریکا، بلکه نهادهای سیاسی واشنگتن  هم درک درستی، نه تنها از سیاست دولت جدید آمریکا در صحنه بین المللی، بلکه نسبت به اینکه چه کسانی مسئولیت در هر یک از این حوزه‌ها را برعهده خواهد گرفت، ندارند. و این مسئله بسیار مهم است.»

البته به عقیده زاخارووا، "انتظار جهانی" از تغییر رهبری در کاخ سفید این است که هیچ تغییر اساسی اساسی در روابط دوجانبه با روسیه ایجاد نخواهد شد، البته باید دید که چه اقدامات مشخصی از سوی دولت جدید آمریکا صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به این واقعیت که "روس هراسی" در ایالات متحده، به یکی از عوامل اصلی در مبارزات سیاسی داخلی این کشور تبدیل شده و رسانه‌های گروهی آمریکایی نقش مهمی در این مسئله دارند، توضیح داد: «اولاً، این یکی از عوامل اصلی عرصه سیاست داخلی، در چرخه انتخاباتی و مبارزات انتخاباتی است و در واقع همه آنچه با روسیه مرتبط است. ثانیاً، رسانه‌های گروهی آمریکا "نه تنها نقش تعیین کننده، بلکه یکی از نقش‌های اصلی" را در ایجاد احساسات ضد روسی بازی می‌کنند.»

این دیپلمات یادآور شد که وضعیت به گونه‌ای است که حتی برای مردم آمریکایی بطور دقیق مشخص نیست که چرا روسیه یک تهدید است، ولی رسانه‌های آمریکایی دائماً "انواع مختلف داستان‌ها" را در این رابطه ساخته و تحویل اذهان عمومی می‌دهند.

زاخارووا: روابط روسیه و آمریکا در دولت بایدن هم بهبود نخواهد یافتزاخارووا: تحریم‌های جدید آمریکا، یک اقدام تبلیغاتی ناشیانه علیه روسیه استزاخارووا: در زمان ترامپ، هیچیک از مذاکرات روسیه-آمریکا به نتیجه نرسیدند

ماریا زاخارووا در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که مقامات مسکو موافق گفت‌وگو با ناتو هستند، ولی مشکل اینجاست که پیمان آتلانتیک شمالی از موضوعات واقعی مهم دور است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تفسیر سخنان "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو که گفته بود، پیشنهاد برگزاری نشست شورای روسیه-ناتو همچنان پابرجاست، گفت: «ما با این نظریه وی موافقت هستیم که گفتگو بین روسیه و ناتو مورد نیاز است ولی این مسئله مستلزم درک متقابل از واقعیات است و نباید دستور کار مذاکرات به طرف روسی دیکته شود.»  

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه خارجه روسیه نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان